دانلود و خرید کتاب اندیشه اسلامی (جلد اول و دوم) روح‌الله احمدیان (بختیاری)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اندیشه اسلامی (جلد اول و دوم) اثر روح‌الله احمدیان (بختیاری)

کتاب اندیشه اسلامی (جلد اول و دوم)

معرفی کتاب اندیشه اسلامی (جلد اول و دوم)

کتاب الکترونیکی «اندیشه اسلامی (جلد اول و دوم)» نوشتهٔ روح‌الله احمدیان (بختیاری) در انتشارات چاپ و نشر بازرگانی چاپ شده است. این کتاب منبعی برای درس اندیشهٔ اسلامی است.

درباره کتاب اندیشه اسلامی (جلد اول و دوم)

نویسنده با سابقهٔ تدیس چند ساله در دانشگاه و با بررسی کتاب‌های موجود در این زمینه، جای خالی منبع درسی‌ای را احساس کرد که به موضوعات مهم و اساسی جامعه بپردازد که موجب پرورش ذهنیت‌ها به شکل واقعی شود. از این رو تصمیم به تألیف کتابی جدید در این حوزه گرفت. وجه تمایز این کتاب با سایر کتاب‌های اندیشه اسلامی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود به شکل کلی به این شرح است:

۱. مطالب مورد بحث به‌روز باشد و مباحث اخیر علوم انسانی را دربر داشته باشد.

۲. مملو از مثال‌ها و موضوعاتی باشد که بتواند مدل‌های طرح‌شده را به‌صورت شفاف توضیح دهد.

۳. از استنادهای فراوانی برخوردار باشد و از نظر اندیشمندان در جایگاه ویژه‌ای قرار بگیرد.

۴. فصل‌های آن نسبت به نیاز امروز جامعه دانشگاهی در ترتیب خاص و مناسبی قرار گرفته شده باشد.

این کتاب در ۶ فصل به ترتیب زیر به چاپ رسیده است:

۱. خداشناسی ۲. کیهان‌شناسی ۳. انسان‌شناسی ۴. ادیان‌شناسی ۵. جامعه‌شناسی ۶. آخرت‌شناسی

کتاب اندیشه اسلامی (جلد اول و دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به‌عنوان منبع درس اندیشهٔ اسلامی به دانشجویان پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب اندیشه اسلامی (جلد اول و دوم)

تاریخچه باور به خدا

خدا یکی از مهمترین مفاهیم در ذهن بشـر اسـت که مورد توجه تاریخ فلسـفه و تأملات فلسـفی بوده‌اسـت و از آغاز پیدایش انسـان و فلسـفه و حتی فلاسـفه پیش از سـقراط تا به امروز، بحث درباره آن ادامه یافته و در این‌باره‌ گاه رویکردهای جدیدی مطرح شـده اسـت.

اعتقاد به خدا سنگ بنای آموزه‌های همه ادیان آسمانی است که در طول تاریخ این اعتقاد، گاهی دستخوش تغییر شده‌است که یا الهه‌های دیگری در کنار خدا فرض می‌شد (شرک) و یادر ویژگی‌های او تحریف صورت می‌گرفت. مانند اینکه او را یک خدای انسان‌وار نشان می‌دادند.

در عرفان، به‌ویژه صورت‌هایی از عرفان که در دل ادیان ابراهیمی پرورده شده، خدا مفهومی است کاملاً بنیادی و محوری و در واقع، می‌توان گفت عرفان در این ادیان چیزی جز تلاش برای شناخت خدا و رسیدن به او نیست.

الهیات ادیان، به‌ویژه الهیات ادیان ابراهیمی، متکفل پرداختن به بحث دربارهٔ خدا و صفات او و نسبت آدمیان با او بوده و برای این ادیان مباحث کلامی فراوانی پدید آورده‌است. مباحث کلامی امروزه هم به نحو جدی دنبال می‌شود و این مباحث به پدید آمدن انواع الهیات جدید و مباحث تازه انجامیده است. همچنین تحلیل تجلّیات درک حضور خدا در هنر و فرهنگ اقوام گوناگون، محل بحث‌های جالبی در زمینهٔ تاریخ هنر و تحلیل هنر قدسی در میان اقوام مختلف بوده است.

شیوه‌های مختلف خداشناسی

تأملات اندیشـمندان مسـلمان درباره خدا به ۳ دسـته کلی قابل تقسـیم اسـت: تأملات کلامی یا تأملات متکلمان، تأملات فلسـفی یا تأملات فیلسـوفان و تأملات عرفانی یا تأملات اهل عرفان و صوفیان. البته مرزهـای ایـن تقسـیم‌بندی‌ قطعـی و مطلـق نیسـت و‌ گاه به‌سـختی می‌تـوان آن‌هـا را از هـم تفکیـک کـرد چنانکـه مثلاً تأملات بعضـی معتزلـه و فیلسـوفان مشـاییی اهل عرفان و فیلسـوفان اشـراقی ‌گاه بسـیار به هم نزدیک است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶۳ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶۳ صفحه