بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب معجزه سپاس‌گزاری ( معجزه شکرگزاری ) | صفحه ۳۲ | طاقچه
کتاب معجزه سپاس‌گزاری ( معجزه شکرگزاری ) اثر راندا برن

بریده‌هایی از کتاب معجزه سپاس‌گزاری ( معجزه شکرگزاری )

نویسنده:راندا برن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۸۸۷ رأی
۴٫۱
(۸۸۷)
وقتی سه انسان مهم زندگی‌تان و عکس‌های آنان را انتخاب کردید؛ آماده هستید تا تمرینتان را انجام دهید. بنشینید، هر یک از آن افراد را در نظر بگیرید و درباره‌ی ویژگی‌هایی از آنان بیندیشید که بیش از همه درباره‌ی آن‌ها از خداوند سپاس‌گزار هستید. کدام ویژگی‌های آنان را بیشتر می‌پسندید؟ بهترین ویژگی آنان چیست؟ ممکن است به این دلیل سپاس‌گزار باشید که آنان انسان‌هایی بردبار، بااستعداد، توانمند، خردمند، خوش‌خنده و شوخ‌طبع هستند؛ به‌خوبی به حرف‌های شما گوش می‌کنند؛ پیشنهادهایی عالی را برای شما مطرح می‌کنند؛ همواره لبخند می‌زنند یا قلبی مهربان دارند. شاید به این دلیل سپاس‌گزار هستید که از انجام‌دادن کاری با این افراد به‌راستی لذت می‌برید. شاید هم زمانی را به یاد می‌آورید که هر یک از این افراد برای شما جانفشانی کرده‌اند، به شما علاقه نشان داده‌اند یا از شما حمایت کرده‌اند.
کاربر ۴۲۵۰۸۵۳
سپاس‌گزاری در روابطتان؛ علاوه بر بهبودبخشیدن به آن رابطه؛ خودتان را نیز تغییر خواهد داد. فرقی نمی‌کند که اکنون چه خلق‌وخویی دارید؛ در هر صورت، سپاس‌گزاری سبب می‌شود شکیباتر، ژرف‌اندیش‌تر، دلسوزتر و مهربان‌تر شوید؛ به‌گونه‌ای که شاید حتی خودتان را نشناسید. به‌این‌ترتیب، احساس آزردگی و رنجش شما از بین خواهد رفت.
کاربر ۴۲۵۰۸۵۳
تمرین شگفت‌انگیز شماره‌ی ۱ نعمت‌های زندگی‌تان را بشمارید ۱. صبح‌ها در ابتدا فهرستی را از ده نعمت زندگی‌تان بنویسید که به دلیل بهره‌مندبودن از آن‌ها از خداوند سپاس‌گزار هستید. ۲. بنویسید که چرا به دلیل بهره‌مندبودن از آن نعمت‌ها از خداوند سپاس‌گزار هستید. ۳. دوباره فهرستتان را از ابتدا بخوانید. می‌توانید نعمت‌های نوشته‌شده در فهرستتان را به‌صورت ذهنی مرور کنید یا آن‌ها را با صدای بلند بخوانید. پس از این‌که هر یک را خواندید؛ چنین بگویید: ”خدایا، سپاس‌گزارم. خدایا، سپاس‌گزارم. خدایا، سپاس‌گزارم.
کاربر ۴۲۵۰۸۵۳
موضوعات ویژه برای سپاس‌گزاری: جسم و سلامتی شغل و موفقیت پول روابط دلبستگی‌ها شادی عشق زندگی طبیعت: زمین، هوا، آب و خورشید کالاها و خدمات مادی موضوع انتخابی خودتان هر بار که نعمت‌های زندگی‌تان را می‌شمارید؛ وضعیت احساسی شما بهبود می‌یابد و شادتر می‌شوید. چگونگی احساس شما معیاری مناسب است که نشان می‌دهد چقدر سپاس‌گزار هستید. هرچه سپاس‌گزارتر باشید؛ احساس می‌کنید شادتر هستید و زندگی‌تان نیز سریع‌تر تغییر خواهد کرد. بعضی روزها به‌سرعت شاد می‌شوید و بعضی روزها ممکن است شادشدنتان اندکی طول بکشد.
کاربر ۴۲۵۰۸۵۳
چند نمونه مطرح می‌شود که برای نوشتن فهرستتان مفید هستند: من به‌راستی سعادتمند هستم که نعمتی را همچون.................................... دارم زیرا....................................................................... من برای بهره‌مند‌بودن از نعمتی همچون........... بسیار سپاس‌گزار و شاد هستم زیرا....................................................................... من از داشتن نعمتی همچون........................................ بسیار سپاس‌گزار هستم زیرا....................................................................... خدایا، با تمام وجودم سپاس‌گزارم که نعمتی را همچون............................ دارم زیرا....................................................................... پس از این‌که فهرستی را از ده نعمت ارزشمند زندگی‌تان نوشتید؛ دوباره آن‌ها را از ابتدا بخوانید. می‌توانید آن‌ها را در ذهنتان مرور کنید یا با صدای بلند بخوانید.
کاربر ۴۲۵۰۸۵۳
صبح، در ابتدا بکوشید نعمت‌های زندگی‌تان را بشمارید. می‌توانید فهرست نعمت‌های زندگی‌تان را به‌صورت دستی بنویسید یا آن را با استفاده از رایانه تایپ کنید یا از دفترچه‌ای ویژه استفاده کنید و همه‌ی سپاس‌گزاری‌های خودتان را در آن بنویسید. امروز، باید فهرستی ساده را از ده نعمت ویژه در زندگی‌تان بنویسید که به دلیل بهره‌مندبودن از آن‌ها از خداوند سپاس‌گزار هستید. وقتی اینشتین سپاس‌گزاری می‌کرد؛ با دقت به دلیل سپاس‌گزاری‌اش می‌اندیشید. وقتی دراین‌باره می‌اندیشید که چرا به دلیل بهره‌مندبودن از نعمتی ویژه، ارتباط‌داشتن با انسانی ویژه یا قرارگرفتن در موقعیتی ویژه سپاس‌گزار هستید؛ سپاس‌گزاری را ژرف‌تر احساس خواهید کرد. این نکته را به یاد داشته باشید: معجزه‌ی سپاس‌گزاری برمبنای میزان احساس سپاس‌گزاری شما اتفاق می‌افتد! پس، در مقابل هر نعمت نوشته‌شده در فهرستتان بکوشید بنویسید که چرا به دلیل بهره‌مندبودن از آن نعمت ویژه از خداوند سپاس‌گزار هستید. در
کاربر ۴۲۵۰۸۵۳
روز اول: نعمت‌های زندگی‌تان را بشمارید ”وقتی من شمردن نعمت‌های زندگی‌ام را شروع کردم؛ وضعیت کل زندگی‌ام بهبود یافت. “ ویلی نلسون (......- ۱۹۳۳) خواننده و آهنگساز اغلب شنیده‌اید که دیگران می‌گویند نعمت‌های زندگی‌تان را بشمارید. وقتی درباره‌ی نعمت‌هایی می‌اندیشید که به دلیل بهره‌مندبودن از آن‌ها از خداوند سپاس‌گزار هستید؛ در واقع به انجام‌دادن چنین کاری مشغول هستید. اما شاید ندانید که شمردن نعمت‌های زندگی‌تان به‌راستی یکی از تمرین‌های مؤثر است که می‌توانید آن را انجام دهید و، با انجام‌دادن آن، وضعیت کل زندگی‌تان به شیوه‌ای معجزه‌آسا بهبود خواهد یافت! وقتی به دلیل نعمت‌های کنونی زندگی‌تان از خداوند سپاس‌گزار هستید، با وجود این‌که ممکن است این نعمت‌ها بسیار کوچک باشند؛ مشاهده خواهید کرد که این نعمت‌ها بی‌درنگ در زندگی‌تان افزایش خواهند یافت.
کاربر ۴۲۵۰۸۵۳
معجزه‌ی سپاس‌گزاری برمبنای میزان احساس سپاس‌گزاری شما اتفاق می‌افتد!
کاربر ۳۷۲۱۳۴۵
نعمت سلامتی سبب می‌شود زنده بمانم.
امیر محمد
”سپاس‌گزاری‌کردن همچون واکسن، پادزهر و پاک‌کننده‌ای برای امور منفی زندگی ما عمل می‌کند. “
امیر محمد

حجم

۱۸۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۹ صفحه

حجم

۱۸۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۹ صفحه

قیمت:
۷۵,۹۰۰
۳۷,۹۵۰
۵۰%
تومان