بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ویل | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب ویل اثر ویل اسمیت

بریده‌هایی از کتاب ویل

امتیاز:
۳.۶از ۱۴۲ رأی
۳٫۶
(۱۴۲)
اما واقعیت این است: زندگی همین است. زندگی یعنی سفری از ندانستن به دانستن؛ رسیدن از سردرگمی به وضوح. خلقت ما این‌طور است. ما در وضعیتی پیچیده به دنیا می‌آییم، گیجیم و انسان‌هایی هستیم که باید تنها یک کار انجام دهیم: بفهمیم چه غلطی داریم می‌کنیم. زندگی یعنی یادگرفتن. غلبه بر نادانی کل هدف این سفر است. اصلاً قرار نیست از اول چیزی را بدانید. هدف ورود به ابهام این است که به تاریکی نادانی‌مان نور بتابانیم. یک‌بار جملهٔ قشنگی شنیدم: زندگی مثل مدرسه است، اما یک تفاوت عمده با آن دارد: در مدرسه اول درس را یاد می‌گیری و بعد امتحان می‌دهی، اما در زندگی اول امتحان می‌دهی و بعد کارت این است که درس بگیری.
mohammad alimirzaei
«هیچ‌وقت اجازه نده کسی به تو بگه کاری رو نمی‌تونی انجام بدی، حتی من... اگه رؤیایی داری… باید ازش محفاظت کنی. کسایی که خودشون نمی‌تونن کاری رو انجام بدن، می‌خوان بهت بگن تو هم نمی‌تونی اون کار رو انجام بدی. اگه چیزی رو می‌خوای، برو به دستش بیار. همین و بس.»
Taha
وقتی افراد به شما نصیحت می‌کنند، فرض را بر چیزی می‌گذارند که خودشان در موقعیت شما انجام می‌دهند؛ بر چیزی که خودشان درک کرده‌اند، بر چیزی که خودشان فکر می‌کنند شما باید انجام دهید. اما قضیه این است که گرچه همهٔ ما تحت‌سلطهٔ مجموعه‌ای از قوانین، الگوها، امواج و جریان‌های همه‌شمول هستیم ـ‌که همه‌شان تا حدودی پیش‌بینی‌پذیرندـ شما نمونهٔ قبلی ندارید. شما و اکنون پیشامد منحصربه‌فردی هستید و خودتان هم مطمئن‌ترین معیار برای همهٔ امکانات و احتمالات هستید.
Taha
اگر واقعاً باهوش نباشید، بامزه‌بودن واقعاً کار سختی است
کاربر ۱۱۱۹۷۷۸
ترکیب کار سخت، تحصیلات و خدا هرگونه مانع و دشمنی را از سر راه برمی‌دارد. تنها عامل متغیرْ سطح تعهد ما به مبارزه است.
شکوفا
هر کسی باید برای خوشحالی خودش تلاش کند.
mary
وقتی درْ شروع به بسته‌شدن کرد، چشم‌ام به جیجی افتاد. او به من لبخند زد. همان لبخندی که تمامی یکشنبه‌های زندگی‌ام در کلیسای باپتیست رستاخیز دیده بودم. گفت: «فقط این رو یادت باشه پسر قشنگم، وقتی داری بالا می‌ری با همه مهربون باش، چون ممکنه وقتی در حال سقوطی از کنار همون آدم‌ها رد شی.»
باغبان 🤗🌱
زمانی که هیچ‌چیزی نداری، از ترس و درد ناشی از سخت‌کارکردن برای رسیدن به اهدافت رنج می‌بری. اما زمانی که همه‌چیز داری، از کابوس تکراری و مهلک این‌که ممکن است همه‌چیز را از دست بدهی، در عذابی.
mary
«آدم همان‌طوری که تمرین می‌کند مبارزه می‌کند»
حمیدرضا سلیمانی
مردن بهتر از زندگی با ترس است.
حمیدرضا سلیمانی

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان