دانلود کتاب صوتی درنگ مرگ با صدای گشتاسب امجدی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی درنگ مرگ اثر ژوزه  ساراماگو

دانلود و خرید کتاب صوتی درنگ مرگ

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی درنگ مرگ

کتاب صوتی درنگ مرگ داستانی جذاب از ژوزه ساراماگو، نویسنده برنده جایزه نوبل ادبی است که با به تصویر درآوردن وضعیتی عجیب و غیرعادی، ذهن و باورهای انسان را به چالش می‌کشد: درنگی پیش می‌آید و در شهری، آدم‌ها نمی‌میرند. 

نسخه صوتی این داستان را می‌توانید با ترجمه نسرین مجیدی و صدای گشتاسپ امجدی بشنوید و برای ساعتی ذهنتان را درگیر دغدغه‌های خاص و متفاوت نویسنده کنید. 

درباره کتاب صوتی درنگ مرگ

ساراماگو در داستان درنگ مرگ، وضعیت عجیبی را به تصویر می‌کشد. وضعیتی که در آن مرگ به یک آرزو بدل می‌شود. اما چه چیزی در نهایت کار را به اینجا می‌رساند. در شهری، سال به پایان می‌رسد، بدون اینکه در این مدت زمان، گزارشی از مرگ و میر به دست افراد رسیده باشد. مردم در ابتدا از اینکه مرگ و مردنی در کار نیست خوشحال می‌شوند. اما چیزی نمی‌گذرد که بیمارستان‌ها پر از بیمارانی می‌شود که در اثر تصادف یا جراحت‌های عمیق به آنجا آمده‌اند. کسانی که به شدت خونریزی دارند، بدن‌هایی که نمی‌توانند درد را بیشتر از این تحمل کنند ولی زنده هستند. مرگی در کار نیست. آدم‌ها نمی‌میرند، اما بهبود هم پیدا نمی‌کنند.

روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون این مساله را به یکی از خوراک‌های خبری خود تبدیل می‌کنند. کشور در وضعیت بحرانی قرار می‌گیرد. در این میان سر و کله گروهی پیدا می‌شود که خود را مافیا می‌نامند و در تلاشند تا تغییری در این وضعیت ایجاد کنند. ساراماگو این بار مرگ را به بازی می‌گیرد. این که اگر مرگی در کار نبود چه اتفاق‌هایی در زندگی انسان می‌افتاد. او آینده جهان را به مرگ موجودات زنده به زوال عادی اش وابسته می‌داند. درنگ مرگ در عین داستانی بودن، بسیار فلسفی است. قوه تخیل ژوزه ساراماگو در کنار شناختش از رفترا انسانی این اثر را در ذهن مخاطب ماندگار می‌کند. 

کتاب صوتی درنگ مرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این کتاب برای تمام دوست‌داران آثار داستانی و ادبیات جهان جذاب است. اگر پیش از این نیز آثار ساراماگو را خوانده و دوست داشتید، با شنیدن کتاب صوتی درنگ مرگ، خودتان را به تجربه‌ای متفاوت و عمیق دعوت کنید. 

