دانلود و خرید کتاب پارادوکس انتخاب بری شوارتز ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پارادوکس انتخاب اثر بری شوارتز

کتاب پارادوکس انتخاب

نویسنده:بری شوارتز
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پارادوکس انتخاب

خلاصه‌کتاب پارادوکس انتخاب نوشتهٔ بری شوارتز و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. این کتاب به شما می‌آموزد زمانی که آزادیِ انتخاب، اضطراب می‌آورد.

درباره خلاصه‌کتاب پارادوکس انتخاب

چگونه از میان گزینه‌های متعدد، درست‌ترین گزینه را انتخاب کنیم.

در جامعه مرفه امروزی، ما هر روزه با فهرست بی‌انتهایی از انتخاب‌ها روبه‌رو هستیم؛ اعم از لباس‌هایی که می‌پوشیم تا آنچه برای ناهار می‌خوریم. همین قدرت انتخاب است که به ما احساس رضایت می‌دهد و ما را به آنچه هستیم، تبدیل می‌کند؛ حداقل عموم مردم اینگونه فکر می‌کنند.

کتاب «پارادوکس انتخاب» نوشتهٔ بری شوارتز، باور رایج فوق را زیر سؤال می‌برد و این نظریه را مطرح می‌کند که مواجهه با خیل عظیمی از انتخاب‌ها می‌تواند چنان طاقت‌فرسا باشد که موجب پریشانی روانی ما شده و تصمیم‌گیری را برای ما دشوار کند. حتی زمانی که پس از کشمکش‌های بسیار بالاخره تصمیمی می‌گیریم، وجود انتخاب‌های دیگر راحتمان نمی‌گذارد.

در این کتاب خواهید دید که چرا و چگونه این پارادوکس انتخاب، لذتی را که ما از انتخاب خود می‌بریم کاهش می‌دهد.

جای خوشحالی است که کتاب «پارادوکس انتخاب» به ما نشان می‌دهد که چگونه با ایجاد یک محدودیت مناسب می‌توانیم جلوی تأثیرات منفی اشباع‌شدن از انتخاب‌ها را بگیریم.

خواندن خلاصه‌کتاب پارادوکس انتخاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب پارادوکس انتخاب

«در دهه‌های گذشته، انتخاب در اکثر عرصه‌های زندگی بسیار محدود بود. به عنوان مثال تا یک نسل قبل، تمام خدمات به صورت انحصاری ارائه می‌شد. به همین خاطر مشتریان نیازی به گرفتن تصمیم در مورد اینکه از چه شرکتی خدمات برقی یا تلفنی دریافت کنند، نداشتند. در مورد انتخاب رشته تحصیلی نیز به همین ترتیب بود. دوره عمومی دانشگاه معمولاً دو سال طول می‌کشید و گزینه‌های بسیار محدودی برای انتخاب رشته وجود داشت.

در عصر حاضر شاهد حجم عظیمی از نیاز به تصمیم‌گیری در تاریخ بشر هستیم. به عنوان مثال، امروزه دانشگاه‌ها همچون مراکز خرید هوشمندی هستند که فلسفه اصلی‌شان مبتنی بر آزادی حق انتخاب است. حتی دانشگاه کوچکی مانند سواثمور که در مجموع ۱۳۵۰ دانشجو دارد، ۱۲۰ رشته تحصیلی مختلف را در زمینه آموزش عمومی ارائه می‌دهد! دانشجویان از بین این ۱۲۰ رشته، حق انتخاب ۹ رشته را دارند؛ در حقیقت دانشجویان می‌توانند تقریباً هر آنچه را که بدان علاقه‌مند هستند، دنبال کنند.

تعدد گزینه‌های انتخاب در زمینه‌های دیگر نیز وجود دارد. برای مثال در آمریکا تنوع و رقابت بین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات برق و تلفن باعث به وجود آمدن سیلی از گزینه‌های انتخابِ گیج کننده شده است. همچنین با گزینه‌های بی‌شماری از انواع بیمه سلامت، خدمات بازنشستگی و درمانی رو به رو هستیم.

به طور کلی به هر جنبه از زندگی که نگاه می‌کنیم، گزینه‌های قابل انتخاب به شکل چشمگیری طی چند دهه اخیر افزایش یافته است.

بنابراین چه در پی انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات باشیم و یا انتخاب مسیر شغلی‌مان، با تعداد فراوانی از گزینه‌های انتخاب از سوی جامعه امروزی مواجه می‌شویم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

حجم

۱۹٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان