بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ویل | صفحه ۱۸ | طاقچه
کتاب ویل اثر ویل اسمیت

بریده‌هایی از کتاب ویل

امتیاز:
۳.۶از ۱۴۱ رأی
۳٫۶
(۱۴۱)
زندگی یعنی یادگرفتن. غلبه بر نادانی کل هدف این سفر است. اصلاً قرار نیست از اول چیزی را بدانید. هدف ورود به ابهام این است که به تاریکی نادانی‌مان نور بتابانیم.
mary
چیزی که من در خلال سال‌ها دربارهٔ نصیحت آموخته‌ام این است که هیچ‌کس نمی‌تواند به‌صورت دقیق آینده را پیش‌بینی کند، ولی همه فکر می‌کنیم می‌توانیم. بنابراین، نصیحت در بهترین حالتش چشم‌انداز محدود یک شخص درخصوص امکانات نامحدود پیش روی شما است. نصیحت مردم مبتنی بر ترس‌ها، تجارب و تعصبات‌شان است و اساساً مال آن‌هاست، نه شما. وقتی افراد به شما نصیحت می‌کنند، فرض را بر چیزی می‌گذارند که خودشان در موقعیت شما انجام می‌دهند؛ بر چیزی که خودشان درک کرده‌اند، بر چیزی که خودشان فکر می‌کنند شما باید انجام دهید.
mary
«هیچ‌وقت با احمق بحث نکن، چون از فاصلهٔ دور مردم نمی‌تونن شما رو از هم تشخیص بدن.»
S.Abolqasem
کاست‌هایی را که من و جف تهیه می‌کردیم، با خودم به خانه می‌بردم و تمام شب پای کار تکثیر سریع ضبط‌های نمایشی‌مان می‌ماندم. این مال همان ایام قدیم است که مجبور بودید نوارها را یکی‌یکی تکثیر کنید. کار کسل‌کننده و یکنواختی بود؛ می‌دانید، مثل ساختن یک دیوار آجری وقتی نُه‌سال‌تان است. ولی بایستی انجام می‌شد، بنابراین انجامش می‌دادم.
mary
کم‌کم دریافتم که تفاوت میان کاری که ناممکن به‌نظر می‌رسد و کاری که انجام‌پذیر است در نحوهٔ نگرش است.
زهی :)
«چرا همیشه خوشحالی، جیجی؟» حالا داشت کاملاً لبخند می‌زد. مانند باغبانی که می‌خواهد دانه‌ای بکارد، چند لحظه مکث کرد. خم شد و در گوشم زمزمه کرد: «من به خدا ایمان دارم و شکرگزار رحمتش هستم. هر نفسی که می‌کشم برام نعمته. وقتی شکرگزارهستی، ناراحت‌بودن محاله. خدا خورشید و ماه رو توی آسمان گذاشته. تو رو به من داده. کل این خانواده رو به من داده. و در عوضِ همهٔ این‌ها فقط یک کار به عهده من گذاشته.» «کارت چیه، جیجی؟» گفت: «دوست‌داشتن و مراقبت‌کردن از فرزندانش. برای همین هرجا که می‌رم سعی می‌کنم اون‌جا رو بهتر کنم.»
mary
چشم شاگرد بهتری است و مشتاق‌تر از گوش، نصیحتِ خوب گیج‌کننده است، ولی الگو همیشه روشن...
zaynab
«۹۹ درصد همان صفر است».
narsis

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۱۷
۱۸
صفحه بعد