درباره ژوزه ساراماگو 

ژوزه دی سوزا ساراماگو ۱۶ نوامبر ۱۹۲۲ در آزیناگا دهکده‌ای کوچک در شمال لیسبون پایتخت پرتغال به دنیا آمد. او نویسنده پرتغالی برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۹۸ میلادی است. او دو سال بعد از تولدش به همراه خانواده به لیسبون رفت و تحصیلات دبیرستانی خود را برای امرار معاش نیمه تمام گذاشت و به شغل‌های مختلفی نظیر آهنگری، مکانیکی و کارگری روزمزدی پرداخت. اولین رمانش با شکست مواجه شد و او تصمیم گرفت رمان‌نوشتن را کنار بگذارد. اما بعدها با انتشار کتاب بالتازار و بلموندا به شهرت رسید. منحصربه‌فردترین ویژگی آثار ژوزه ساراماگو عدم استفاده از نشانگان سجاوندی به صورت متداول و استفاده از جملات بسیار طولانی است، که گاه در درون آن زمان نیز تغییر می‌کند. او از میان علائم نگارشی تنها از نقطه و ویرگول استفاده می‌کند و از سایر علامات که مثلاً جمله سئوالی را مشخص می‌کند یا آن را در گیومه می‌گذارد و… مطلقاً می‌پرهیزد. بسیاری ژوزه ساراماگو را در ردیف نویسندگان پیرو سبک رئالیسم جادویی قرار داده و آثار او را با نویسندگان اسپانیایی زبان آمریکای لاتین مقایسه می‌کنند اما او خود را ادامه دهنده ادبیات اروپا و تأثیرپذیری خود را بیشتر از گوگول و سروانتس می‌داند.

ساراماگو گرچه از سال ۱۹۶۹ به حزب کمونیست پرتغال پیوست و همچنان به آرمان‌های آن وفادار بوده‌است اما هیچگاه ادبیات را به خدمت ایدئولوژی در نیاورده ‌است. از کتاب‌های مشهور ژوزه ساراماگو می‌توان به کوری، بینایی، دفتر یادداشت، تکثیر شده و دخمه اشاره کرد. ساراماگو در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۰ در تیاس، لاس پالماس چشم از دنیا فروبست.

بخشی از کتاب صوتی درنگ مرگ

دقیقا رأس ساعت مقرر، نه یک دقیقه زودتر و نه یک دقیقه دیرتر نماینده گروه جنایی مافیا (به قول خودشان) تلفن زد تا پیغام وزیر را بشنود. رئیس دفتر وزیر برای ایفای نقش خود، شایستگی نمره بالایی را داشت. او در مورد پاسخ درخواست آن‌ها با لحنی روشن و قاطع و متقاعد کننده گفت که مأموران ما در جای خود می‌مانند اما غیرفعال هستند.» رئیس دفتر خوشحال بودکه در عوض برای مافوقش پاسخ قانع‌کننده‌ای دارد، بهترین پاسخی بود که درآن شرایط می‌توانست دریافت کند. حالا اجازه دهید نظرات این جنایتکاران را مورد بررسی قرار دهیم. این گروه که با کار پیچیده‌ای در سطح ملی مواجه شده بودند مجبور بودند بسیاری از کارمندان مجرب‌تر خود را به کار گیرند. این افراد مسئول دیدار با خانواده‌هایی بودند که حداقل حاضر بودند خود را با دلایل با ارزشی از زیر بار سنگین عزیزان بیمارشان رها کنند تا آن‌ها تا ابد عذاب نکشند. استفاده از اطلاعات مأموران دولت می‌توانست کمک بزرگی به مافیا باشد.

در عوض مافیا به آنان اجازه می‌داد که از سلاح مورد علاقه‌شان یعنی فساد، باج‌گیری، تهدید و ارعاب استفاده کنند. همین سنگی که ناگهان وسط جاده انداخته بودند به پای وزیر کشور فرو رفت و موجب آسیب جدی به حرمت حکومت دولت شد.

معرفی نویسنده
عکس ژوزه  ساراماگو
ژوزه ساراماگو

ژوزه ساراماگو با نام کامل ژوزه دو سوسا ساراماگو، نویسنده‌ی پرتغالی مشهور برنده‌ی جایزه‌ی نوبل است. او در ۱۶ نوامبر ۱۹۲۳ در خانواده‌ای از دهقانان، در آزینهاگا، روستایی کوچک در حدود صد کیلومتری شمال شرقی لیسبون به دنیا آمد. زمان تولد ساراماگو، مسئول ثبت احوال تصمیم گرفت نام مستعار پدر او، یعنی «ساراماگو» را به نام ژوزه اضافه کند و خود ژوزه تا زمانی که برای نخستین بار به مدرسه رفت، نام کامل خود را نمی‌دانست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد