بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آشتی با کودک درون | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب آشتی با کودک درون اثر علی شمیسا

بریده‌هایی از کتاب آشتی با کودک درون

نویسنده:علی شمیسا
امتیاز:
۳.۴از ۱۷ رأی
۳٫۴
(۱۷)
امروزه روان‌شناسان به این نتیجه رسیده‌اند که خلاقیت اکتسابی است و می‌توان با بهره‌گیری از قوانینی خاص نیروی کودک درون را در انسان فعال کرد
t.ftm.s
یکی از نشانه‌های آزردگی کودک درون، سرکوب، مسدود و محدود کردن هیجانات خود مثل خنده و شادی و حتی در مواقعی گریه است.
乙_みG
کودک درون تو، به‌علت حضور افکار و احساس‌های محدودکننده‌ی توست که خلاق نیست. این افکار را باید شناسایی و آن‌ها را تخلیه کنید تا کودک خلاق درونت آزاد گردد.
MD69
کودک درونتان نیاز به شفا دارد. هر کس باید ابتدا کودک درون خود را پیدا کند، بعد خوب بشناسد و با او زندگی کند تا درنهایت بتواند تأثیر ژرف او را در فضاهای مختلف زندگی تجربه کند.
MD69
هیجانات و احساسات کودک درون هم به‌نوعی بازتاب افکار و احساسات والد درون افراد است. اگر والدی سخت‌گیر بر فرد حاکم شود، بی‌گمان کودک درون نتوانسته احساسات واقعی خود را بروز دهد؛ ولی اگر والد نوازشگر فرد فعال باشد او هم احساسات سرزنده و شادی دارد. کودک درون با احساسات خود زندگی می‌کند و سرمایه و ثروت او همین احساسات است. اگر فردی در خود فرو رفته و غمگین است، بی‌شک احساسات کودک درونش سرکوب شده است و اگر فردی پرشور، سرحال و سرزنده است، او می‌تواند از سرمایه‌ی احساسات خود در ارتباطاتش بهره ببرد.
الهه
افکار کودک درون در افکار والدانه ریشه دارد، چراکه کودک به نوار ضبط‌شده می‌ماند که قدرت تجزیه‌وتحلیل قوانین، دستورات و توصیه‌های والد را ندارد. لذا اگر افکار و قوانین والد منطقی باشد، به‌یقین به کودک درون منتقل می‌شود؛ ولی اگر این افکار بیمارگون، عصبانی و وسواس‌گونه باشد، باز هم تأثیرات منفی خود را برجای می‌گذارد. والد سرزنشگر مجموعه‌ای از دستورها را به او القا می‌کند و مجموعه‌ی از آن‌ها را هم والد نوازشگر القا کرده است. پس به‌نوعی می‌توان کودک درون را بازتاب اندیشه‌های والد به‌شمار آورد. چون شرایطی موجود نبوده که این بخش از شخصیت قوانین من والد را تجزیه‌وتحلیل کند، لذا درصدی از افکار کودک درون آلوده و مسموم است و نه‌تنها دیگر آن آزادی درونی را ندارد، بلکه اسیر افکار والد خود شده است.
الهه
کودک درون شما در دوران بزرگسالی سه بخش اساسی دارد: ۱. افکار کودک درون ۲. احساسات کودک درون ۳. رفتار کودک درون
الهه
به دوستانتان بگویید از شما زیر باران عکس یا فیلم بگیرند و کودک درونتان را به بازی ناهوشیارانه دعوت کنید!
نسرین نیکبخت
کودک درون تو، هر روز و در شرایط خاص، به والدی مهربان نیاز دارد تا او را در آغوش بگیرد، به او دلداری بدهد، با او گفتگو درمانی کند و در شرایطی از او دفاع کند.
نسرین نیکبخت
وقتی این حس فردیت در یک انسان زخمی یا آزرده از بین برود، در واقع آن فرد در اظهارنظراتش عقب خواهد رفت، دیگر نظر شخصی خود را باور ندارد و به‌شدت به نظرات دیگران تکیه می‌کند.
نسرین نیکبخت

حجم

۱۵۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۷ صفحه

حجم

۱۵۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۷ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
۳۴,۹۵۰
۵۰%
تومان