بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مادربزرگ سلام می‌رساند و می‌گوید متاسف است | صفحه ۲۲ | طاقچه
کتاب مادربزرگ سلام می‌رساند و می‌گوید متاسف است اثر فردریک بکمن

بریده‌هایی از کتاب مادربزرگ سلام می‌رساند و می‌گوید متاسف است

۴٫۰
(۱۷۸)
سال‌هاست در این ساختمان زندگی می‌کنند، بدون اینکه کسی بداند آن‌ها در اصل چه کسانی هستند. بدون اینکه یک نفر درباره‌ی آن‌ها تحقیق کند. اگر آدم دیوارها و سقف این ساختمان را سوراخ کند، تمام همسایه‌ها می‌توانند دست‌شان را دراز و همدیگر را لمس کنند. آن‌ها چسبیده به‌هم زندگی می‌کنند و با وجود این از همدیگر هیچ اطلاعی ندارند. سال‌ها به همین شکل سپری شده است.
k.mehrabi
السا از افرادی که عکس‌های او را در زمانی دیده‌اند که آن‌قدر کوچک بوده که خودش هم آن دوران را به یاد نمی‌آورد، متنفر است. با خودش فکر می‌کند، پس بی‌خود نیست که انسان‌های عادی از اینکه والدین‌شان عکس‌های دوران نوزادی‌شان را به دیگران نشان می‌دهند، خوش‌شان نمی‌آید، چون احساس می‌کنند خاطرات دوران کودکی‌شان از آن‌ها دزدیده شده است.
k.mehrabi
«بزرگ‌ترین نیروی مرگ در این نیست که جان کسی را می‌ستاند، بلکه در این است که می‌تواند بازماندگان را به نقطه‌ای برساند که دیگر نخواهند به زندگی ادامه دهند.»
k.mehrabi
السا کودکی است که خیلی زود یاد گرفت اگر آدم خودش قطعه‌ی موسیقی دلخواهش را انتخاب کند، تحمل بعضی چیزها راحت‌تر می‌شود.
Mostafa F
«کمک کردن به کسی که نمی‌خواد به خودش کمک کنه، سخته
مژگان
میاماس قلمرو پادشاهی مورد علاقه‌ی مادربزرگ و الساست، چون در آنجا قصه‌گویی، معتبرترین شغلی است که وجود دارد. آنجا اگر کسی قادر باشد به یک قصه جان بدمد، می‌تواند حتی قوی‌تر از پادشاه شود. واحد پول میاماس، قدرت تخیل است. به‌جای خریدن چیزی با سکه، آدم می‌تواند اجناس را در ازای تعریف کردن یک داستان خوب به دست بیاورد، و در آنجا به کتابخانه، «بانک» گفته می‌شود. در میاماس هر کتاب قیمت بسیار زیادی دارد، هر قصه یک میلیون می‌ارزد و مادربزرگ هر شب یک جعبه‌ی‌ جواهر پر از داستان‌های میاماس همراه دارد.
سمن
السا اعتراف می‌کند: «تغییر خاطرات، یه ابرنیروست.» مادربزرگ شانه‌هایش را بالا می‌اندازد. «اگه آدم نمی‌تونه چیز بدی رو از ذهنش پاک کنه، باید روی اون چیزهایِ خوبِ زیادی بپاشه.»
سمن
اگر دیدی در پرده‌ی اول، اسلحه‌ای به دیوار آویزان است، بدان که در پرده‌ی آخر باید با آن شلیک شود.
کاربر ۲۴۵۴۹۲۰
«با هیولا‌ها نجنگ، وگرنه خودت هم یکی از اون‌ها می‌شی. وقتی مدت‌زمانی به یه گودال عمیق نگاه کنی، گودال هم به تو نگاه می‌کنه.»
کاربر ۲۴۵۴۹۲۰
«بزرگ‌ترین نیروی مرگ در این نیست که جان کسی را می‌ستاند، بلکه در این است که می‌تواند بازماندگان را به نقطه‌ای برساند که دیگر نخواهند به زندگی ادامه دهند.»
کاربر ۲۴۵۴۹۲۰
چون اغلب این‌طور است که اگر آدم حرفی نزند، هیچ‌کس را از دست خودش ناراحت نمی‌کند.
کاربر ۲۴۵۴۹۲۰
«آدم می‌خواهد دوستش داشته باشند، اگر نشد، مورد ستایش قرار بگیرد، اگر نشد، از او بترسند، اگر نشد، از او متنفر باشند و او را تحقیر کنند. روح از خالی بودن گریزان است و می‌خواهد به ‌هر قیمت که شده، با دیگران ارتباط برقرار کند.»
HeLeN
چون مادربزرگ علاقه‌ی چندانی به خواندن کتاب نداشت، هربار که سوار رنو بودند، السا کتاب‌ها را برای او با صدای بلند می‌خواند، چون می‌خواست بعداً بتواند با یک نفر درباره‌ی آن‌ها حرف بزند.
HeLeN
«مثل ساعتی که دقیق کار نمی‌کنه. در واقع مسیر رو درست طی می‌کنه، ولی هیچ‌وقت سرجای درستش نیست.»
HeLeN
هیچ‌چیز موجودات را بیشتر از این نمی‌ترساند که از چیزی شناخت نداشته باشند و مجبور باشند آن را به قوه‌ی تخیل‌شان بسپارند.
HeLeN
گاهی مطمئن‌ترین مکانی که آدم می‌تونه به اونجا پناه ببره، جاییه که از همه‌جا خطرناک‌تر به‌نظر می‌آد.
HeLeN
بزرگ‌ترین نیروی مرگ در این نیست که جان کسی را می‌ستاند، بلکه در این است که می‌تواند بازماندگان را به نقطه‌ای برساند که دیگر نخواهند به زندگی ادامه دهند.
Negar
«با هیولا‌ها نجنگ، وگرنه خودت هم یکی از اون‌ها می‌شی. وقتی مدت‌زمانی به یه گودال عمیق نگاه کنی، گودال هم به تو نگاه می‌کنه.» السا می‌گوید: «دارین چی می‌گین؟» ولی از اینکه زن مثل یک کودک با او حرف نمی‌زند، خوشش می‌آید. کودکان از این موضوع خیلی خوشحال می‌شوند. زن با درماندگی می‌گوید: «ببخشید، این... یه جمله از نیچه‌ست.» و دوباره گردنش را می‌خاراند. «فیلسوف آلمانی بود. آخ... شاید هم جمله‌ش رو اشتباه می‌گم، ولی فکر می‌کنم معنی‌ش این باشه که اگه از کسی متنفر باشی که در وجودش تنفر لونه کرده، بعد این احتمال وجود داره که تو هم مثل اون شی.»
MaaM
چرا بزرگسالان دست به چنین کارهای احمقانه‌ای می‌زنند. جواب مادربزرگ هم همیشه این بود که بزرگسالان به طور کلی انسان هستند و انسان‌ها هم به طور کلی موجوداتی آشغال.
رویاهای مُرده
جنگ، قلب هر موجود زنده‌ای رو می‌شکنه
ارغوان

حجم

۳۸۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

حجم

۳۸۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان