بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چرند و پرند | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب چرند و پرند اثر علی اکبر  دهخدا

بریده‌هایی از کتاب چرند و پرند

انتشارات:انتشارات پر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۲۶ رأی
۴٫۶
(۲۶)
و در آخر از تمام هموطنان عزیزم، به‌خصوص جوانان پُردرک این مرز و بوم خواستار مطالعه‌ی آثاری اینچنین ماندگار در فرهنگ ادب پارسی را داشته و از بزرگان ادبیات و فرهیختگان و صاحب‌نظران تشویق مصرانه و جدی بر مطالعه‌ی این‌گونه کتابت‌ها را دارم.
سپیده
این مجموعه داستان‌های‌کوتاه، اعلامیه‌ها، تلگراف‌ها و گزارش‌های خبری که مشکلات آن دوره از کشور را با لحنی طنزگونه و جذاب به تصویر می‌کشد (و چقدر هم تصویر آشنایی است)، اطلاعات تاریخی زیادی هم از آن برهه‌ی تاریخ عرضه می‌دارد که با بررسی و درک آن‌که کدام قسمت از طنزش مربوط به کدام واقعه است، می‌توان لذت تاریخ‌خوانی را نیز از آن برد.
سپیده
امّا چه کنم که در ایران کسی قدردان نیست!
Nafiseh R
آب از آب تکان نمی‌خورد.
مهدیه
چشم بسته غیب نگو
مهدیه
آدم مثل تو سر سلامت به گور نمی‌برد
مهدیه
به ملت دوست و دشمنشان را بشناسان. گفتم: والله بالله این‌جا ایران است. در این‌جا این کارها عاقبت ندارد.
AS4438
من می‌گویم مرد! آدم یک چیز را نمی‌داند، خوب بگوید نمی‌دانم. دیگر لازم نیست که از خودش حرف در بیاورد
مهدیس 🌙
درین سال زن‌های انگلیس در باب تحصیل حقوق سیاسیه خود اقدامات مجدانه به عمل آورده، اجتماعات بزرگ تشکیل داده، قسمت عمده جراید و نطق خطبا را مشغول خود کردند و برای حقانیت خود مقالات و کتاب‌های متعدد نوشتند و زن ملامحمد روضه‌خوان یک شب در قزوین دید که ساعت دو شد، بچه‌ها زیاد گریه می‌کنند، شام می‌خواهند و خودش هم خوابش می‌آید.
مهدیس 🌙
من آن وقت‌ها همین حرف‌ها را می‌خواندم و به همان اعتقاد قدیمی‌ها که خیال می‌کردند «هر چه توی کتاب نوشته، صحیح است» من هم گمان می‌کردم این حرف هم صحیح است. امّا حالا که کمی چشم و گوشم وا شده، حالا که گوشم قدری می‌جنبد و حالا که تازه سری توی سرها داخل کرده‌ام، می‌بینم که بیشتر از آن حرف‌هایی هم که توی کتاب نوشته‌اند، پر و پای قرصی ندارد. بیشتر آن مطالب هم که ما قدیمی‌ها محض همین‌که توی کتاب نوشته شده ثابت و مدلل می‌دانستیم، پاش به جایی بند نیست.
مهدیس 🌙

حجم

۱۲۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۲۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
۶,۰۰۰
۵۰%
تومان