دانلود و خرید کتاب ارتش ایران هخامنشی دانکن هد ترجمه محمد آقاجری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ارتش ایران هخامنشی اثر دانکن هد

کتاب ارتش ایران هخامنشی

نویسنده:دانکن هد
امتیاز:
۴.۳از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ارتش ایران هخامنشی

«ارتش ایران هخامنشی» کتابی با پژوهش دانکن هِد، است و در آن بر اساس اسناد باستان‌شناسی و تاریخی، به توصیف ارتش هخامنشی پرداخته است. این کتاب انواع دسته‌بندی و نیروهای حاضر در ارتش هخامنشی و سیر تحول آن را بررسی کرده است و همچنین به سلاح‌ها و تاکتیک‌های نظامی آن روزگار پرداخته است. امپراتوری ایران در روزگار هخامنشی به مدت تقریباً دویست سال، از نیمۀ سده ششم تا نیمۀ سده چهارم پ. م، بر خاور نزدیک و مدیترانه خاوری تسلط داشت. این بزرگ‌ترین امپراتوری‌ای بود که جهان تا بدان روزگار به خود دیده بود، و از بسیاری جهات موفق‌ترین نیز به شمار می‌رفت. ما برای مدتی طولانی تنها از دریچۀ چشم یونانیان باستان به ایران نگریسته‌ایم. مورخان یونانی منبع اساسی اطلاعات در بارۀ ایرانیان بوده‌اند و حتی امروزه نیز چنینند. این چشم‌انداز بدین معنی بود که ایران از دیرباز با دیدگاهی خصمانه نگریسته می‌شد؛ و چون اتحادیه‌ای از دولتشهرهای یونانی مانع از گسترش این امپراتوری در باخترزمین گردید و حملۀ یونان نیز سرانجام این امپراتوری را سرنگون ساخت، از دید غربی‌ها ایرانیان دشمنانی شکست‌خورده هستند، دیدگاهی که ممکن است به سادگی هرچه تمام‌تر، همۀ دستاوردهای نظامی آنان را پنهان سازد. خوشبختانه منابع دیگر به گونه‌ای فزاینده در دسترس قرار می‌گیرند تا این دیدگاه متعصبانه یونانی‌ها را تصحیح کنند و ایجاد و ترسیم تصویر درستی از سازمان نظامی هخامنشی‌ها ممکن شده است، تصویری که با وجود این هنوز هم به گونه‌ای گریزناپذیر به شدت وابسته به منابع یونانی است.

نظرات کاربران

SS-Soldier
۱۳۹۹/۰۱/۱۵

متن بسیار روان،اطلاعات مستند و ترجمه خوب این اثر،ازین کتاب یک متن دلچسب و خواندنی ساخته،البته برای اشخاصی که به تاریخ،مخصوصا تاریخ ایران باستان و هخامنشی علاقه مند باشند

Jamshid_207
۱۳۹۵/۱۲/۰۱

بهترین کتابی است که خواندم. می ازه

amir
۱۴۰۰/۰۹/۲۳

خوب بود ولی خیلی جاها زیادی توضیح می داد

کاربر ۳۰۶۳۶۳۲
۱۴۰۰/۰۲/۳۱

به هیچ عنوان نخرید مجانی هم خوب نیست حتی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
تنها امر مسلم در بارۀ ابعاد این ارتش این است که به سبب بزرگی بی‌سابقۀ خود یونانی‌ها را در هم شکست. این ارتش در بهار ۴۸۰ پ. م از آسیای صغیر به راه افتاد و از روی پلی ساخته‌شده از قایق، از تنگۀ هلسپونت گذشت و از طریق تراکیه و شمال یونان به راه افتاد و ناوگانی آن را پشتیبانی و تدارک می‌کرد. کشورهای شمال یونان تابع شدند و برخی، سربازانی را برای ارتش هخامنشی فراهم آوردند. نیرویی مدافع به فرماندهی اسپارتی‌ها، که از گذرگاه ترموپیل دفاع می‌کرد، در هم شکسته شد و ناوگان متحد یونان وادار گردید تا از جایگاه مجاور خود در آرتمیسیون عقب‌نشینی کند. خشایارشا آتن را، که بیش‌تر مردم آن را ترک کرده بودند، به تصرف درآورد.
SS-Soldier

حجم

۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان