نظرات درباره کتاب تولستوی و مبل بنفش و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۱۰ | طاقچه
کتاب تولستوی و مبل بنفش اثر نینا سنکویچ

نظرات کاربران درباره کتاب تولستوی و مبل بنفش

نویسنده:نینا سنکویچ
مترجم:لیلا کرد
امتیاز:
۳.۸از ۵۱۵ رأی
۳٫۸
(۵۱۵)
a2sa
من نمیدونم چرا دوسش نداشتم و نتونستم ادامش بدم به نظرم کتاب کلیشه ای اومد،اصلا بهم نچسبید، همش کتاب میخوند داستان کتاب خوندنه نویسنده!
naghme_rsh
دقیقا همون طور که روی جلد نوشته بود برای کسی که به ادبیات پناه برده باشه مناسبه.برای بقیه نمیدونم.چون خودم توی شرایطی تقریباً شبیه به نویسنده خوندمش مطمئن نیستم برای همه جذاب باشه.
miss_yalda
نویسنده وقتی خواهرش رو از دست میده، نمیدونه چطوری باید با این غم کنار بیاد و بالاخره بعد از چند سال تصمیم می‌گیره با خوندن روزی یه کتاب، شانسش رو امتحان کنه. ما باهاش همراه میشیم، با کتابهایی که خونده و درس‌هایی که ازشون گرفته، چه در راه زندگی چه در راه کنار اومدن با مرگ. این کتاب شاید کمک‌کننده باشه، اگر با غم مرگ عزیزان‌تون دست و پنجه نرم می‌کنید، وگرنه ممکنه کمی طولانی به نظر برسه و جاهایی حس کنید نویسنده داره اضافه گویی می‌کنه و تکرار مکررات (که خواهرم خیلی خوب بود، من نمیتونم با غمش کنار بیام و ...) البته که امیدوارم هیچ‌وقت به این دلیل نیاید سراغ این کتاب.
Mar__yam
مطلب کلی کتاب قابل احترامه؛ اینکه برای درک رنج عظیمی که در زندگی باهاش روبرو میشیم، یک هدف دوست‌داشتنی و مفید که برای خودمون مناسبه رو دنبال کنیم. اما من دوستش نداشتم. چون فضای مرگ و ناامیدی داره و خود نویسنده انگار هنوز تکلیفش با خودش معلوم نیست و جمله‌هاش سرشار از سرگردانی و بلاتکلیفی هست. به نظرم کتاب‌های بهتری برای خوندن هست ;)
هرگز
داستان به شدت یکنواخت بود و هیچ چیز خاصی توش وجود نداشت....از اواسط داستان دیکه نخوندم ادامه اش رو چون برام کسل کننده بود... اصلا وقت و پولتون رو برای این کتاب هدر ندین🌹
sonya
خیلی این کتاب رو پیشنهاد میکنم البته بخش زیادی از برش هایی که از کتاب هایی که نینا تو این یک سال خونده قابل درک نیستن و برای من جذاب نبودن ولی کلیت کتاب رو خیلی دوست داشتم
نور .....
برشی از کتاب هیچ گاه نترس و هیچ گاه از کسی متنفر نباش ...
مریم یزدی پور
فعلا نمونه را گوش کردم. بعد از گوش کردن متن کامل کتاب نظرم را می گویم
کاربر ۳۶۰۴۰۴۴
از اول تا آخر کتاب فقط کتابایی که خونده بود رو معرفی میکنه!! کتاب داستان نوجوان آدم بخونه مزیتش خیلی بیشتره . وای بدترین کتابی بود که خوندم
1995_ranap
با اینکه اولش به نظر سخت جلو میره ولی در ادامه به سرعت ذهن و درگیر اتفاق ها میکنه و جذبش میشید.
mojtaba
