نظرات کتاب خوشه‌ های خشم
کتاب خوشه‌ های خشم اثر جان اشتاین‌بک

کتاب خوشه‌ های خشم

انتشارات:انتشارات نگاه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۱۲ رأی
۴٫۱
(۱۱۲)

نظرات کاربران

توحيد
کتاب جالبی بود و داستان پرکششی داشت. از خاصیتای نویسنده های آمریکایی اینه که خیلی راحت می نویسن. این کتابم همینطور بود. تعداد شخصیتا زیاده ولی گمشون نمی کنین تا پایان داستان. ورود و خروج باقی شخصیتا به اندازه ست. بر خلاف عده ای که می گن رمان ها برای دستیابی به تاریخ یه ملت قابل استناد نیستن، فکر می کنم اتفاقا بخشی از چیزایی که هرگز در تواریخ تمام ملل [به هر دلیل از جمله اینکه تاریخ رو کی نوشته] ثبت نمی شن رو باید در تصانیف، شعر ها، داستان ها، نمایش ها و...ی مردم هر برهه پیدا کرد. و این کتابم مثل خیلی کتابای دیگه جدا از ویژگی های برجسته ی ادبیش، به بخشی از تاریخ قبل و حال آمریکا از زبان مردم کف جامعه نوشته شده و بلاتردید [ولو با لحاظ کردن اینکه اتوبیوگرافی نیست] بر اساس تجربیات زیسته ی نویسنده [البته قبل از دوره ایه که طعم زندگی بورژوایی رو بچشه] ست. چون اشتاین بک خودشم شاهد این رنج ها بوده در زندگیش. ترجمه هم در کل خوب و روان بود
توحيد
سلام. بله. راستش برای اینکه بشه نقادانه به ترجمه نگاه کرد، باید متن اصلی کتاب رو در زبان مبدأ دید و با ترجمه ی زبان مقصد مقایسه کرد و به هر دو زبان تسلط مناسب داشت؛ کاری که از عهده ی بنده خارجه و صرفا نظر خودم رو به عنوان یه مخاطب عرض می کنم خدمتتون. ملاکم هم برای ترجمه ی خوب، اینه که روان-خوان باشه و موقع خوندن، شما رو زیاد با مکث -به دلیل ثقیل بودن واژه ها و ارجاعات بی دلیل و زیاد به پاورقی و مسائل اینچنینی- رو در رو نکنه. از این نظر عارضم خدمتتون که خیلی ترجمه ی روان و رضایت بخشی هست و مزاحمتی رو در خوانش اثر برای شما ایجاد نمی کنه و فرصت متمرکز شدن بر خود داستان رو در اختیارتون می ذاره. همونطور که در نظرم راجع به کتاب نوشتم، اون راحت نویسی مورد انتظار از نویسنده ی آمریکایی رو کاملا توی ترجمه هم حس کردم و برای خودم این ویژگی، دوست داشتنی بود. با احترام🌹
مهدی کادیجانی
شما این ترجمه رو خوندید؟ ترجمه اش چطوره؟
Mahdieh Janati
خیلی با نظرتون موافقم، امیدوارم من هم فرصت خوندنش پیدا کنم
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
رمان خوشه‌های خشم شاهکار جان اشتاین بک نویسندهٔ شهیر آمریکایی است. این رمان در محکومیت بی‌عدالتی و روایت سفر طولانی یک خانوادهٔ تنگدست آمریکایی است که به امید زندگی بهتر، از ایالت اوکلاهما به کالیفرنیا مهاجرت می‌کنند؛ اما اوضاع آن‌گونه که آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند پیش نمی‌رود. اتفاقات این رمان در دههٔ ۱۹۳۰ میلادی و در سال‌های پس از بحران اقتصادی بزرگ آمریکا روی می‌دهد. اشتاین بک این رمان را در سال ۱۹۳۹ منتشر کرد. وی برای نگارش این رمان برندهٔ جایزهٔ پولیتزر شد. این رمان هم‌اکنون جزو چهل اثر کلاسیک سدهٔ بیستم به‌شمار می‌آید. مجلهٔ تایم نیز این رمان را در فهرست صد رمان برتر انگلیسی‌زبان از سال ۱۹۲۳ تا سال ۲۰۰۵ جای داده‌است. جان فورد در سال ۱۹۴۰ فیلمی با همین نام با هنرپیشگی هنری فوندا براساس داستان این کتاب ساخته‌است.
farzad
نه کتاب جالبی نیست
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
ممنون از لطف شما.
رابرت
توصیه میکنم بهتون کتاب موش ها و ادم ها هم بخونید
Fariba
داستان تاثیرگذاری که به زیبایی تاثیر موقعیت و ورود صنعت به کشاورزی بر زندگی مردم عادی و اجبار به مهاجرت را نشان میدهد مردمی که از زمینهایشان رانده شدند و میان مردم شهرهای جدید هم پذیرفته نمیشوند و سختی زندگی باعث بوجود آمدن خشم فروخورده در آنها میشود.
zar✨
بعد از خوندنش خیلی به کار کردن راغب شدم و قدر وعده های غذاییمو دونستم😂♥️
mahdi
یکی از بهترین رمان های آمریکایی که خوندم. داستان خانواده‌ای کشاورز در آمریکا که با صنعتی شدن کشاورزی و همینطور توسعه بانک‌ها و سرمایه داری مجبور به کوچ کردن از ایالت خودشون میشن و در ادامه، داستان مشکلات فراوان این کوچندگان را بیان می‌کنه. انتقاد از نظام سرمایه داری آمریکا، البته معقول و ملموس! و در نهایت هم سعی نمی‌کنه بیش از حد خواننده‌اش رو ناامید کنه. به نظرم همه چیز داستان در حد لازم بود. به خصوص توصیفات اشخاص و مکان‌هاش رو خیلی دوست داشتم. می‌تونی خودت رو خیلی خوب در اون فضا تصور و درد و رنج مردم رو احساس کنی.
jeyson
دوستان حتما صوتیه این کتابو با صدای آرمان سلطان زاده گوش کنید واقعا لذت میبرید بهتون قول میدم .عالیه عالیه
fatima
اقای سلطان زاده عالی اند
نیل
اینکه قیمت کتابی که تعداد صفحات بیشتری داره نسبت به کتاب کوچکتر بیشتر باشه منطقیه ولی چرا باید نسخه ی مجازی یک کتاب اینقدر گرون باشه؟؟ ١٦٠٠٠ تومن بی انصافیه!
esn_008
ای بابا الان ۲۴:/
mohan
این کتاب رو آقای یامین پور معرفی کردن و خوندم و خوشم اومد
팥메
کتابش تا حدودی خوبه ولی من کلا از نویسندش بدم میادش چون نوسندش ادمی دو رو هستش واین رو از کتاباش میشه فهمید
팥메
کتابش تا حدی خوبه ولی من کلا از نویسندش بدم میاد چون ادم دو رویی هستش
a_lovely_sister
کتاب خیلی قشنگی بود داستانی که همچنان تو همه جای دنیا داره تکرار میشه کم ترین فایده خوندش اینه که از این به بعد به یک سری بی عدالتی ها که به چشممون نیومده بیشتر دقت میکنیم
farshad96
من نسخه ی چاپی رو خوندم. کتاب خوبی بود ولی بعضی توصیفات از فضای داستان خیلی تکرار میشد. یه جاهایی خواستم ولش کنم ولی با پشت سر هم خوندن داستان کاملا درگیرش شدم. پس اگه شروعش کردین سعی کنید ولش نکنید تا به جاهای پر کشش داستان برسید. پایان خوبی هم داشت. در مجموع توصیه میکنم.

حجم

۵۴۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۹

تعداد صفحه‌ها

۶۱۴ صفحه

حجم

۵۴۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۹

تعداد صفحه‌ها

۶۱۴ صفحه

قیمت:
۲۴۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد