دانلود و خرید کتاب مینیمالیسم دیجیتال (خلاصه کتاب) کال نیوپورت ترجمه فاطمه فراهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مینیمالیسم دیجیتال (خلاصه کتاب) اثر کال نیوپورت

کتاب مینیمالیسم دیجیتال (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب مینیمالیسم دیجیتال (خلاصه کتاب)

میکروکتاب مینیمالیسم دیجیتال، خلاصه‌ای از کتاب تاثیرگذار و پرفروش مینیمالیسم دیجیتال از کال نیوپورت است که در گروه گردآوری و ترجمه سبکتو منتشر شده است.

میکروکتاب‌ها چکیده‌ای از کتاب‌های اصلی هستند که در زمانی حدود ۵۰ دقیقه دانش کامل کتاب را در اختیار شما می‌گذارند و مهمتر اینکه فضای کتاب کامل حفظ شده و لذت مطالعه را از دست نمی‌دهید. همچنین با وجود نسخه صوتی آن‌ها می‌توانید بدون دغدغه در همه‌جا از مطالعه لذت ببرید.  سبکتو با میکروکتاب می‌خواهد فرهنگ مطالعه را تغییر دهد تا هر فردی با هر شرایطی بتواند در سال ۵۰ کتاب مطالعه کند.

میکروکتاب‌ها شامل بخش‌های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می‌کنید. در بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید دریک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش اصلی هم چکیده مفید آن است.

 درباره میکروکتاب مینیمالیسم دیجیتال

زندگی انسان‌های قرن ۲۱ به شدت تحت تاثیر دنیای مجازی قرار گرفته است. امروزه دیگر مرزی بین دنیای اینترنت و دنیای حقیقی وجود ندارد. در واقع اینطور به نظر می‌رسد که فناوری‌های نوین در حال کنترل زندگی انسان‌ها هستند. مینیمالیسم دیجیتال یک راهنمای عملی است که کمک می‌کند افراد به صورت کنترل شده از دنیای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی، برای بهبود زندگی خود استفاده کنند و خودشان دوباره کنترل همه چیز در زندگی را به دست بگیرند.

 خواندن کتاب مینیمالیسم دیجیتال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به مباحث مربوط به رسانه و اینترنت و تاثیر آن بر زندگی انسان در دنیای کنونی علاقه دارید. این میکروکتاب اطلاعات ارزشمندی در این زمینه به شما می‌دهد.

 درباره کال نیوپورت

کال نیوپورت استاد علوم کامپیوتر دانشگاه جورج تاون است. او همچنین نویسنده شش کتاب در زمینه‌های توسعه فردی و کاری است که از جمله آنها دنیای بدون ایمیل، کار عمیق و مینیمالیسم دیجیتال است. کتاب‌های او توانسته مورد توجه منتقدان و خوانندگان زیادی قرار بگیرد. کتاب کار عمیق او از سال ۲۰۱۷ جز پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا بوده و کتاب مینیمالیسم دیجیتال به بیش از ۲۵ زبان در دنیا ترجمه شده است. نیوپورت مخالف شبکه‌های اجتماعی است و به همین دلیل از یک زندگی متمرکز و بدون حواس‌پرتی حمایت می‌کند.

 بخشی از میکروکتاب مینیمالیسم دیجیتال

زمانی که نوشتن این فصل را شروع کردم با مقاله‌ای در نیویورک تایمز مواجه شدم. عنوان مقاله این بود: «چگونه اعتیاد به گوشی هوشمند را ترک کردم؟ شما هم می‌توانید این کار را انجام دهید.» حتما دوست دارید راز نویسنده آن مقاله را بدانید. این شخص خیلی راحت نوتیفیکیشِن‌های «Notification» ۱۱۲ اپلیکیشن متفاوت را در گوشی خود غیرفعال کرد. این مقاله چنین پیامی را به بیرون منتشر کرده بود که می‌توانیم به راحتی دوباره کنترل همه چیز را در دست بگیریم.

این دست از مقالات در دنیای ژورنالیسم تکنولوژی زیاد پیدا می‌شوند. مثلا نویسنده‌ای متوجه می‌شود که ارتباطش با ابزارهای دیجیتالی ناکارآمد شده و از این موضوع به شدت ابراز نگرانی می‌کند. بعد تصمیم می‌گیرد که راهکاری ارائه دهد. از قضا راهکارش موثر واقع می‌شود و همه زندگی‌اش نسبت به قبل بهبود پیدا می‌کند. البته من به این راه‌حل‌های سریع زیاد اطمینان ندارم. براساس تجربه‌ای که دارم می‌دانم که اصلاح زندگی افرادی که به شدت در دنیای دیجیتالی غرق شده‌اند، تنها با به کارگیری چند راهکار ساده، ممکن نخواهد بود. رفتارهایی که ما در مقابل فناوری‌های جدید از خود بروز می‌دهیم و انتظار داریم که خیلی راحت بتوانیم آن‌ها را برطرف کنیم، به صورتی عمیق با فرهنگ ما عجیب شده است و در کنار آن نیروهای روانشناختی بسیار قدرتمندی از این سبک رفتاری ما حمایت می‌کنند. برای اینکه بتوانیم دوباره کنترل خود و زندگی‌مان را به طور کلی در دست بگیریم باید فراتر از رفتارهای هیجانی عمل کنیم و به بازسازی ارتباط خود با فناوری و نحوه استفاده از آن بپردازیم.

این یعنی مقاله‌نویس نیویورک تایمز باید فراتر از حذف ۱۱۲ نوتیفیکیشن برنامه‌های گوشی خود برود و از خود بپرسد که اصلا چرا از برنامه‌های مختلف استفاده می‌کند؟ این فرد و همه افرادی که با چنین مشکلاتی روبه‌رو هستند باید به نگرشی در مورد نحوه استفاده از تکنولوژی دست پیدا کنند. این نگرش باید همه چیز را در مورد ابزارهای دیجیتالی و همچنین دلایل و شرایط این کار به خوبی پوشش دهد. اگر به این درون‌نگری دست پیدا نکنیم، خیلی راحت در گردباد اعتیادآور و جذاب فضای مجازی گُم و رها خواهیم شد. اما من نگرش مینیمالیسم دیجیتال را پیشنهاد می‌دهم. این شیوه نگرش بر این اساس است که وقتی شما آنلاین هستید، تنها روی تعداد کمی از فعالیت‌های بهینه و با دقت انتخاب شده، متمرکز می‌شوید. این فعالیت‌ها تنها به موضوعاتی مربوط می‌شوند که از نظر شما ارزش تمرکز کردن دارند. به این ترتیب به راحتی می‌توانید از سایر فعالیت‌هایی که می‌دانید هیچ فایده‌ای برایتان ندارند، چشم‌پوشی کنید.

مینیمالیست‌های دیجیتالی که از این روش برای کنترل دنیای اینترنت استفاده می‌کنند، مدام در حال تجزیه و تحلیل «هزینه و فایده» هستند. آن‌ها به دقت همه تکنولوژی‌های جدید را زیر نظر می‌گیرند، حتی آن‌هایی که از ارزش‌های مینیمالیستی حمایت می‌کنند را هم به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند. مینیمالیست‌های دیجیتال در ابتدا ارزش‌های عمیق خود را در نظر می‌گیرند و بعد به دنبال انتخاب فناوری‌های مورد نیاز می‌روند. به این ترتیب نوآوری، دیگر در زندگی این افراد به عنوان یک عامل حواس‌پرتی مطرح نمی‌شود، بلکه به ابزاری برای پشتیبانی کردن از یک زندگی بهتر تبدیل می‌شود. البته نباید فلسفه مینیمالیسم را با فلسفه ماکسیمالیستی «Maximalism» یکی دانست. در طرز فکر ماکسیمالیستی، هر گونه پتانسیل مفید بودن برای یک فناوری، تنها در صورتی که توجه شما را به خودش جلب کند، کافی خواهد بود تا شما بتوانید از آن فناوری استفاده کنید. براساس این نظریه اگر چیزی ارزش و جذابیت کمی داشته باشد، فرد نباید از آن چشم‌پوشی کند. مینیمالیست‌ها از اینکه چیزهای کوچکی را از دست بدهند ناراضی نیستند. چیزی که برای آن‌ها اهمیت دارد دست‌کم گرفتن چیزهای مهمی است که می‌دانند قطعا باعث خلق زندگی بهتر می‌شوند.


معرفی نویسنده
عکس کال نیوپورت
کال نیوپورت

کال نیوپورت یک استاد جوان در دانشگاه «جورج‌تاون» آمریکا است که درباره‌ی چیزهای جالبی مثل تکنولوژی‌های دیجیتال و فرهنگ‌ها تحقیقات زیادی کرده. حتی اگر نیوپورت را نشناسیم، حتما با کتاب‌های پرفروش، محبوب و جدیدش چشم در چشم شده‌ایم. هر چه باشد کال نویسنده‌ی کتاب‌های کار عمیق، مینیمالیسم دیجیتال و آنقدر عالی و فوق‌العاده باش تا نتوانند تو را نادیده بگیرند است!

نظرات کاربران

مرجان
۱۴۰۰/۰۶/۲۰

میکرو بودنش خیلی مهمه... روشهای مختلف رو کامل و ساده بیان کرده... من از کتاب‌هایی که تورو زود به نتیجه برسونن خوشم میاد

Ali CH
۱۴۰۰/۱۱/۲۸

کتاب ذهن حواس جمع رو نسبت به این کتاب ارجح میدونم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷)
«هزینه هر چیز، میزانی از زندگی است که باید خیلی سریع یا در بلندمدت آن را بپردازیم.»
farzanepoursoleiman
میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری انجام شده که استفاده از این برنامه‌ها را برای ما اجتناب‌ناپذیر کند.
farzanepoursoleiman
تعامل مجازی را به حضوری ترجیح می‌دهد، احتمالا به خاطر راحتی و سریع بودن ارتباطات مجازی است. به طور کلی انسان به فعالیت‌هایی گرایش دارد که در کوتاه‌مدت به انرژی کمی نیاز داشته باشند.
farzanepoursoleiman
مزایای منفی محرومیت از تنهایی تجربه اضطراب، عدم ثبات روحی و اختلالات فکری–ذهنی است که این روزها در بین بیشتر نوجوانان و جوانان به خصوص قشر دانشجو دیده می‌شود
farzanepoursoleiman
شما وقت زیادی را در توییتر می‌گذرانید و در عوض تنها گاهی ارتباطات و ایده‌های جدید به دست می‌آورید. کمی فکر کنید و بگویید که برای به دست آوردن چنین مزیت‌های کوچکی چقدر از زمان و توجه خود را باید قربانی کنید؟
farzanepoursoleiman
جارون لانیر (Jaron Lanier) دانشمند فلسفه فناوری می‌گوید: «در بازار گفتگوهای آنلاین که برای جلب توجه ساخته شده‌اند، احساسات نادرست، نسبت به افکار مثبت و سازنده، بیشترین نگاه‌ها را به خود جذب می‌کنند.»
farzanepoursoleiman
ثورو از ما می‌خواهد قدر همه دقایق زندگی خود را بدانیم چون زمان، تنها و مهم‌ترین دارایی ما در زندگی است
danialdrp
: «هزینه هر چیز، میزانی از زندگی است که باید خیلی سریع یا در بلندمدت آن را بپردازیم.»
danialdrp
«بمباران بی‌پایان اخبار، شایعات و تصاویر باعث شده که به داشتن اطلاعات بیشتر اعتیاد پیدا کنم
danialdrp
تلفن‌های هوشمند ندارند، قاطعانه به آن‌ها «نه» بگویید و خود را خلاص کنید.
farzanepoursoleiman

حجم

۵۹٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

حجم

۵۹٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

قیمت:
۴,۸۰۰
تومان