نظرات درباره کتاب صبحانه در تیفانی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب صبحانه در تیفانی اثر ترومن کاپوتی

نظرات کاربران درباره کتاب صبحانه در تیفانی

۳٫۷
(۸۰)
هانا
خب، این کتاب و بخاطر تعریفی که از کاراکتر زنش شنیده بودم خوندم.پرداخت خوب و نثر لذت بخشی داشت.و پر از تشبیهات مطبوع و دیالوگ های هوشمندانه.شخصیت مرد داستان «بازداری هیجانی» داشت که گاهی به «محرومیت هیجانی» هم میرسید. اما هالی،رسما کلکسیون اختلالات روانی بود! از کلپتومنیا بگیر تا انواع طرحواره ها و تروما و آخرشم که شیزوفرنی!با توجه به فضای جنگ, رمان قابلیت های زیادی برای پرداخت جامعه شناسانه داشت که همه بالقوه می مونن و فدای سرگشتگی ها و بوالهوسی ها و افسردگی های یه زن بی هویت، میشن! فساد،تجمل و مصرف گرایی ،اعوجاج جنسی و زوال خانواده بعنوان حقایق غیرقابل گریز، در بستر داستان جریان دارن.هالی، نماینده جامعه ایه که همه میخوان بهش کمک کنن(چه با حسن نیت چه بخاطر نفع و لذت) ولی هیشکی نمی تونه هالی و از دست خودش نجات بده.و نویسنده ناامیدانه و البته بیشتر ساده لوحانه با آرزوی خوشبختی کردن برای هالی و گربه اش، سعی میکنه از تلخی زوال و انحطاطِ محتومِ کاراکترِ پریشانِ قصه اش، کم کنه.
nicholas woild
مرسی بابت این نقد عالی ، مشتاقم نقد های بیشتری از شما بخونم
نگارین
نقد بسیار مفیدی بود . مشتاق شدم حتماااااااا مطالعه کنم این کتاب رو
هانی
زیبا گفته بودین مرسی
maryam azizi
بیشتر نظرات خوندم گفتند که این چی بود!چرا مثلا انقدر معروف شده! باید به این توجه کنید که این کتاب دهه ۶۰میلادی ! یا دهه ۴۰شمسی نوشته شده و زنی بی پروا که خیلی راحت رگ خواب مردا رو پیدا میکرد تو اون دوره زمونه و فضای بسته اون موقع داشته زندگی میکرده و به حرف مردمم توجه نمیکرده و میگفته همینی که هست... میخواید بخواید میخوایدم نخواید ولی مجبورید منو تحمل کنید.. با زنای این دوره زمونه مقایسه نکنید...واسه همینم هالی از شخصیت های ماندگار آمریکا شده و همین طور زندگی من ...با اینکه زن بدکاره بود اما با اینحال به دلت مینشست و اصلا ازش بدت نمیومد... و بعد کتاب باید فیلمشو ببینید که توصیفاتی که تو کتاب از موها و لباس های هالی شده،آدری هپبورن به بهترین شکل اجراش کرده، البته هالی کتاب یاغی تر از فیلمه و چهره ادری چهره ی معصومانه تره... و در آن زمان استایل (مخصوصا لباسی که صبح زود ویترین تیفانی نگاه کرد) و آرایش آدری ( به خصوص رژ سالمونی رنگش ) با همکاری هوبرتو ژیوانشی اونو به اسطوره مد تبدیل کرد...🙂 و نکته جالبه دیگه از این فیلم که قرار بوده مرلین مونرو هالی بازی کنه اما چون دوقطبی بودنش شدت پیدا کرده بود نتونست... با اینکه جفتشونو دوس دارم اما خوشحالم که آدری بازی کرد...
بلاتریکس لسترنج
واقعا از قدرت نویسنده لذت بردم داستان کوتاهیه ولی به قول یکی از دوستان داستان تا همیشه گوشه ای از ذهن ادم‌میمونه خیلی خوب بود خیلی
Tara
پایان فیلمش متفاوت از پایان کتابه
بلاتریکس لسترنج
ممنون🌸 نمیخوام مرسی از محبتت
Sanaz
سلام دکتر جان ✋ یک اکانت دارم 100 روز عضویت ، اگر بخواهید می تونم بدم دست شما ☺
Dentist
کتاب درمورد زن جذاب و آزاد و بی پرواییه که به طور ناگهانی وارد زندگی یکی از همسایگانش میشه و به طور ناگهانی هم برای همیشه اون جا و اون مرد رو ترک میکنه.. شاید بشه گفت داستان کتاب تا حدی مشابه گتسبی بزرگ فیتزجرالده. ازون کتاباییه که کوتاهن ولی تا همیشه فضا و داستانشون یه گوشه از ذهن باقی میمونه..
غزال
چقدر خوب توضیح دادید ممنونم
❥ⓕⓣⓜⓗ❥
هالی دختری شاد و سرکشه که در نیویورک زندگی میکنه و گذشته ی مبهمی داره راوی داستان مرد جوان بی نامی هست که میخواد نویسنده بشه ودر همسایگی هالی زندگی میکنه و خیلی طول نمیکشه که متوجه نارضایتی ساکنان از رفت و آمدهای پر سرو صدای هالی میشه ومدتی بعد به طور تصادفی با هالی آشنا میشه با این آشنایی او وارد جمع دوستان هالی میشه راوی علاقه ی زیادی به هالی پیدا میکنه اما این عشق به نظر نمیاد متقابلأ باشـه بعد مدتی سروکله ی یک مرد پیدا میشه که ادعا میکنه شوهر هالیه... ✧✧✧ هالی به نظر دختری بیخیال میاد که در لحظه زندگی میکنه و هیچ افسوس و ناراحتی از گذشته نداره، و میخواد با یک مرد پولـدار ازدواج کنه،به همین دلیل با مردهای مختلف معاشرت میکنه... داستانی ساده و دوستداشتنی بود من که از خوندنش لذت بردم😍 فیلـمش را هم دیـدم با بازی خیلی خوب آدری هپبـورن دوستداشتنی❤که به نظرم کتابش قشنگتر بود👌
سعیدا
یک قصه‌ی کوتاه و در ذهن ماندگار؛ نویسنده خیلی خوب و ماهرانه ریتم داستان رو نگه می‌داره و این کمک می‌کنه با جملات کم و به اختصار شما وارد فضاها بشید و گاه در بک‌سری جزییات دقیق میشه تا خواننده جزییاتو از دست نده؛ از خوندنش پشیمون نیستم.
شقايق بانو
خیلی رنگی بود کتاب😍حس خوبی هم داد.ولی اگه فیلمو دیدید یا کتابو خوندید این نکته رو مد نظر قرار بدید که پایان های متفاوتی دارن،من پایان کتابو بیشتر دوس داشتم واقعی تر بود.خیلی دوس دارم کتابای شبیه اینو بخونم،کسی پیشنهادی نداره؟
motahareh
به نظرم کتاب ش چیزی نداشت اشتیاق منو زیاد کنه برای تموم کردنش ترجمه ی جالبی هم نداشت و بسیار کتابی. ضمن این که این کتاب می تونم بگم یه کتاب نیویورکی ه یعنی لوکیشن که نیویورک هست ولی رفرنس های موجود هم مربوط به برادوی و دیگر چیز های مختص نیویورکه که من اصلاً هیچ ایده ای ازش ندارم برای همین زیاد برام جالب نبود بیشتر هدفم از این خوندش این بود که وقتی فیلمشو دیدم با کتابش مقایسه کنم. 😅
penelope
این رمان خیلی معروف آمریکاییه و یه فیلم خیلی معروف تر هم به همین اسم ازش ساختن که عکسش روی جلد کتابه. من انتظار خیلی بالایی هم از فیلم و هم از کتاب داشتم و هر دو متوسط و معمولی بودن. نمیدونم چرا انقدر معروف شدن.😕
Erfan
اول کتابشو خوندم بعد فیلمشو واقعا عالی بود تو فیلمش که با بازی ادری هپبورن بود خیلی جذاب بود فیلمشو بیشتر دوس داشتم واقعا داستان عالی داره وبه خوبی نوشته شده یکی از بهترین رمان هایی بود که خوندم #چاپی
mahdi
کتاب رو خوندم و فیلم اقتباس شده از روی کتاب رو هم دیدم. فیلم چندان خوبی نبود ، اما از خوندن کتاب لذت بردم
Smnhgh
امتیاز م ۳.۵ است. کتاب دوست داشتنی، کوتاه و ساده ای بود. توصیفات نویسنده موجز و گویا بودن و خواننده را از اولین سطور درگیر میکنه. . . داستانِ نویسنده‌ی تازه‌کاری در نیویورک در اواخر جنگ جهانی دومه، که در همسایگی دختری زندگی میکنه که آزاد، زیبا است و رفتارش تا حدی خارج از عرف اون زمانه. . . نویسنده این کتاب گویا دوست کودکی هارپر لی نویسنده کتاب معروف «کشتن مرغ مقلد» بوده. . . از روی این کتاب فیلمی اقتباس شده که نقش به یادماندنی هالی رو‌ آدری هپبورن بازی کرده.( پایان بندی کتاب و فیلم متفاوته ). . . ~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~. . . «من نه. هیچ وقت به چیزی عادت نمیکنم. آدمی که به همه چیز عادت میکند فرقی با مرده ندارد.» . . . «با چشمانی بی حالت نگاهم کرد و دماغش را مالید، انگار که بخارد. بعد‌ها بارها این ژست را دیدم و فهمیدم نشانه‌ی آن است که آدم پا به حریمِ ممنوعه گذاشته، مثل بسیاری از مردم که علاقه‌ی جسورانه‌ای به در میان گذاشتن اطلاعات شخصی‌شان دارند، اما هر جور سوال‌ مستقیم، هر جور سوالی که گیرشان بیاندازد، آن ها را در موقعیت دفاعی قرار میدهد.» . . . «این اشاره‌ی بذله‌گویانه‌ی او‌ به این مصائب هولناک و رقت انگیز بود و به وضوح عیان می‌کرد که او چقدر از درک واقعیت‌های مأیوس‌کننده پیش رویش عاجز است.» . . . «آن هفته های آخر،...،خیلی محو در خاطرم مانده‌اند، شاید به این دلیل که فهمِ متقابلِ ما به آن عمقِ دلپذیر رسیده بود، آن‌جا که واسطه‌ی ارتباطِ میانِ دو نفر بیشتر سکوت است تا کلمه، وقتی سکوتی محبت آمیز جانشینِ درگیری‌ها، گفت‌و‌گو‌ها و رفت‌و‌آمد‌های پرتنشی می‌شود که لحظات پرنمود‌تر و به ظاهر پر‌شور‌تر دوستی را می‌سازند.» . . . «...بالاخره ترسیدم، چون ممکن است تا ابد طول بکشد.تا وقتی چیزی رو دور نینداخته باشی، نمیفهمی مال تو بوده...» . . . «هر بحثی که راه می‌انداخت مثل چوب تر بود؛ دود می‌کرد، اما آتش نمی‌گرفت.» . . . «هرکس تو زندگی بهت اعتماد به نفس داد تا ابد بهش مدیونی.» . . . «چشمان سردش داشتند جراحی‌ام می‌کردند، شکاف‌های تمیزی در وجودم می‌دادند تا درونم را کشف کنند» . . . «شاید او، مثل اغلب ما در کشوری خارجی، نمی‌توانست موقعیت آدم‌ها را تشخیص دهد و قابی برای تصویرشان پیدا کند(کاری که در کشور خودش به راحتی انجام می‌داد)، درنتیجه باید همه‌ی آمریکایی‌ها را به یک چشم قضاوت می‌کرد. ....»
