نظرات درباره کتاب بلندی‌های بادگیر و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب بلندی‌های بادگیر اثر امیلی‌جین برونته

نظرات کاربران درباره کتاب بلندی‌های بادگیر

۳٫۶
(۲۴۵)
🍃بانو🌼
کتاب زیبایی بود..نتونستم بزارمش زمین داستان جوری پیش میرفت که نمیشد دقیق حدسش زد لذت بردم از خوندنش
mobina
واقعا بیخود بود
mamannam
اونقدر ازش تعریف شنیده بودم که وقتی خوندمش وا رفتم!! واقعا به نظرم یه عاشقانه‌ی معمولی اومد...🤔🤔😅
pumpkin
خیلی خوبه به همه این کتابو پیشنهاد میکنم
zohreh_in_dark
به خاطر رفتار شخصیت اصلی یه مقدار کتاب اعصاب خرد کنی بود. ولی قسمت غم انگیزش این بود که عشق واقعا چه بلایی ممکنه سر آدم ها بیاره. من همه ش اعصابم خرد می شد، یه سری شخصیت ها خیلی شل و وارفته بودن، در حالی که می تونستن جلوی رخداد یه سری موارد رو بگیرن. زیاد دوست نداشتم این کتابو.
Reihaneh-gh
اگر میخواهید وقت خود را برای خواندن کتاب بگذارید انتخاب خوبی نیست
mehdi_G
خب کتاب خوبی بود . کلیت داستان در مورد شخصی هست که از همون زمانی که میفهمه زندگی میکنه و انسان هست مدام توسط اطرافیانش مورد تمسخر قرار میگیره و شرارت میشه جزیی از شخصیتش و یاد میگیره که برای انتقام گرفتن از کسایی که تحقیرش کردن ، اون ها و بچه هاشون رو با نقشه های شیطانی مورد تحقیر قرار بده . درونمایه ی خوبی داشت نمیتونم بگم عالی ولی تقریبا نهایت شرور بودن رو میتونیم درشخصیت اصلی داستان ببینیم . ولی همچنان در برابر رمان هایی مثل اناکارنینا ، دزیره و سرخ و سیاه بنظرم حرفی برای گفتن نداشت .
...
بسیار عاشقونه و پیچیده...
Zahra.st
من این کتاب رو با ترجمه رضا رضایی و نسخه چاپی رو مطالعه کردم. از نظر من این کتاب با اینکه حدوداً یک قرن و نیم پیش نوشته شده ولی از جذابیت و زیبایی و ظرافت قلم زیادی برخوردار هست. نویسنده اتفاقات داستان رو آنقدر با جزئیات و دقیق بیان کرده که خودم رو کاملا داخل جریان داستان حس میکردم و همراه با شخصیت ها احساسات مختلفی بهم دست میداد.
Helma
به نظرم خیلی کش داده بود داستانو واین از جذابیت داستان کم کرده بود
ftm.y
من نسخه کاغذیشو داشتم در همین حد بگم ک هر وقت کتابو باز می کردم که بخونم بعد سه چهار خط سردرد میشدم و اعصابم به هم میریخت چیزی به ادم یاد نمیده محتوای قشنگی هم نداره
Sarina Bizhan
کتاب عالی بود و واقعا لذت بردم .من فضای خلنگ زار و بیش از همه شخصیت های کتاب دوس داشتم!
ف_حسنپوردکان
کتاب بلندی‌های بادگیر تنها اثر امیلی برونته، رمان مشهوری است درمورد عشق، نفرت، انتقام. شخصیت اصلی داستان به نظر من آقای هیت کلیف است. که با ذات پلیدش تمامه خوبی‌های کسی که او را از بی‌کسی نجات داد و به سرپرستی گرفت، با بدی به فرزندان و نوه‌هایش جواب داد. یک گربه صفت به معنای واقعی کلمه. از صفات او می‌توان دورویی، روانپریشی، خودخواهی، خشونت، بی‌ثباتی، و.. هر صفت بدی که فکرش را بکنید نام برد. یک شیطان واقعی. حالا این فرد از بچگی عاشق دختر خانواده‌ای میشه که اونو به سرپرستی گرفتن. اون دختر که کاترین نام داره اول بین انتخاب عقلی و احساسی، عقلانی انتخاب میکنه و با پسر دیگه‌ای ازدواج میکنه. آتیش انتقام تو دل هیت کلیف روشن میشه و تا چند سال غیبش می‌زنه. بعد از چند سال برمیگرده و خودشو نشون میده و کاری میکنه که هر کسی که می‌شناخته و تو زندگیش بودن و در آینده به زندگیش وارد میشن احساس کنن تو جهنم دارن زندگی میکنن. تمام صفحات کتاب پر از اشک و درد و ظلم و بی عدالتی و سطح پایین فرهنگی و اجتماعی و فروپاشی خانوادگی و فحش و ناسزاست. هر چند که پایان خوشی داره! ولی من اصلا خوشم نیومد و احساس میکنم وقتمو تلف کردم.
