دانلود و خرید کتاب نبرد در شیاکوه (جلد اول) نعمت الله سلیمانی خواه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نبرد در شیاکوه (جلد اول)

کتاب الکترونیکی «نبرد در شیاکوه (جلد اول)» نوشتهٔ نعمت الله سلیمانی خواه در انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس چاپ شده است. در این کتاب، نویسنده با بهره‌گیری از منابع غنی و دست‌اول مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به درج مهم‌ترین وقایع نظامی و سیاسی دوران دفاع مقدس در دی‌ماه ۱۳۶۰ پرداخته است.

درباره کتاب نبرد در شیاکوه (جلد اول)

با گذشت حدود ۱۵ ماه از تجاوز نظامی عراق به خاک ایران، وضعیت جنگ و مرزبندی ها و جبهه بندی های سیاسی و نظامی در منطقه، محیط بین‌الملل و عرصه ملی و همچنین وضعیت اقتصادی دو طرف آشکارتر و در عین حال پیچیده تر و بغرنج تر شد. این در حالی بود که همه قدرت های جهانی و وابستگان منطقه ای آنها به نوعی تلاش می کردند که با دخالت در جنگ، از آن بهره بردای کنند، به طوری که این دخالت اغلب به نفع طرف عراق بود. بنابر این در دی ماه سال ۶۰ با مسائل متعددی در حوزه‌های گوناگون جنگ ایران و عراق روبرو بودیم که این حوزه را می توان به سه بخش عمده نظامی، سیاسی و اقتصادی و چندین زیر مجموعه مهم تقسیم کرد. 

کتاب نبرد در شیاکوه (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به کسانی که تمایل دارند از جزئیات وقایع و عملیات‌های دفاع مقدس، اطلاعات بیشتری کسب کنند، پیشنهاد می شود.

بخشی از کتاب نبرد در شیاکوه (جلد اول)

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادعای رژیم عراق مبنی‌بر بالا بودن شمار کشته‌شدگان ایرانی در جبهه غرب را تکذیب کرد و برای روشن‌شدن حقیقت از صلیب سرخ جهانی دعوت کرد که از منطقه غرب کشور بازدید کند. در پی ادعاهای رژیم عراق و درخواست از سازمان صلیب سرخ جهانی برای تماس با مقامات ایران به‌منظور تخلیه کشته‌شدگان ایرانی در منطقه غرب، رضا علوی طباطبایی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، با اشاره به این مطلب که رژیم عراق به‌تازگی برای حفظ موقعیت خود اقدام به حیله‌های جدیدی کرده که این موضوع نیز از آن جمله است، تأکید کرد: «پیشروی‌های اخیر رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حتی از چشم مغرض‌ترین خبرگزاری‌های جهان نیز پوشیده نمانده و خبرنگاران خارجی در بازدید از جبهه‌های غرب ضمن شگفت‌انگیز توصیف‌کردن پیروزی ایران، شمار تلفات رژیم کافر صدام را صدها تن ذکر کرده‌اند» وی افزود: «دراین رابطه ما نیز متقابلاً از صلیب سرخ جهانی می‌خواهیم که به تقاضای رژیم صدام پاسخ مثبت دهد و جهت بازدید [از] منطقه غرب کشورمان به آن ناحیه عزیمت کند تا در بازدید رسمی روشن شود که کشته‌شدگان متعلق به رژیم کافر بغداد هستند، نه ایران.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۰۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۰۸ صفحه