بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چرند و پرند | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب چرند و پرند اثر علی اکبر  دهخدا

بریده‌هایی از کتاب چرند و پرند

انتشارات:انتشارات پر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۲۶ رأی
۴٫۶
(۲۶)
کمک به روزنامه را در عرف بهتر از کمک به اطفال یتیم می‌دانند، زیرا روزنامه می‌تواند هزاران نفر را به تربیت اطفال یتیم و بی‌بانی وادار کند، در صورتی که تربیت دو سه نفر طفل محدود فایده‌اش کمتر است.
𝐍𝐨𝐜𝐭𝐮𝐫𝐧𝐞
آن‌ها که تا دیروز خر هم نمی‌توانستند کرایه کنند. حالا چون آخرالزمان نزدیک شده، به قیمت صلوات اسب می‌خرند.
Mohammadii
من تا وقتی که مطلبی را ننوشته‌ام، کی قدرت دارد به من بگوید تو. خیال را هم که خدا بدون استفتاء از علما آزاد خلق کرده. بگذار من هر چه دلم می‌خواهد در دلم خیال بکنم.
هادی محمودی
اگرچه دردسر می‌دهم، امّا چه می‌توان کرد، نشخوار آدمیزاد حرف اوست. آدم اگر حرف نزند، دلش می‌پوسد.
❤ محمد حسین ❤
بنده که سواد درستی ندارم و عبارات آقا را نمی‌فهمم، ولی به نظر من آقا صحیح فرمودند. احسنت، احسنت!
مهدیس 🌙
ای روزگار چه زود می‌گذری ای ورق‌ها به چه سرعت برمی‌گردید، ای دنیا به چه سهولت وارونه می‌شوی.
مهدیس 🌙
برای این‌که من دیده بودم که وقتی یک آخوند کسی را می‌زد، همه آخوندها سر آن یک نفر می‌ریختند و غالبا بعد از آن‌که اون بیچاره در زیر چماق می‌مُرد، آن‌وقت تازه از یکدیگر می‌پرسیدند، این ملعون چه کرده بود؟
مهدیس 🌙
وقتی من تفنگ فیتیله‌ای خالی یادگار جدّ مرحومم را دست می‌گرفتم، ننم می‌گفت: ننه آخر از من به تو امانت، هیچ‌وقت به تفنگ دست نزن. می‌گفتم: ننه آخر تفنگ خالی است. می‌گفت ننه شیطان پُرش می‌کند.
مهدیس 🌙
گفت: حالا از این مطلب بگذریم، راستی خدا این ظلم‌ها را برمی‌دارد، خدا از این خون‌های ناحق نمی‌گذرد؟ گفتم: رفیق، ما درویش‌ها یک شعر داریم. گفت: بگو. گفتم: این جهان کوه است و فعل ما ندا بازگردد این نداها را صدا
مهدیس 🌙
حالا من به تمام برادران مسلمان غیور تریاکی خود اعلان می‌کنم که ترک تریاک به این صورت ممکن است که؛ اولاً در امر ترک مصمّم باشند و عزمی قوی داشته باشند، ثانیا مثلاً یک نفر که روزی دو مثقال تریاک می‌خورد، روزی یک گندم از آن کم کند و دو گندم مرفین به جای آن مصرف کند و کسی که ده مثقال تریاک می‌کشد، روزی یک نخود کم کرده و دو نخود حشیش مصرف کند و همینطور ادامه دهد تا وقتی که دو مثقال تریاک خوردنی به چهار مثقال مرفین و ده مثقال تریاک کشیدنی به مصرف بیست مثقال حشیش برسد. بعد از آن تبدیل خوردن مرفین به آب دزدک مرفین و تبدیل حشیش به خوردن دوغ وحدت بسیار آسان است. برادران غیور تریاکی من! وقتی خدا کارها را این‌طور آسان کرده است، چرا خودتان را از زحمت حرف‌های مفت مردم و تلف کردن این همه مال و وقت خلاص نمی‌کنید!؟
سپیده

حجم

۱۲۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۲۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
۶,۰۰۰
۵۰%
تومان