boshra
من نتونستم تمومش کنم. شاید اگه یه روز، دوباره قصد شکنجه خودمو داشته باشم، چهل و پنج درصد باقی مونده رو بخونم... و آره. ممکنه بیام و بگم متاسفم، اشتباه فکر می کردم :} اما این همه مازوخیسم توی این کتاب برای چیه؟ این همه دعوا و گریه های بیخود و عشق های ناپایدار بی ریشه :| و نکته بعدی.. اون داستانِ عاشقانه(!) ای که منتظرشید در حقیقت از زبون یه خدمتکار بیان میشه. ببخشین اسپویل کردم :))) خب من ترجیح می‌دادم از اول تو خود داستان باشم، نه اینکه تهش رو بدونم. اوهوم، سرانجام عشق از اول داستان معلوم بود. یا شاید برونته با طوفان ها و تگرگ های دیگری سرانجام را در نهایت داستان تغییر داده باشد :/
عصر برفی
من کتابو با این ترجمه نخوندم... با ترجمه اقای علی اصغر بهرام بیگی خونده بودم .. از ترجمه اش راضی بودم و خوب بود اما در مورد خود کتاب و محتواش میشه گفت تقریبا هیچ محتوای خاص و اموزنده ایی نداره اگر رمانهای کلاسیک عاشقانه دوست دارین بخونین احتمالا خوشتون بیاد و گرنه منم مثل بعضی کاربرا تعجب میکنم واقعا چه چیز این کتاب باعث شد جزو برترین رمانهای جهان باشه به نظرم یه کتاب خوب معمولیه عاااالی نیست و قطعا کتابی نیست که من به کسی پیشنهاد بدم تا بخونه ...چون فقط برای سرگرمی و وقت گذرونی خوبه همینو بس...
الناز امیری
داستانش کاملا فضای تاریکی داره . شخصیت هاش هم بد خلق و دمدمی مزاجن طوری که اصلا نمیشه با هیچ کدوم هم ذات پنداری کرد حتی اظهار علاقشون به همدیگه هم روند دلنشینی نداره، در کل هم داستانش شیرین نبود البته این نظر منه.
dokhtare aftab
اصلا ارزش خوندن نداشت! مثلا نویسنده میخواست چی بگه؟ که اون کسانی که هم رو دوست دارن باهم ازدواج نمی کنن و تهش هم با یکی دیگه ان ولی همو دوست دارن؟؟ کتاب غیر از این و کلی خشم و فحش چی بود؟
بابای مینو
از اون کتاب‌هاییه که دلت نمی خواد زمین بذاری هرچند فضای داستان کمی تیره و گرفته است اما نمایش خوبی از تقابل خوبی و بدی در ذات انسانها و تربیت و نحوه زندگی‌شان است.
Eliya.Sharifi
بسیار عالی و عاشقانه . تاثیرگذار ترین کتابی که تو عمرم خوندم . به نظر من هیت کلیف خیلی رنج کشیده بود . هیچ وقت پدر و مادری نداشت . همیشه کتک می خورد و تحقیر می شد . این عقده ها باعث شدن این کارارو بکنه ... من به شدت کتاب رو توصیه می کنم ، شما حق رو به کدوم شخصیت می دید ؟
Eliya.Sharifi
دوست کتابخوانم سلام تو نظرم هم گفتم که هیت کلیف ، خیلی رنج کشیده بود و البته که این مسئله ، کارهاش رو توجیه نمی کنه اما اینکه اون حجم از تنهایی و تحقیری که هیت کلیف در کودکیش شد رو نادیده بگیریم هم ، دور از انصافه . 🙏
نسترن
هرکسی بجز هیت کلیف ،دلم میخواست خودم بکشمش ،واقعا عاشق نبود خودخواه بود
M.Taghizade
داستان جالبی نداشت

حجم

۳۴۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۴۸۴ صفحه

حجم

۳۴۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۴۸۴ صفحه

قیمت:
۷۳,۰۰۰
۳۶,۵۰۰
۵۰%
تومان