Atena snf
فکر کنم امتیازم به کتاب حدود ۴.۵ باشه. ولی خب واقعاً عالی بود. تجربه‌ای لذت‌بخش که یک‌روزه تمومش کردم. چیزی که من رو مجذوب داستان‌های کاپوتی می‌کنه، قلمشه. انگار می‌دونه باید چه کلمات و جملاتی رو به‌کار ببره تا مخاطب رو دنبال خودش بکشونه. و خود داستان هم نمونه‌ی کامل یک داستان آمریکایی اصیل بود. شخصیت اصلی داستان، با نامی تقریباً نامشخص -که تا آخر داستان فاش نمی‌شه- کاملاً منفعله و بیشتر شبیه یک تماشاچی. و هالی، دختری سرزنده، حرّاف و به‌احتمال قریب به یقین، مبتلا به اختلال شخصیت نمایشی. اتفاقات متنوعی که رخ می‌دن و هم سرگرم‌کننده‌ن و هم گاهی شگفت‌انگیز.
Mitra
این کتاب در کلاس داستان نویسی برای یادگیری توصیف شخصیت معرفی شد. کاپوتی در این کتاب به زیبایی به توصیف دختری جوان میپردازه.
maryam
یه کتاب بی نظیر! داستان درباره هالی گولایتلی هست که از زبان همسایه طبقه بالاییش روایت شده! دختری جالب که همه خیلی زود جذبش میشن ، با اینکه اوایل کتاب حس میشه که با احساسات بقیه بازی میکنه اما از اواسط کتاب بشدت به هالی علاقمند شدم! بعنوان یه پزشک نظرم اینه که هالی دچار بایپولار دیزوردر وحشتناکی بوده که خب باهوش بودنش هم دور از انتظار نیست با وجود چنین چیزی، افسردگی های گاه گاهش هم که با تیفانی رفتن بهتر میشه ، بیشتر آدمو میبره به سمت اینکه یه مانیک دپرشن وحشتناک باعث تمامی کارهای حساب نشده شخصیت اصلی کتاب شده که خب اصولاً همراه با هوش فوق‌العاده است. با خوندن این کتاب بیش از پیش میفهمم که اصلا ظاهر آدما ملاک قضاوت قلبشون نیست. در کل یک درام تا حدودی عاشقانه و توصیف های بسیار ماهرانه نویسنده که قلمی بسیار بسیار گیرا داره و باعث شد من یکروزه کل کتاب رو بخونم. ترجمه بسیار روان هست و صد البته که ترومن کاپوتی یک نابغه بوده که چنین کتابی رو نوشته!
farzane
هالی از اون شخصیت هایی ست که تو وجود هر دختری هست! دختری زیبا، جسور، بی وطن، ناشناس، خیلی باهوش، در عین حال خیلی ترسو، احمق... شخصیت اول از شخصیت های محبوب منه، آدمی با ویژگی های رفتاری ضد و نقیض و مملو از تضاد، اما انقدر خوب نوشته که درکش میکنی. باهاش همراه میشی (مثل شخصیت اول زندگی در پیش رو از رومن گاری) کتاب جذاب و روان نوشته شده ، شخصیت ها خوب در اومدن، داستان قشنگی داره. هوشمندانه روایت شده. از فیلمش خیلی قشنگتره و پایانش فرق داره با فیلم.
Saieh
کتاب خوبیه
نهال
من فیلمش رو دیدم و پیشنهاد می کنم شما هم ببینید چون خانم آدری هپبورن شخصیت هالی رو خیلی خوب بازی کردند .
mojtaba
هالی زنی جذاب هست و این جذابیت رو بیش از همه مدیون شخصیت قوی ای که داره، هست.
parniyan
از روی تعریف بقیه کتاب رو انتخاب کردم ولی اینقدر هم جذاب نیست که تعریفش کردن .گاها خیلی رویایی و دور از هم بود توصیفاتش

حجم

۱۱۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

حجم

۱۱۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد