نظرات درباره کتاب انسان در جستجوی معنا و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل

نظرات کاربران درباره کتاب انسان در جستجوی معنا

۴٫۰
(۶۱۷)
imab
حس میکنم اغراق شده در موردش!
گیتی
کتاب خیلی خوبیه،شاید ساده و داستان زندگی به نظر بیاد ولی انتهاش مفهوم اصلی رو توضیح میده.ساده و پرمعناست
یک نفر
کد ده درصدی SB98ZS9Y3M896X
مـَه سـا
ر*
مـَه سـا
فقط یه نفز
بوی سیب
ببخشید چند نفر میتونن از یه کد استفاده کنن؟
مهدی
برای قسمت اول خب باید بگم که به عنوان یه خاطره از اسرای آشویتس خوب و قابل تامله. هرچند اگر قراره برای همچین چیزی کتاب خونده شه کتاب‌های بهتری هست . برای قسمت دوم هم فقط در حد آشنایی با لوگوتراپی و روان‌درمانی اگزیستنسیالیستی خوبه.یعنی چیز عجیب غریبی نگفته نویسنده یا توصیف کاملی از نظریه اش نداده بلکه فقط چند کلمه برای آشنایی با این مکتب هست. کسی که می‌خواد شروع کنه به مطالعه روش‌های درمانی روانی مخصوصا در این باب ، این کتاب براش مفیده.
Hodson Jones
متن نویسنده بسیار پویا و زنده هست، طوری که انگار وقایع برای خود شما اتفاق میفته، اما در مورد صحت خاطرات ایشان مطمئن نیستم
shahrd
کتاب خیلی خوبیه
vida.hamzei
سلام یکی از فوق العاده ترین کتاب هایی که خوندم البته بعضی از دوستان به تلخی داستان اشاره کردن که کاملا حرفیست منطقی و مطالعش برای هر شخصی توصیه نمیشه ولی تلخیهداستان این کتاب برای من بعد از اتمام از شهد و عسل هم بیشتر به روح و جانم چسبید
Roghaye
چن صفحش خوندم با اعصابم بازی میشه .من نمیتونم اینهمه ظلم در حق انسانها رو تحمل کنم.ترجیح میدم نخونمش وگرنه تا چن وقت هی حالم بد میش.
morteza_ja97
بی نهایت چرت و حیف وقتی که براش گذاشتم.هرکس باید ی جوری به خودش تلقین کنه یا بهش تلقین کنیم(مثالش داستان اون پیر مرد که همسرش مرده و طرف غمگین هست) زندگی معنایی داره.خلاصش بود.
غریبه
🔸اهمیت توجه به درون با وجود محکوم بودن به زندگانی روحی و بدنی بدوی، زندگانی در این اردوهای متمرکز گاهی زندگی روحانی را عمیق تر می کرد. اشخاص حساسی که به زندگی فکری غنی عادت داشتند در زندان بسیار زجر می کشیدند. گرچه اینها غالباً ساختمان بدنی لاغر و ضعیفی داشتند ؛ کمتر به وجود اصلی و درونی آنها زیانی رسید. آنان می توانستند از محیط وحشتزای زندگی خارج، بدرون دنیای غنی افکار و خیالات خود پناه ببرند. شاید به همین دلیل بود که بعضی از زندانیان ضعیف الجثه بهتر از زندانیان فربه و گوشت آلود دوران سخت زندان را تحمل کردند. برای روشن شدن مطلب باز از تجربه شخصی گفتگو می کنم: مردی که دنبال من بود بجلو آمد. نصف صورتش را از سرما در یقه برگشته نیم تنه اش پنهان کرده بود. سرش را به طرف من آورد و آهسته درگوشم گفت:" اگر زنهامان ما را در این وضع ببینند! ای کاش وضع آنها در اردوهایشان بهتر از این باشد و هرگز نفهمند ما چه کشیده ایم" . این جمله ها مرا بیاد زنم انداخت. هزارها متر، افتان و خیزان در این راه پر از یخ می رفتیم. یا می افتادیم یا دیگری را بلند می کردیم . هیچیک دیگر حرفی نزدیم اما می دانستیم که هر دو در فکر همسرمان هستیم. گاهگاهی من به آسمان نگاه می کردم، ستارگان کمرنگ تر می شدند و نور پشت گلی صبح در پشت یک پرده تاریک ابر پخش می شد. اما فکر من به تصویر خیالی همسرم بسته بود. در حقیقت او را می دیدم، با او حرف می زدم و او جوابم می داد. دیدم که لبخندی زد، لبخند وآن چهره آرام و صمیمی وامید دهنده! در بیچارگی شدید وقتی مرد نمیتواند هیچ کار مثبتی انجام دهد، وقتی تنها کار شایسته این است که رنجهای خود را شرافتمندانه تحمل کند، در چنین حالی می تواند با تصویر عاشقانه که از محبوب در ضمیر دارد خود را راضی و شاد نگه دارد. 📚انسان در جستجوی معنا ، ویکتور فرانکل
🌾ساغر🌾
کتاب بی نظیریه. کسانیکه ناامیدن یا فکر میکنن به جایی نمیرسن و کلا"با دیو وحشی اندوه دست و پنجه نرم میکنن حتما بخونن.
Hummingbird
این نظز فوق العاده بود.
SARA
سلام.کتابی ک استادم معرفی کرد نسخه چاپیشو خریدم.ی پیام خیلی بزرگ داره :اونم اینه ک اگه همه چیزتو اعم از پدرو مادر،،خواهرو برادر،، ،،همسر ،،فرزندان،،شغل،،مقام و جایگاه،،خونه وکتاب هایی ک حاصل چندین سال تحقیقو و تجربته و حتی تمام لباس های تنتو ازت بگیرن و بسوزوننو بکشن ،،تا خودت نخوای کسی نمی تونه آرامشتو بهم بزنهو قدرت روحی و جسمیتو ازت بگیره و ارادتو از بین ببره و تو یک کلمه،،خوردت کنه!!
Raana
طول کشید تا این کتابو تموم کنم اونم بخاطر محتوای سنگینی که داشت باید هر صفحه رو چندبار بخونید تا موضوعات رو درک کنید من دوسش داشتم کاش بیشتر و کاملتر توضیح میداد جریان های اردوگاه رو ولی این کتاب داستانی نیس بیشتر به مباحث روانشناسی و روانشناختی پرداخته بخونید این کتابو یه جورایی امید میده از اون کتاباس که به خودت میگی عه بلاخره یه روزی میاد ما هم از این بدبختی نجات پیدا کنیم!
sina
این کتاب از اون دسته از کتاب هایی است که آدم دلش نمیخواهد تمام شود گرچه یک سوم اولیه کتاب کمی رنج آور و در برخی موارد خسته کننده است ولی به مرور شاهد اوج گیری آن در ادامه خواهیم بود کتابی به شدت تاثیر گذار، و به عقیده بنده برای درک بهتر مفاهیم آن ، باید شناخت نسبی از خود و طبیعت داشته باشیم. توصیه میکنم حتما بخونید البته من راجع به این ترجمه نظری ندارم چون کتاب را با ترجمه دیگری خواندم موفق باشید
پندار
در یک شب سرد پاییزی مطالعه این کتاب را تمام کردم و به راستی خدا را شکر می‌کنم که زنده ماندم و این کتاب را خواندم. مدت‌ها دنبال این سوال بودم که معنای زندگی چیست؟ و چرا انسان باید متحمل این همه درد و رنج باشد؟ گویی زندگی ما دو قسم است که آن قسمتی که در اختیار من بود را به فراموشی سپرده بودم و الان خوشحالم که معنایی برای آن یافتم. توصیه می‌کنم، این کتاب را حتما بخوانید.
محمدرضا د.ب
برنده‌ی ۳۰٪ تخفیف شدی. کد S99HP2X9F49U2 رو در قسمت خرید کتاب وارد کن. فقط ۳ روز برای استفاده از این کد فرصت داری.
سعید دونقطه دی
merC
mahsa
واقعا زیبا و تامل برانگیزه چقدر خوبه که انسان خودش رو بشناسه:)
پرنیان
ترجمه، چیزی در حد فاجعه بود و ویراستاری و تایپ کتاب هم پر از مشکل (البته من ePubاش رو از طاقچه خوندم و نمی‌دونم این مشکلات تایپی و ویراستاری، مربوط به نسخه‌ی الکترونیکی کتاب بودن یا نسخه‌ی چاپی‌اش هم به همین فضاحته!). فصل یک رو به زور خوندم و در اوایل فصل دو دیگه نتونستم ادامه‌ش بدم! شاید یه روزی با ترجمه‌ی بهتری امتحانش کنم؛ اما تا اونجایی که خوندم، چندان مطلب شگفت‌انگیز‌ و تکان‌دهنده‌ای برام نداشت. تصور اون وضعیت تلخ بود، خیلی هم تلخ بود، اما شیوه‌ی نگارش این مصائب، چندان جالب توجه نبود (البته شاید مربوط به ترجمه‌ی بد باشه این هم!)
پرند
جداً؟ چه‌قدر جالبه که نظرات و سلیقه‌های آدما، می‌تونه این‌قدر با هم متفاوت باشه. پایدار باشید🌻
returned*
برعکس شما من آدمیم که اکثرا کتابارو نیمه کاره رهامیکنم اما این کتابو تموم کردم.
آیدا
خیلی خوب بود. یه جاهاییش رو متوجه نشدم..اما در مجموع خوب بود..دید انسان رو بهتر میکنه..نیاز داشتم به همچین کتابی.
hossein 1374
واقعا کتاب عالی هسش. بخش اول از اتفاقات اردوگاه کار اجباری میگوید به شکلی بیان شده که خود را در میان ان اتفاقات میبینیم و تمامی هیجانات را احساس میکنیم بخش دوم ک به مسائل روانشناسی میپردازد، سخنانی بسیار کاربردی و منطقی بیان میکند که میتواند در طرز تفکر و دید ما در مورد زندگی و مشکلاتش تاثیر گذار باشد.

حجم

۱۴۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۴۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان