خرید کتاب حکایت زمستان سعید عاکف (با تخفیف)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حکایت زمستان اثر سعید عاکف

کتاب حکایت زمستان

نویسنده:سعید عاکف
انتشارات:ملك اعظم
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حکایت زمستان

کتاب حکایت زمستان اثر سعید عاکف و شامل خاطرات عباس حسین‌مردی، از آزادگان جنگ تحمیلی است. این کتاب توسط انتشارات ملک اعظم به انتشار رسیده است.

درباره و خلاصه کتاب حکایت زمستان

کتاب حکایت زمستان به روایت خاطرات یکی از رزمندگان دفاع مقدس به نام عباس حسین‌مردی می‌پردازد. این کتاب به روایت خاطرات این آزاده، از دوران کودکی‌اش تا زمانی که وارد عرصه‌ی جبهه شده می‌پردازد. عباس حسین‌مردی با توجه به خانواده‌ای که در آن بزرگ شده بود، از همان ابتدا شیفته‌ی اهل بیت (ع) بود. او به‌واسطه‌ی مبارز بودن پدر و برادرش، به میدان مبارزه علیه شاه کشیده شد و در عملیات‌های زیادی شرکت کرد و در یکی از همین عملیات‌های جنگ، به ‌شدت مجروح شد، تا جایی که دشمن قصد داشت او را زنده‌به‌گور کند.

عباس حسین‌مردی قرار بود در صحنه‌ای از صحنه‌های نبرد، توسط دشمن در یک گور دسته‌جمعی دفن شود، اما در آخرین لحظات به‌واسطه‌ی توسل به حضرت ابوالفضل العباس (ع)، به شکلی معجزه‌آسا از مرگ حتمی نجات پیدا کرد. پس از این اتفاق، این رزمنده در میان چندین اردوگاه‌‏های مخوف و درست در قلب دشمن، به دفعات دست به عملیات‏‌های شهادت‌‏طلبانه زد، اما...

یکی از نکات قابل توجهی که سعید عاکف در این کتاب به آن اشاره می‏‌کند، مسئله‌ی ارتباط رزمندگان جنگ تحمیلی و آزادگان با توسل به اهل ‏بیت (ع) است که درست در لحظاتی که فکرش را هم نمی‌کنند، آن‌ها را نجات می‌دهد.

کتاب حکایت زمستان روایتی متفاوت از سایر روایت‌های دوران دفاع مقدس است. این کتاب به روایت مقاومت‌ها، دلیری‌ها و مظلومیت‌های اسرای ایرانی در زندان‌های بعثی‌ها و منافقین -آن هم از زبان یک آزاده یعنی عباس حسین‌مردی- می‌پردازد. سعید عاکف که نویسنده و گرد‌آورند‌ه‌ی خاطرات این رزمنده است، در کتاب خود به شرایط عجیب و سخت اردوگاه‌های عراقی، دشواری فضای روحی و روانی دوران اسارت و شکنجه‌هایی بسیار غیرقابل‌تصور که بسیاری از اسرای ایرانی متحمل شده‌اند نیز اشاره می‌کند. سعید عاکف در برخی موارد شکنجه‌های واردشده به اسرا را چنان با جزئیات بیان می‌کند که بسیار دردناک و حتی گاهی باورنکردنی به نظر می‌رسد.

مقاومتی که فرزندان این سرزمین در کتاب حکایت زمستان از خودشان به نمایش می‌گذارند، چنان حیرت‌آور است که فقط با کمک خداوند امکان‌پذیر است. این مقاومت، مقاومتی است که از همت بلند اسیران در آن شرایط سخت و دشوار حرف می‌زند؛ از باسواد شدن و حافظ کل قرآن شدن گرفته تا زیرکی و خلاقیت‌هایشان در به ستوه آوردن افسران عراقی و منافقین که در همه‌جای کتاب به چشم می‌خورد و گاهی هم به زبان طنز بیان شده است.

سعید عاکف، نویسنده‌ی کتاب حکایت زمستان، در خلال روایت خاطرات عباس حسین‌مردی، به ارتباط معنوی اسرا با اهل ‏بیت (ع) و نجات آنان از مرگ حتمی زیر شکنجه‌های طاقت‌فرسا آن هم با توسل به اهل بیت (ع) نیز اشاره می‌کند و به نوعی رمز و راز موفقیت‌‏های این رزمندگان را در همین نکته جست‌وجو می‌کند. روایت کتاب به گونه‌ای است که خواننده در طول کتاب بارها به شهادت رزمندگان می‌اندیشد و در نهایت با موفقیت آن‌ها مواجه می‌شود.

از جمله ویژگی‌هایی که کتاب حکایت زمستان را به یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های حوزه‌ی دفاع مقدس بدل کرده می‌توان به نثر ساده و روان، تقسیم‌بندی خاطرات به داستان‌های کوتاه اما مرتبط با هم و جذابیت و هیجان در بیان مطالب اشاره کرد.

خواندن و خرید کتاب حکایت زمستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن کتاب حکایت زمستان را به تمام کسانی پیشنهاد می‌کنیم که به خواندن کتاب‌های حوزه‌ی دفاع مقدس و خاطرات و زندگی‌نامه‌ی شهدا علاقه‌مند هستند.

چرا باید کتاب حکایت زمستان را بخوانیم؟

خواندن کتاب‌های حوزه‌ی دفاع مقدس و خاطرات و زندگی‌نامه‌ی شهدا، همیشه بسیار آموزنده و لذت‌بخش است. بسیاری از افرادی که کتاب حکایت زمستان را مطالعه کرده‌اند، آن را کتابی دوست‌داشتنی عنوان کرده‌اند که کنار گذاشتن آن پیش از تمام‌شدنش کاری بسیار سخت خواهد بود. یکی از علل جذابیت این کتاب این است که در آن هم از سختی‌های دوران جنگ نوشته شده و هم خاطراتی طنز و خنده‌دار در آن گنجانده شده، بنابراین خواندن آن خالی از لطف نخواهد بود.

درباره سعید عاکف

سعید عاکف نویسنده کتاب حکایت زمستان است. او متولد ۱۳۵۱ در تهران و نویسنده و خاطره‌نویس ایرانی است که بیشتر در باب جنگ ایران و عراق می‌نویسد. کتاب‌های سعید عاکف از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه‌ی دفاع مقدس محسوب می‌شوند، به‌طوری که یکی از کتاب‌های مشهور او به نام خاک‌های نرم کوشک به چاپ ۲۲۵ام نیز رسید. کتاب نسیم تقدیر نیز که از دیگر آثار اوست، از جمله برگزیدگان دهمین دوره‌ی بهترین کتاب سال دفاع مقدس بود.

او تحصیلات اولیه‌ی خود را در تهران گذراند و پس از مدتی، به تحصیلات حوزوی علاقه‌مند شد و به همین خاطر به مشهد مهاجرت کرد تا در این شهر تحصیلات حوزوی خود را ادامه دهد. عاکف طی جنگ ایران و عراق، به جبهه اعزام شد و حدود سه ماه را در آن‌جا گذراند.

سعید عاکف از نوجوانی به تمرین نویسندگی مشغول بود. او نویسندگی را از نوشتن مقاله‌های کوتاه برای روزنامه‌ها شروع کرد و از سال ۱۳۶۴ با شرکت در کلاس‌های مختلف داستان‌نویسی و نقد، مهارت‌های نویسندگی خود را تقویت نمود. او پس از حضور در جنگ، به نوشتن در این حوزه علاقه‌مند شد و کارش را با نوشتن زندگی‌نامه‌ی شهدا آغاز کرد. پس از مدتی نوشتن در حوزه‌ی دفاع مقدس، عاکف انتشاراتی را نیز تاسیس کرد و علاوه بر نویسندگی، وارد حوزه‌ی نشر هم شد.

عاکف تاکنون بیش از ده‌ها جلد کتاب از جمله اروند و خاطره‌ی اولین قایق، جای خالی خاکریز، مسافران ملکوت، هاجر در انتظار و رقص در دل آتش منتشر کرده است که برخی از آ‌ن‌ها برنده‌ی جوایزی نیز شده‌اند. برای مثال، کتاب نسیم تقدیر برگزیده‌ی دهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس در سال ۱۳۸۵ شد. این کتاب همچنین در بخش خاطرات شفاهی همین جشنواره مقام سوم را کسب کرد. کتاب خاک‌های نرم کوشک نیز که یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های سعید عاکف محسوب می‌شود، تاکنون به سه زبان انگلیسی، عربی و اردو ترجمه شده‌ است. ترجمه‌ی انگلیسی این کتاب به سرپرستی محمد برومندی با عنوان انگلیسی «برونسی» منتشر شده است. ترجمه‌ی اردوی این کتاب نیز با عنوان بابا خداحافظ توسط خان محمد صادق جونپوری در هند منتشر شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

نسخهٔ الکترونیکی این کتاب هنوز به طاقچه نیامده.