نظرات درباره کتاب در باب اعتماد به نفس و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب در باب اعتماد به نفس اثر آلن دوباتن

نظرات کاربران درباره کتاب در باب اعتماد به نفس

نویسنده:آلن دوباتن
امتیاز:
۳.۶از ۴۰۴ رأی
۳٫۶
(۴۰۴)
phoenix
در فصول مختلف این کتاب روشن‌بینانه، با مسائل زیر و حل آن‌ها مواجه می‌شویم. به امید اینکه اصلاح تفکرمان نسبت به بعضی مسائل موجب افزایش اعتماد به نفسمان شود. چرا آدم‌ها احمق هستند؟چرا این جمله شامل ما می‌شود و چرا وقتی این جمله را باور کنیم گام محکمی برای داشتن اعتماد به نفس برداشته‌ایم؟ ... وقتی بدانی احمقی دیگر ترسی از احمق پنداشته‌شدن نداری. سندروم شارلاتان بودن: فکر میکنیم شارلاتان هستیم. فکر میکنیم دیگران موفقیت‌هایشان را با درستی کامل و بدون اشتباه کسب کرده اند. درون دیگران را نمی‌بینیم. اشتباهاتشان را نمی‌بینیم. افکار بدشان را نمی‌بینیم. دشمنان: با قضاوت‌های منتقدین و دشمنان چگونه برخورد کنیم؟ نگاهمان به منتقدین چگونه باشد ؟ خودتخریبی: چرا گاهی اوقات خودمان را تخریب میکنیم و اجازه رشد را از خودمان سلب میکنیم ؟
حامد
واقعا ترجمه افتضاح است و خیلی جاها اصلا نمی‌شه متوجه شد سر و ته متن چه ربطی به هم دارند!
esrafil aslani
"اعتماد به نفس نوعی مهارت است و نه موهبتی الهی."
کاربر ۲۰۶۶۵۰۰
واقعا متاسفم بابت ترجمش اصلا اول و اخر فصلها به هم ربطی نداشت اصلا ساده نوشته نشد
کتابخوان_پردیس
به صورت کوتاه و مختصر نکات کلیدی و خوبی را مطرح می کند. همه دیوانه ایم... هر کس به نسبتی‌. پس هنگام مواجه با دیگران، باطن پر از نواقص خود را با ظاهر موفق و بدون مشکل دیگران مقایسه نکنیم. (درس بزرگیه)
Amestra
چندان مطالب جدیدی نداشت .
fatemeh
متن کتاب روان بود و کوتاه ترجمه نسبتا خوب اما این کتاب بیشتر درمورد فلسفه اعتماد به نفسه و داستان هایی رو در این مورد تعریف کرده و ربط چندانی به تقویت اعتماد به نفس نداره در کل بد نبود اما من دو سه فصل اولشو بیشتر دوست داشتم.
fatemeh iranmanesh
راهکارهایی ساده و قابل توجه رو برای داشتن اعتمادبنفس توصیه میکنه و خیلی مخاطب رو خسته نمیکنه ، اما چیزی که جالبه آخرای کتاب میگه که بیشتر به خودت نگاه بنداز شاید اصلا مشکل تو نداشتن و یا کمبود اعتماد بنفس نباشه و مسائلی دیگه ای هست که از نبودش رنج میبری. در هر گوشه ای از کتاب اشاره میکنه ترس رو بذار کنار و به چیز دیگه ای فکر نکن ، شاید این راهکاریه که آلن دو باتن در نظر داشته ارائه بده !
Shirin
نویسنده نگاهی فلسفه ای تیزی به اعتماد به نفس میندازه و بهمون یاد میده ریشه های کمبود اعتماد به نفس توی خودمون بررسی کنیم. برای برداشتن گام اول در زمینه افزایش اعتماد به نفس کتاب خوبیه . در متن کتاب اشاره های قشنگی به هنر داره که جذابیت کتاب دوچندان میکنه. کوتاه و پر معنا
pioggia
جالبه که در کتاب از اراسموس به عنوان فیلسوف المانی یاد شده درحالیکه ایشون هلندی بودند.
حمیدرضا
به هیچ وجه جزو کتاب های زرد انگیزشی روبه رو نیستیم و به صورت خلاصه، نویسنده دلایل منطقی و روانشناختانه برای عدم اعتماد به نفس ذکر می کند.
نگين
انقدر کتاب های خوب خوندم که به نظرم این کتاب در مقایسه با اون ها بسیار سنگینه و تمام مدت فکر میکنی نویسنده فقط حرف میزنه و حتی خودش هم حرف خودش رو قبول نداره و اعتماد به نفس گاها اشتباه تعریف شده و حتی به اشتباه مثال زده شده؛کتاب انقدر جذاب نیست که راحت در طول مدت خوندنش میتونید به همه چیز فکر کنید غیر مطلب ذکر شده
غریو دیو توفان
به نظرم در جهان امروز که تحت تاثیر فضای رسانه‌ها خیلی از ما دچار بیهودگی نسبت به خودمون و زندگی‌مون هستیم، این کتاب می‌تونه تامل‌برانگیز باشه و بهمون تلنگر بزنه. به من حسّ خوبی داد و امیدوارم این حس، ثمربخش باشه.
Meysam Javadzadeh
کتاب خوبی بود ولی راهکارهای عملی چندانی نداشت فقط علل کمبود اعتماد بع نفس شرح میداد
زینب هاشم‌زاده
کتاب خیلی خوبی بود، فقط کاش ترجمه قوی‌تری داشت. «راه کسب اعتمادبه‌نفس، اطمینان یافتن از غرورمان نیست، بلکه کنار آمدن با بخش‌های غیرقابل‌اجتناب و عجیب‌مان است. همه‌ی ما همین حالا احمق هستیم، درگذشته احمق بوده‌ایم و در آینده نیز احمق خواهیم بود؛ و این موضوع هیچ اشکالی ندارد. بشریت هیچ گزینه‌ی دیگری ندارد.»
کتابدوست
در باب اعتماد به نفس کتاب مختصر و مفیدی‌ست به خصوص بخش خودتخریبی کتاب برام جالب بود.
Somayeh
👌👌👌👌🌹❤
mamad
واقعا بی نظیر در سبک و موضوع
sama.mirheydari
یک جایی از کتاب نوشته: "ما خود را از درون می‌شناسیم، اما دیگران را فقط از بیرون می‌بینیم. از نگرانی‌ها و تردیدهای درونی خود آگاه هستیم در حالی که آنچه از دیگران می‌دانیم تنها کارهایی‌ است که انجام می‌دهند و حرف‌هایی است که به ما می‌گویند. این منابع اطلاعات بسیار محدود و نسبتا گزینشی هستند." ‌ فکر کنم اعتماد به نفس موضوعیه که خیلی وقت‌ها باعث شده از انجام خیلی کارها دست بکشیم یا حتی شروعشون نکنیم، یه جاهایی نتونیم صحبت کنیم یا حتی بعضی وقت‌ها باعث مقایسه خودمون و دیگران بشه، باید بدونیم که ماها هممون انسانیم و ذات انسانی ما کامل نیست! علاوه بر این تو این مورد تنها نیستیم و همیشه موضوعی پیدا میشه که راجع بهش اعتماد به نفس پایینی داشته باشیم پس یادمون نره که طبیعیه اگر این احساس رو داریم:) ‌‌ حتی انسان‌هایی که از نظر ما موفق هستن و زندگی ایده‌آلی دارن هم میتونن در مواردی اعتماد به نفس پایینی داشته باشن یا با چالش‌هایی تو زندگیشون مواجه بشن که ما چیزی ازشون نمیدونیم و فقط ظاهر زندگیشون رو میبینیم و خودمون رو باهاش مقایسه میکنیم. ‌ کتاب‌های آلن دوباتن که فکر نکنم نیاز به تعریف داشته باشن من با خوندن این کتاب تشویق شدم تا بقیه کتاب‌های مدرسه زندگی رو هم بخونم چون به شدت کوتاه، کاربردی و بسیار مفیدن.
مونا
برای من مفید نبود ، چون انتظار داشتم راهکار به من ارائه بده یا رفتارهایی که منشا اون از عدم اعتماد به نفس هستش رو تجزیه تحلیل کنه ... ولی کتاب به صورت مفهومی به اعتماد به نفس اشاره کرده شاید برای اون دسته عزیزانی که جویای مفهوم هستن جالب باشه .

حجم

۱۵۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۱۵۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان