نظرات درباره کتاب بیگانه و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب بیگانه اثر آلبر کامو

نظرات کاربران درباره کتاب بیگانه

نویسنده:آلبر کامو
انتشارات:انتشارات مجید
امتیاز:
۳.۷از ۹۵ رأی
۳٫۷
(۹۵)
Hamid_R_khani
کتاب راجع به نویسنده است و طرز فکر و برخورد نویسنده با مشکلات و عواملی که دست به دست هم میدن و اونو به مشکلات زیادی مواجه میکنند کتاب کوتاه و خوبی بود طرز فکر نویسنده و داستان پردازی هم خوب بود شروع ناگهانی و شوک اور داستان هم از دید من شروع خوبی بود سایر موارد مثل ترجمه و متن داستان هم خوب بود فقط دو تا غلط املایی داشت در کل توصیه میکنم نمونه رو بخونید خوشتون اومد کتاب رو بخونید هر توضیحی بدم به نویی اسپویل هست باید در ضمن داستان پیش برید و وقایع بعدی کتاب رو متوجه بشید
fateme
همه مردم می دانند که زندگی به زحمتش نمی ارزد.
masoud
ترجمه مشکلی ندارد .
ELNAZ
بیگانه همونطور که انتظار داشتم کتاب خاصی بود. از همین الان بگم شاید این کتاب حوصلتون رو سر ببره ولی من توی مدت کوتاهی تمومش کردم. برداشتای مختلفی ازش هست که کاملا بستگی داره شما چه تفکراتی داشته باشید. یه جورایی روزنه ورود و آشنایی با تفکر اگزیستانسیالیسم رو فراهم میکنه براتون که با بعضی جنبه‌هاش موافقم و با بعضی مخالف. در رابطه با ترجمه هم چون شنیده بودم ترجمه آقای آل‌ احمد گیج‌کنندست ترجمه آقای شهدی رو انتخاب کردم و راضی بودم.
زر میرزائی
برای کسایی که تا حدودی درکش کنن کتاب زیباییه.
Tamim Nazari
کمی تکان دهنده بود. و تا قسمتی ترسناک
NargesMousavi
متن پر از اشتباه تایپی است توصیه می‌کنم به هیچ وجه این کتاب رو از این‌ انتشارات نخرید.
🍃نــہـــالــــے🍃
نمی دونم من چیزیم شده یا نه؟!!! کتابای معروف و می خونم اما کم پیش میاد نگم این چرا معروف شدو جایزه برد!! همه ک منتقد ادبی نیستن بتونن ب عمق کتاب پی ببرن! با این همه تعریف و برنده ی جایزه ی نوبل ی انتظار دیگه داشتم ازش! خیلی جاهاش گنگ بود! در کل ترتیب زمانی درستی نداشت و همینطور گوینده جملات و ضمیرشون مشخص نبود ک نمی دونم مشکل از ترجمه بود یا از خود کتاب! به نظرم طاعون البر کامو بهتر از بیگانه ست!
SADA
من این کتاب رو چند سال پیش خوندم و نمیدونم ترجمه چه کسی بود. کتاب در مورد آدمی هست تهی از احساساتی که برای اتفاقات و جریانات زندگی، عرف قائل میشه. شاید هم تهی واژه مناسبی نباشه، برداشت و در نتیجه احساس اون آدم در اتفاقها نسبت به فرهنگ متداول متفاوته. این آدم به همین خاطر بیگانه برای جامعه است.در کتاب، قضاوت انسانها در مورد همدیگه به خصوص در قضیه محاکمه خیلی جالب زیر سوال میره. در نهایت شاید آدم به خودش بگه وااا چقدر عجیب مگه میشه؟! ولی یه جاهایی توی لایه های عمیق وجود شاید بعضی جاهاش بتونید خودتون رو ببینید. در نهایت کتابی بود که وقتی میخوندم لذت نمی بردم احساس راحتی نمیکردم ولی این بیگانه دوست نداشتنی مجبورم کرد تا انتها دنبالش کنم!
کاربر ۲۴۱۰۳۴۱
لذت بردم
kimia
عمیق و خوب
آیدین آتش بهار
اگه میخوایید با روحیه یه آدم اگزیستانسیالیسم یا همان معنی گرا آشنا بشین حتما این کتاب رو بخونید کسی که به عشق وفاداری محبت غم هیچ واکنشی نداره و کلا به همه چیز بی تفاوته حتی قتل بخش پایانی داستان فوق العاده بود
ayli
اشتباه میکنید وقتی ک ما ب معنی و مفهوم و ب قول شما درگیر اسم های عجیب و غریب میشیم ..... از خود اثر دور نمیشیم بلکه خودمون رو با کتاب وفق داده و درک میکنیم ((:
یک دوستدار کتاب
بیخودی فقط درگیر اسامی پیچیده و عجیب غریب میشیم و از خود اثر دور و دورتر
m kh
کتاب اگزیستانسیالیم و اصالت بشر به تاثیرگذاری کارهایی که انجام میدیم و مسئولیت پذیری خیلی تاکید داره. حتما مطالعه کنید اگر به شناخت این مکتب علاقه مند هستید
Nasim kmi
بد نبود ولی اونجور که ازش تعریف شنیدم هم نبود
milad
کشش داستان کم، هیجان داستان نسبتا پایین، جوی سیاه بدون جذابیت، انگار مث حالت روزمرگی ادم میمونه
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
«بیگانه» داستان مرد جوانی است که در یک لحظه فریب می‌خورد و مرتکب جرمی می‌شود که به‌آرامی او را به‌سوی مرگ می‌کشاند. داستان در الجزایر اتفاق می‌افتد. مورسو، قاتلی است که عملاً به هیچ‌چیز اهمیت نمی‌دهد یا حداقل این چیزی است که کامو می‌گوید. محاکمه‌ی او چنان با مسائل بی‌ربط و فرعی درمی‌آمیزد که سرنوشت مرد عرب به‌کلی نادیده گرفته‌می‌شود و درنهایت حکم مرگ مورسو صادر می‌شود. بی‌اعتنایی مورسو در رابطه با مرگ مادرش، گران‌تر از شلیک او در حالت مستی برایش تمام می‌شود. شاید حکم دادگاه از روی احساسات باشد اما کامو قصد ندارد بیان کند که کوشش انسان بی‌فایده و پوچ است. آلبر کامو قادر است با حداقل استفاده از کلمات بیشترین مفهوم را به مخاطب منتقل کند. هریک از شخصیت‌هایی که در بخش ابتدایی داستان با آن‌ها مواجه می‌شویم ازجمله دختر مورسو، مالک خانه، مشتری رستورانی که در آنجا غذا می‌خورد، افراد حاضر در خاک‌سپاری مادرش و حتی همسایه‌های او هرکدام در محاکمه نقش مهمی دارند و این مهم‌ترین نکته‌ی کتاب است. داستان از زبان اول‌شخص روایت‌می‌شود تا مانعی میان او و خواننده نباشد. این بی‌تفاوتی در مواجهه با وقایع اطراف تا انتهای داستان ادامه دارد و حتی پس‌ازآن نیز او بی‌طرفی حیرت‌انگیزش را حفظ می‌کند. کتاب بیگانه جزو صد کتاب قرن لوموند قرار دارد.🦋✨
roghaye_edalati
داستان با مرگ مادرِ شخصیت اصلی و احساس او نسبت به این اتفاق شروع میشه و در ادامه اتفاقاتی که میفته و پیامدهایی که احساس او نسبت به مرگ مادرش داشته، شرح داده می‌شه. از دیدگاه من، داستان جذابی بود و تمایل داشتم که زودتر از ادامه‌ی ماجرا باخبر بشم. همچنین ترجمه‌ی خوب و نسبتا بی‌اشکالی داشت.
zahra.Askari
راجع به فردی به نام مورسو است که نسبت به اکثر چیز ها حتی مرگ مادرش و ازدواج خودش و.. .. بیتفاوته .راستیش زیاد دوست نداشتم.
جیمی
من که خوشم نیومد نمی دونم چرا اینقدر معروف شده
A.J
کاملا موافقم هیچی نبود
زهرا
چیز خاصی از کتاب دستگیرم نشد بی تفاوت بودن روسو از اول تا اخر کتاب تو موقعیت های مختلف اثبات میشد همین
تام ریدل
از اون کتاباس هرکسی نمیتونه درکّّّّّّش کنه
bahari.@ra
اونقدری ک تعریف شو شنیده بودم جذاب نبود برام. در کل خوشم نیومد .

حجم

۹۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۹۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
۸,۰۰۰
۵۰%
تومان