بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب عقده‌ی سیندرلا، ترس پنهان زنان از استقلال | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب عقده‌ی سیندرلا، ترس پنهان زنان از استقلال اثر کولت داولینگ

بریده‌هایی از کتاب عقده‌ی سیندرلا، ترس پنهان زنان از استقلال

امتیاز:
۳.۸از ۳۲ رأی
۳٫۸
(۳۲)
عدم وابستگی هدیه‌ی طبیعت به مردان نیست، در اثر تعلیم و تربیت آن را به دست آورده‌اند. از روز نخست آنان را برای استقلال تربیت می‌کنند. برعکس، زنان را به طور منظم آموزش می‌دهند که به انتظار فردی دیگر بنشینند ــ روزی آنها را به گونه‌ای نجات خواهند داد.
Eli
شغل مستلزم میزانی از استقلال است که در دانشگاه برای موفقیت در امتحانات نیازی به آن نیست. قاعده‌ی زندگی تغییر کرده است.
هدی✌
یک دختر کاملا وابسته و بی‌نظر، جالب و جذاب نیست،
هدی✌
شرط اصلی توانستن، برتافتن ناکامی‌هاست. زمانی که والدین به‌سرعت به کمک کودک می‌شتابند، از رشد و پرورش شکیبایی و بردباری او جلوگیری می‌کنند.
هدی✌
گاهی فوبیا زنان را وادار می‌کند که از فعالیت‌های کاملا بی‌خطر اجتناب کنند و هیچ کس هم حدس نمی‌زند ترس موجب این امر باشد. تعداد زیادی از زنانی که با آنان مصاحبت داشتم، می‌گفتند از هنگامی که بچه‌دار شدند دیگر مطالعه را کنار گذاشته‌اند. توضیح زیر بیش از هر چیز به گوش می‌رسد: «به نظرم می‌آمد دیگر هیچ وقتی برای این کار ندارم. بعدها کنار گذاشتن مطالعه به نوعی تبدیل به عادت شد. همسرم تمام وقت می‌خواند، اما من نه. بچه‌ها در این بین بزرگ شدند و سوی زندگی خودشان رفتند، اما من هرگز دوباره به خواندن رو نیاوردم. در عوض، کارم شد تلویزیون دیدن و کاموا بافتن.
هدی✌
بدترین چیز این است که ترس آنان را از تعرض و اثبات خویشتن باز می‌دارد.
هدی✌
ترس و وحشت همواره جزئی از طبیعت زنان بوده است؛ ترس از موش، ترس از تاریکی، ترس از تنهایی ــ چنین ترس‌هایی در مورد زنان طبیعی است، اما برای مردان نه.
هدی✌
زنان به شخصی دیگر، به کسی که احساس «بودن» را برایشان توصیف می‌کند، چشم می‌دوزند. آنان به اندازه‌ای از زاویه‌ی دید «دیگری» به خویشتن می‌نگرند که اگر برای آن شخص دیگر حادثه‌ای پیش بیاید ــ مثلا بمیرد یا آنها را ترک کند یا به گونه‌ای بنیادین تغییر کند ــ احساس بی‌هویتی می‌کنند
هدی✌
در افسانه‌ی دوران کودکی چنین آمده است: تو باید فقط تحمل کنی. روزی مردی خواهد آمد و تو را برای همیشه از ترس تنهایی و تنها ماندن نجات خواهد داد. (پسر، برعکس، می‌آموزد: هیچ کس تو را نجات نخواهد داد، تا زمانی که خود شخصآ اقدام کنی.)
𝕰𝖆𝖘𝖙𝖊𝖗𝖓 𝖌𝖎𝖗𝖑
بسیاری از دختران جوان گرفتار «عقده‌ی سیندرلا» هستند و از وابستگی شدید و عدم اعتماد به نفس، ضعف برنامه‌ریزی اقتصادی، عدم تمایل به مشارکت فعال سیاسی و اجتماعی، ابتلا به افسردگی و تمایل به اندوه‌زدگی، رنج می‌برند. بیشتر دختران جوان آرزو دارند که روزی مردی اگر نه سوار بر اسبی سفید، دست کم بر پشت فرمان یک اتومبیل آخرین سیستم از راه برسد و آنها را به عنوان همسر به شهر آرزوهای دست نیافتنی ببرد.
احسان رضاپور

حجم

۲۸۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

حجم

۲۸۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۳۷,۵۰۰
۵۰%
تومان