بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رهایی از زندان ذهن | صفحه ۱۳ | طاقچه
کتاب رهایی از زندان ذهن اثر کاترین سوتکیر

بریده‌هایی از کتاب رهایی از زندان ذهن

۳٫۹
(۹۵)
بسیاری از قضاوت‌ها ریشه در یک ایده‌آل ذهنی (زیبایی یا جذابیت) خاص دارند و هرچیزی که از آن ایده‌آل پایین‌تر باشد، زشت نامیده می‌شود.
آذر صفایی
افکار دست و پاگیر، قضاوت‌ها و محکوم‌کردن خود یا دیگران هستند. یک صحنۀ دم دستی وجود دارد که آن‌را در بسیاری از فیلم‌ها دیده‌اید. صحنه‌ای که در آن یک سگ، پاچۀ شلوار کسی را گرفته است و آن‌را ول نمی‌کند. آن فرد سعی می‌کند با تکان دادن پایش، سگ را دور کند، اما بی‌نتیجه است و سگ محکم‌تر می‌چسبد. این همان کاری است که افکار دست و پاگیر با شما انجام می‌دهند. پاچۀ ذهن شما را با دندان تحقیر، توهین و سرزنش محکم می‌گیرند.
nour
گذشته مانند جنگلی است که می‌توان در آن گوزن غول‌پیکر یافت یا مارهایی را مشاهده کرد که در لابه‌لای شاخۀ درختان پیچ و تاب می‌خورند. چیزی که یافت می‌شود بستگی به این دارد که به دنبال چه می‌گردید؟ اگر به دنبال مدرکی دال بر اینکه فردی دوست‌داشتنی هستید می‌گردید، شانس یافتن آن وجود دارد. اگر هم بخش‌های تاریکی از وجود شما بر آن است که دلیلی برای بی‌ارزش بودنتان بیابد، آن‌را خواهد یافت.
Mina
افکار آینده: تخیل درمقابل مشاهده خیالات در حکم تعطیلات خوبی برای رهایی از زندگی واقعی هستند. تخیلات رمانتیک، جنسی، موفقیت یا فرار و خلاصی؛ همگی یک وجه مشترک دارند و آن این است که می‌توانید زمان حال را ترک گفته و در زمان و مکان دیگری زندگی کنید. در این حالت تبدیل به یک جهانگرد ذهنی می‌شوید.
Ali
ذهن ما هفت طرزتفکر ایجاد می‌کند که عبارتند از: خاطره، مشاهده، برنامه‌ریزی، قضاوت، پیش‌بینی، روایتگر؛ تمام این افکار به پیشرفت ما کمک می‌کنند. تمام این هفت نوع فکر می‌توانند هم در راه مفید و هم در راه مضر استفاده شوند.
R.R

حجم

۹۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۹۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۱۲
۱۳
صفحه بعد