داستان درباره فردی غم‌دیده و افسرده است که برای مواجه با غمش به دنیای ادبیات پناه می‌برد و سعی می‌کند با کتاب خواندن خودش را درمان کند و آرامش از دست رفته را به زندگی‌اش برگرداند. علاوه بر بحث‌های فلسفی و روانشناسانه‌ای که در کتاب هست، در حین مطالعه کتاب با تعدادی کتاب‌ و نویسنده نیز آشنا می‌شویم. در ارتباط با ترجمه هم مانند سایر کتاب‌های ترجمه شده توسط "لیلا کرد"، ترجمه این کتاب هم خوب و روان است.
zari
به نظر من انگار داریم دفترچه خاطرات نویسنده رو مبخونیم و چون ریتمِ پشتِ هم نداشت اصلا برام جذاب نبود. به زور دارم تمومش میکنم!
Mozhgan
برام جالب بود شاید چون خودم شبیه نویسنده اثرم، یعنی برای رفع هر مشکلی تو زندگیم به کتاب پناه میبرم و در اکثر موارد هم جواب گرفتم و اینکه در جریان کتاب کلی کتاب جذاب دیگه هم بهم معرفی شد که میتونم سر فرصت بخونم.
|kosar|
این کتاب برخلاف عنوانش ربطی به تولستوی ندارد. اوایل کتاب، قضیه‌ی مبل بنفش را متوجه می‌شوید ولی ربط تولستوی به مبل بنفش، در بخش آخر کتاب معلوم می‌شود. این کتاب شامل بریده کتاب‌ها و خلاصه‌های زیادی از کتب مختلف است که راوی به خوبی آنها را به حال خودش و خانواده‌اش ربط می‌دهد‌ و سعی می‌کند با تاثیری که از کتاب‌ها می‌گیرد، برای زندگی خودش نسخه بپیچد.
rey
این کتاب نه تنها زیباست بلکه گنجینه ایست برای معرفی ادبیات برتر …
زهره
این کتاب پر از قسمت ها و برداشت های مختلف از کتاب هایی هست که نویسنده تو سال کتابخوانیش خونده تا از غم ازدست دادن خواهرش رهایی پیدا کنه، همیشه فکر میکردم کتابهای رمان هیچ کمکی به زندگی فرد نمیکنه جز اینکه سرگرمش کنه، اما "نینا" دیدتازه ای رو بهم داد درباره این موضوع. این کتاب انگیزه ی خوبی میده برای کسانی که میخوان کتاب خوانی رو شروع کنن. موفق باشین :)
شهلا شجاعی
یک کتاب مثبت و حال خوب کن... پر از جمله هایی که علامت میزنید واسه تکرارش... خوشحالم که خوندمش
صدف
👌
سمانه
من این کتاب و درست داشتم، تازه خوندنش رو تموم کردم و پر از هایلایت شده کتابم انقدر که از این کتاب میشه یاد گرفت
mastaneh
همه جا به جست و‌جوی آرامش برآمدم و‌آن را نیافتم مگر نشسته در کنجی تک وتنها با کتابی کوچک🌱 این کتاب در مورد تجربه ی یک سال کتابخوانی خانم نینا سنکویچ است که در آن طی یک سال هر روز یک کتاب را مطالعه می کنه تصمیمی که بعد از مرگ خواهرش و پس نا‌امیدی از زندگی بعد از آن براش اتفاق می افته شاید خواندنش برای خیلی ها حوصله سر بر باشه ولی برای من خیلی لذت بخش بود چون اولا در جای جای آن کتاب های مختلف را معرفی می کنه و آنچه را ازشون برداشت کرده بیان می کنه این کتاب با این پیام است که چطور با خوندن کتاب ها می تونیم آرامش و امیدی را به دست بیاریم که در جستجوی آن هستیم. چطور با خوندن کتاب ها می تونیم به نقاط مختلف دنیا سفر کنیم و چطور میشه فقط با خوندن کتاب زندگیمون را به سمت بهتر شدن و تغییر هدایت کنیم. 🪴🪴

حجم

۳۰۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۳۰۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان