دانلود و خرید کتاب مقام محمود سیدمحمد‌مهدی میرباقری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقام محمود اثر سیدمحمد‌مهدی میرباقری

کتاب مقام محمود

معرفی کتاب مقام محمود

کتاب مقام محمود به قلم سیدمحمد‌مهدی میرباقری را انتشارات تمدن نوین اسلامی منتشر کرده است. این کتاب به بررسی و تحلیل درجات توحید و مقامات معنوی حضرت محمد (ص) در آیات و روایات می‌پردازد.

درباره کتاب مقام محمود

گفته شده است که نیاز است تا آیات و روایات پیرامون شخصیت بزرگواران و نیز سیره‌ و سنت آنان با دقت مورد واکاوی و مطالعه قرار گیرد. کتاب مقام محمود، شامل ۹ گفتار از مجموعه مباحث سیدمحمدمهدی میرباقری در برنامهٔ تلویزیونی «سمت خدا» است که کوشیده با نگاهی ظریف و نکته‌سنج، درجات توحید و مقام شفاعت رسول اکرم (ص) را از منظر آیات و روایات بررسی کرده، دریچه‌ای نو برای معرفت به مقام والای او بگشاید. 

خواندن کتاب مقام محمود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های الهیات و معارف، قرآن و حدیث و نیز طلاب حوزه‌های علمیه و علاقه‌مندان به مباحث مذهبی و معرفتی از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از  کتاب مقام محمود

«۱. مقام محمود، مورد حمدوستایش همهٔ مخلوقات

مقام محمود یعنی مقامی که مورد ستایش و حمد است. علامه طباطبایی می‌فرمایند چون هیچ قیدی بیان نشده است، گویا همهٔ مخلوقات، این مقام حضرت را ستایش و حمد می‌کنند. حال چگونه می‌شود که همهٔ مخلوقات، این مقام را ستایش می‌کنند؟ ایشان در ادامه می‌فرمایند حضرت در مقامی قرار می‌گیرند که از همهٔ مخلوقات دستگیری و شفاعت می‌کنند. موضوع شفاعت ایشان فقط گناه نیست؛ یعنی این‌گونه نیست که اگر کسی گناهی از جنس گناهان ما نداشته باشد مورد شفاعت قرار نگیرد؛ بلکه مقام محمود مقامی است که گویا همه در این موقف محتاج او هستند و فیض از طرق این مقام حضرت برای همه جاری می‌شود و همه، نعمتی را که از آن‌جا بر آن‌ها جاری می‌شود، درک می‌کنند؛ ازاین‌رو همه این مقام را ستایش می‌کنند.

۲. اختصاص مقام محمود به نبی‌ اکرم (ص)

اصل این مقام که مقام شفاعت کلی است، مخصوص ایشان است. در رتبهٔ بعد، انبیا و اولیا علیهم‌السلام اگر شفاعتی دارند، در طول شفاعت مقام مقدس نبی اکرم (ص) است. حتی مؤمنین هم وقتی مورد شفاعت قرار می‌گیرند، ممکن است در ظرف خودْ دیگران را دستگیری کنند. وقتی حقیقت توحید و ولایت و مقامات نبی اکرم (ص) در مؤمن جاری می‌شود، او نیز مبدأ طهارت و نور و دستگیری و هدایت دیگران می‌شود. بنابراین او به‌نحوی مقام شفاعت پیدا می‌کند، ولی این مقام شفاعت به‌تبع است و از خودش نیست.»

نظرات کاربران

احمد
۱۴۰۲/۰۴/۱۳

کاش امثال این کتاب‌ها رایگان بود بسیار کتاب عالیست انسان به مقام رسول اکرم پی می‌برد وبیشتر از قبل بااو انس می‌گیرد ممنون

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان