بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آدم ها را دوست داشته باشید، از اشیا استفاده کنید، چون برعکسش اصلا جواب نمی دهد | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب آدم ها را دوست داشته باشید، از اشیا استفاده کنید، چون برعکسش اصلا جواب نمی دهد اثر جاشوا فیلدز ملبورن

بریده‌هایی از کتاب آدم ها را دوست داشته باشید، از اشیا استفاده کنید، چون برعکسش اصلا جواب نمی دهد

۳٫۴
(۸)
قانون فصلی بودن به داشته‌هایتان نگاه کنید. چیزی را از بینشان بردارید؛ هر چیزی که باشد مهم نیست. آیا در نود روز گذشته استفاده‌اش کرده‌اید؟ اگر نه، آیا در نود روز آینده استفاده‌اش می‌کنید؟ اگر نه، می‌توانید ردش کنید برود. بعضی‌ها به این قانون می‌گویند قانون ۹۰/۹۰.
adabjoo
اینکه یک شیء فقط لذت ایجاد کند یا حتی شادی کافی نیست، چون در این صورت همیشه می‌توانم بهانه‌ای برای بیشتر جمع کردن پیدا کنم. داشته‌های من باید ابزاری برای پربارتر کردن زندگی‌ام باشد (در خدمت هدفی باشد) یا باعث ایجاد شادمانی شود، وگرنه خرت‌وپرت‌ها راه زندگی کردنم را می‌بندد.
adabjoo
در ظاهر به نظر می‌رسد افسردگی ناگهان به سر ما می‌آید؛ اما اگر دقت کنید، می‌بینید مراحلی دارد. این‌طور نیست که یک‌دفعه درون درهٔ افسردگی پرت شویم، هر چند خودمان این‌طور تصور کنیم. اول غم می‌آید، بعد ناتوانی در مولد ماندن، بعد انجام دادن هر کاری خسته‌کننده می‌شود و دست‌آخر، اگر به اندازهٔ کافی بد شود، می‌بینیم به‌کلی از زندگی ناامید شده‌ایم.
adabjoo
در جهانی که بیست و چهارساعته رسانه‌زده است، آرام ماندن آسان نیست.
adabjoo
اگر استرس بالایی داشته باشیم، شیوه‌های تنفس و یوگا مفید است و می‌تواند در لحظه آراممان کند؛ اما این‌ها فقط زنگ هشدار را خاموش می‌کند. اگر پس از آن سراغ علت این اضطراب نرویم و آتش را خاموش نکنیم، ممکن است زندگی‌مان همچنان در حال سوختن باشد.
adabjoo
وسایل ما مانعی در برابر چیزهایی شده‌اند که واقعاً ضروری‌اند: روابطمان. روابط انسانی چیزی است که از زندگی ما کم شده و نمی‌شود آن را خرید. روابط فقط ساختنی است. برای این کار، باید زندگی را ساده‌سازی کنیم و ساده‌سازی از وسایل شروع می‌شود و کم‌کم به جنبه‌های دیگر زندگی راه می‌یابد.
°•●☆ آسمان شب ☆●•°
اگر بگذاریم انتظارات دیگران آرزوها و رفتارهای ما و در نهایت زندگی ما را شکل دهد، همیشه به احساس گناه و شرم می‌رسیم، چون ما هرگز نمی‌توانیم مطابق ارزش‌های متناقض همهٔ افراد زندگی کنیم. تا جایی که باعث آسیب کسی نشوید، باید فقط براساس استانداردهای خودتان زندگی کنید ــ هر چیز دیگری به ناخشنودی ختم می‌شود. صراحتاً بگویم: وقتی زندگی‌تان منطبق بر ارزش‌ها باشد، هرگز نیازی نیست نگران پاک کردن تاریخچه‌تان باشید.
Aliteywb
هر آنچه منِ مینیمالیست دارم در خدمت هدفی است یا به زندگی‌ام شادمانی می‌آورد. همهٔ چیزهای دیگر مرخص می‌شوند.
Aliteywb
چیزی که باعث شد برای اولین‌بار به نکته‌ای پی ببرم: خاطره‌های ما در وسایلمان نیست، در درونمان است
Aliteywb
من مطمئنم که رولکس و مرسدس اجناس عالی و باکیفیتی تولید می‌کنند و این کالاها به‌خودی‌خود مشکلی ندارند. مسئلهٔ اصلی داشتن این احساس است که انگار این کالاها زندگی شما را بهتر، معنادارتر، یا کامل‌تر می‌کند. ولی وسایلتان شما را به انسان کامل‌تری تبدیل نمی‌کند. در بهترین حالت، چیزهایی که ما وارد زندگی‌مان می‌کنیم ابزاری‌اند برای افزایش راحتی و بهره‌وری ــ می‌توانند یک زندگی معنادار را پربارتر کنند، ولی نمی‌توانند به زندگی معنا بیاورند.
سمانه انصاف جو

حجم

۳۴۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۳۴۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان