بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زنی در من قدم می زند | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب زنی در من قدم می زند اثر نزار قبانی

بریده‌هایی از کتاب زنی در من قدم می زند

نویسنده:نزار قبانی
انتشارات:نشر گویا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۱۲ رأی
۴٫۳
(۱۲)
هنگامی که خداوند به هر مردی زنی بخشید و تو را به من داد، دریافتم که آشکارا هوای مرا دارد! زیرا به من شراب داد و به دیگران گندم، به من حریر پوشاند و به دیگران پنبه، به من گُل بخشید و به دیگران، ساقه!
منکسر
شاید مرگ که مرا می‌میراند زنده ترم کند
کاربر ۱۶۱۶۶۳۱
نمی‌توانم پیش بیافتم از پروانه‌ای که در خونم شنا می‌کند نمی‌توانم مانع شوم ساقهٔ یاسمن از شانه‌هایم بالا نرود نمی‌توانم شعر عاشقانه را زیر پیراهنم پنهان کنم زیرا مرا منفجر می‌کند
Maryam
حاکمان ـ در جهان سوم ـ می‌ترسند از جیک جیک گنجشکها ازعطرگلها و از بقبقوی کبوترها و اگر دریا زیاد حرف بزند زندانی‌اش می‌کنند! سخت است برای حاکمان جهان سوم که با اندیشه آشتی کنند وقلم را تصدیق، آیا گرگ می‌تواند با گوسفندان رو راست باشد؟!
abbas5549
نپرس: حالت چگونه است؟ اگر واقعا مرا دوست داری بپرس: "حال انگشتانت چگونه است؟!"
" یک تکه تنهایی "
شادی چگونه سراغمان را بگیرد؟! وقتی همهٔ زندگی امان سریالی استبدادی است
lucifer
کاش با تو در زمانه‌ای دیدار می‌کردم که حکومت در دست گنجشکان بود یا در دست آهوها یا قوها یا پریان دریایی یا نقاشان، نوازندگان و شاعران یا در دست عاشقان، کودکان، دیوانگان!
lucifer
در این شهر حرّاف دو به همزن و زشت! هیچ چیز بیشتر از این خوشحالم نمی‌کند که هر روز صبح برای ما زنگ رسوایی را به صدا در می‌آورند!
lucifer
نشانی خانه‌ام را به کسی ندادم مگر آن که متوجه لبان تو شد کسی قفسه‌های مرا باز نکرد مگر آن که آنجا تو را یافت خفته چون پروانه
Smrldo
اگر زنی گفت که تا ابد دوستت خواهد داشت و تو افتخار مردان هستی و کسی چون تو نبوده و نخواهد بود زیاد به گفته‌اش اطمینان نکن! زیرا برای زنان یک "دقیقه" یعنی "ابد"!
hosna

حجم

۷۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۷۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان