نظرات درباره کتاب زندگی، جهان و همه چیز و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب زندگی، جهان و همه چیز اثر داگلاس آدامز

نظرات کاربران درباره کتاب زندگی، جهان و همه چیز

۴٫۳
(۴۰)
Dentist
سومین جلد از مجموعه پنج جلدی «راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها». مجموعه‌ی فانتزی و پست مدرنی که در اون داگلاس آدامز با بیان طنز به زندگی، جهان، سیاست، آدم‌ها و همه چیز طعنه میزنه. کتابی که تک تک کلمات و عباراتش با دقت و وسواس خاصی انتخاب شدن و مفهوم خاصی رو میرسونن.. اگر این مجموعه رو قبل از ترجمه میدیدم میگفتم محاله این کتاب بتونه به فارسی ترجمه بشه و مفهومو هم تمام و کمال منتقل کنه. ولی به قدری ترجمه‌ی کتاب خوبه که برای کتابی به این سختی و با این همه ظرافت واقعا عجیبه. حتی اصطلاحات من‌درآوری نویسنده هم با کلمات خلاقانه‌ای معادل‌سازی شدن.. فوق‌العادست..
Mohammad
(۶-۲۴-[۱۳۴]) جلد سوم هم داستان جذابی داره، هر چند به زیبایی جلد اول و دوم نیست؛ به عقیده ی من داستان در قسمت های قبل منسجم تر و هدفمندتر پیش میرفت، نقش هر کاراکتر مشخص بود و در جای درستش قرار داشت، ولی در اینجا گاهی حس میشه که نویسنده بعضی از شخصیت های اصلی رو - به دلیل جدا افتادگی زمانی و مکانی - از روی ناچاری وارد جریان اصلی داستان میکنه؛ ولی در مجموع کسل کننده نیست، چون طنز، خلق ایده ها و شخصیت های جدید در سرتاسر داستان جریان داره، رابطه ی "جاودانگی" و "ملال" از موضوعات در خور تامل این کتابه.
amirreza🎭
کتاب زندگی،جهان و همه چیز جلد سوم مجموعه راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها.کتاب از ادامه جلد دو در کره زمین ماقبل تاریخ شروع میشه و پیش میره.به نظر من جلد سوم نسبت به جلد اول و دوم مقداری افت داشت و به اندازه دوجلد قبل جالب و جذاب نبود البته به غیر از یک سوم اخر کتاب.بخش های پایانی دوباره مثل قبل بخوبی پیش رفت و همه موارد مختلف معلوم شد تا کتاب تموم شد.غیر از این مورد در دو سوم اول بود بخش هایی وسط داستان وجود داشت که به موضوعات دیگه ای ربط داشت و از مسیر اصلی داستان خارج میشد و به اتفاقات دیگه ای میپرداخت که البته بعضی هاش اخر داستان به فهمیدن ماجرا کمک میکرد.ولی درکل خوب بود و برای ادامه داستان باید این جلد بخونید.
رها
به نظرم منم جلد اول و دوم به خصووووص جلد دوم جذاب تر بود
مینا
در این کتاب دغدغه های بشر با وقایع عجیب و غریب و گاهی با دستگاه تله پورت(!) به هم ارتباط پیدا می کنند. و نویسنده، جهانی رو به ما نشان میده که با وجود گستردگی اش، برای ماروین، با این همه توانایی خسته کننده است در حالی که می شد جهان بهتر از این باشه اگه... البته در قسمت هایی از کتاب ممکنِ از دست شخصیت ها کمی(یا کمی بیشتر از کمی)عصبانی شوید.😑 همچنین روند داستان در میانه کتاب کمی کند میشه اما جذابیت و دلنشینی قسمت های پایانی باعث میشه این جلد به اندازه دو جلد قبلی دوست داشتنی باشه در کل، بخوانید و به گونه ای دیگر به جهان بنگرید و لذت ببرید :)
امیرعباس قادری
یه کم سمی تر از اون بود ک الان چیزی بگم. اما اولین بار توی الیس در سرزمین عجایب چنین مدل شر و ور گویی ای دیدم. اونجا دائم میگفتی‌ این مشکل منه ک نمیفهممتون. ولی اینجا حتی فکر نمیکردی ک نمیفهمیشون، چون دقیقن داشتی میفهمیدی، تک تک شر و ورا مثه حقیقت علمی ای که هر روز میبینی برات مسجله. همون قد ک میدونی جاذبه رو زمین امر قطعیه، مطمئنی که ارتور دنت تونست پرواز کنه چون یادش اومد یه بطری شراب اعلا کنار روغن زیتونای یونانیش داره. که کریکت حاصل حافظه ناخوداگاه انگلیسیا از خونین ترین جنگ کهکشانه. و اینکه افسردگی یه ربات خسته میتونه باعث شه همه نجات پیدا کنن و دقیقن به خاطر همین همه تنهاش بذارن. در نهایت هیچ چیز به اندازه افسردگی ابد العمر ماروین واقعی نیست. به جز جاودانگی واوباگر بی نهایت طولانی شده که ارتور دنت اینقدر بخت برگشته است که دوبار شاهد توهیناش باشه.
ر.د.ب
مثل بقیه قسمت های این مجموعه، عالی بود. ترجمه خیلی خوب بود.
وحید
دو جلد قبلی رو بیشتر دوست داشتم. اگرچه اینم خوب بود.
🌸✨мєℓσ∂у
کتاب خیلی خوبی بود✨ من خیلی حس طنز نویسنده رو دوست داشتم بعضی جاهاشو ممکنه گیج بشی ولی اگه یه بار دیگه بخونیش میفهمی چی به چیه⁦☺️⁩ حتما این کتابو بخونید چون واقعا عالیه ممنون از نویسنده و مترجم و همینطور طاقچه عزیز به خاطر قرار دادن این کتاب🥀⁦☁️⁩
hmk2086
این کتاب بدترین کتاب داگلاس آدامز ولی چون این جلد سوم و دو جلد دیگه هست باید اینو بخونی توی این کتاب طنز ضعیف تر و جذابیت ضعیف تری رو میبینیم
مامان زیبا
سومی خیلی دوست نداشتم ولی آرش سرکوهی خیلی خوبه
کتاب 1984
مثل جلد اول و دوم عالی بود. طنز نویسنده خلاقانه و جالبه و ترجمه خیلی روونه. ای کاش جلد پنجم هم بیارید :)
کاربر 6852860
حوصله سر بر و کسل کننده بود
Aydin
به نظرم انسجام دو جلد اول رو نداشت و کمی خوندش برام طول کشید. ببینیم جلدهای بعدی چطوره...
zohreh
۲۹. طبیعتا با جلو رفتن و اتفاقات جدید، این کتاب خیلی جذابتر از ٢ جلد قبلی بود. مترجم هم انگار بیشتر با لحن نویسنده هماهنگ شده و ترجمه عالیه.
Unknown
287

حجم

۲۲۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۳ صفحه

حجم

۲۲۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۳ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد