دانلود و خرید کتاب قتل در کمیته مرکزی مانوئل باثکث مونتالبان ترجمه کاوه میرعباسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قتل در کمیته مرکزی اثر مانوئل باثکث مونتالبان

کتاب قتل در کمیته مرکزی

معرفی کتاب قتل در کمیته مرکزی

کتاب قتل در کمیته مرکزی نوشتهٔ مانوئل باثکث مونتالبان و ترجمهٔ کاوه میرعباسی است. انتشارات نیلوفر این رمان در ژانر پلیسی و معمایی را روانهٔ بازار کرده است. این اثر نخستین جلد از مجموعهٔ «دایره هفتم» است.

درباره کتاب قتل در کمیته مرکزی

کتاب قتل در کمیته مرکزی رمانی در ژانر پلیسی و معمایی و نوشته‌ٔ مانوئل باثکث مونتالبان است. این رمان از آثار پلیسی شاخص‌ در ادبیات لاتین به شمار می‌رود. قصهٔ این کتاب به برهه‌ای از تاریخ اسپانیا اشاره دارد که در آن فضای سیاسی برای آزادی فعالیت احزاب چپ‌گرا باز شده ‌است. در یکی از نشست‌های کمیتهٔ ‌مرکزی حزب کمونیست در پایتخت اسپانیا، دبیرکل حزب هنگام سخنرانی به‌طرز مرموزی ترور می‌شود. دولت کارآگاهی را برای کشف راز این قتل انتخاب می‌کند که کارنامهٔ سیاهی در تعقیب و شکنجهٔ مبارزان چپ‌گرا دارد. سران حزب به‌دلیل بدبینی نسبت به اهداف دولت از این تحقیقات تصمیم می‌گیرند تا تحقیقاتی را به‌صورت موازی و مستقل از مجاری رسمی آغاز کنند. آن‌ها برای این کار به‌سراغ کارآگاهی خصوصی به نام «پپه کاروایو» می‌روند. کاروایو کارآگاهی اهل کاتالونیا است که در دوران جوانی و پس از مهاجرت به آمریکا به استخدام سازمان سیا در می‌آید و دوران بازنشستگی خود را در شهر زادگاهش سپری می‌کند. شخصیت کاروایو علاوه بر زیرکی و حاضرجوابیِ معمول کارآگاهان این ژانر ادبی، مشخصه‌هایی دارد که او را از دیگران متمایز می‌کند.

خواندن کتاب قتل در کمیته مرکزی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر کاتالونیا و قالب رمان در ژانر پلیسی و معمایی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مانوئل باثکث مونتالبان

مانوئل باثکث مونتالبان نویسندهٔ پرکار اسپانیایی و اهل کاتالونیا است. او یک چهرهٔ شناخته‌‌شدهٔ رسانه‌ای در اسپانیا است که علاوه بر رمان‌نویسی به روزنامه‌نگاری، شعرسرایی و طنزپردازی نیز می‌پردازد. کتاب «قتل در کمیته مرکزی» که بخشی ‌از مجموعهٔ «دایرهٔ هفتم» است، از آثار اوست. هدف این مجموعه آن است تا این تصور غلط را که ادبیات پلیسی ژانری دست‌دوم و سطح پایین است، تغییر داده و با معرفی آثار شاخص و نویسندگان طرازاول این ژانر، مخاطب فارسی‌زبان را با جذابیت‌های این جنبه از ادبیات داستانی آشنا سازد.

بخشی از کتاب قتل در کمیته مرکزی

«- دنبال یک ولیعهد سیاسی می‌گردید؟ ساده‌لوح نباشید. بازی این‌طوری نیست. این جوری هم نگاه نکنید. هیچ‌وقت ولیعهد به حساب نیامده‌ام. ما روشنفکرها وزنه زیادی در حزب داریم چون دانش ملموس را به سایرین عرضه می‌کنیم و از قابلیت نظریه‌پردازی بر خورداریم. با این وجود، هنوز بهمون مشکوک‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۳۳۹ صفحه

حجم

۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۳۳۹ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
تومان