نظرات درباره کتاب سمفونی مردگان و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب سمفونی مردگان اثر عباس معروفی

نظرات کاربران درباره کتاب سمفونی مردگان

نویسنده:عباس معروفی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۳۶۸ رأی
۳٫۸
(۳۶۸)
کاربر ۳۴۳۲۴۴۲
حیف وقت و هزینه ای که کردم.
Marzieh Ahmadi
داستان پر از غم و نا امیدیست. پر از ابهام و سردرگمی. و در پایان کلی سوال بی پاسخ. نویسنده توانمند است. سیاهی را خوب به تصویر کشیده. قحطی دوران اشغال ایران توسط روس‌ها. استعمار و نفوذ اقتصادی و فرهنگی انگلیس و آمریکا. همه خوب تصویر شده. زیبا به تصویر کشیدن زشتی ها را از ایشان بیاموزید.
•° زهــــرا °•
صوتی این کتاب رو خریدم، هربار گوش میدادم، تصمیم میگرفتم دیگه ادامه ندم، ولی به خودم میگفتم که حتما همچنین اثر #معروفی، ارزش حداقل یکبار گوش دادن یا مطالعه کردن داره ... ولی نتونستم. نتونستم بیشتر از ۸ قسمت ( از‌ ۴۱ قسمت ) گوش بدم. هنگامی که به نظرات این اثر مراجعه میکنم، شک میکنم که نظرات برای همین کتاب باشه !!! نه از نظر داستانی چیز جالبی بود، و نه از نظر ادبی. حتی گاهی کلمات زشتی به عنوان چاشنی ( شاید برای هیجان دادن به مخاطب! نمیدانم ... ) به کار برده شده. فضای داستان به شدت تاریک و سرشار از غم و ناامیدیه. خب این کتاب تعدادی جایزه ادبی برده، گویا این حوزه هم مثل حوزه فیلم‌سازیه، هرچی تاریک‌تر و سیاه‌تر باشه، بیشتر ازش استقبال میشه !!! پ‌ن: تنها چیزی که از این کتاب یاد گرفتم، اینه که هیچ کتابی رو صرفا بخاطر شهرتش نخرم و مطالعه نکنم!
همسایه
راستی یه چیز دیگه! اینکه گفتی کلمات زشتی تو داستان بکار رفته، بخاطر چاشنی نبود داستان واقعی زندگی بود دیگه، مگه آدم تو زندگی شخصیش فحش نمیده، یا اون کلمات رو به زبون نمیاره؟؟!! شاید بعضیها به زبون نیارن اون کلمات رو ولی، تو خانواده اونها اون‌جوری بوده (منظورم این نیست که داستان واقعی بوده و اتفاق افتاده)
•° زهــــرا °•
درسا صدیقی: سپاس از توضیحاتتون 🥰 شاید در آینده، دوباره این کتاب رو بخونم و برداشت متفاوتی ازش بکنم 👌🏼🙏🏻
درسا صدیقی
نظر شما بسیار محترمه اما در جواب این مورد که فرمودید از نظر داستانی ارزشی نداره،باید عرض کنم که این داستان جامعه ی سیاه آن زمان رو خیلی قشنگ به تصویر کشیده،از ظلمی که در حق آیدا شد که نماد ظلم و پایین بردن خانم هاست،از ظلمی که در حق آیدین شد که نماد تاریک دیده شدن هنر و نابود کردن یه استعداده،از پدر که با تمام مشکلات و عقاید اشتباهش،عاشق فرزندانش بود،از ایاز پاسبان که نماد افرادی ریاکار هستند که در ظاهر خوبن.... خب این تمام مواردیه که میتونه نشون بده این داستان درس های زیادی داشته،منتهی این خواننده است که تعیین میکنه چطوری نگاه کنه و چطوری درس بگیره... از لحاظ ادبی عرض کنم این کتاب از پایه ترین کتاب ها برای شروع نویسندگی هست... از لحاظ سخنان زشت که فرمودین برای جذب مخاطب بوده،باید عرض کنم که اگر رمان های متفاوتی رو بشنوید یا مطالعه کنید،متوجه خواهید شد که رمان های معروف زیادی در سطح جهان به موارد عادی این چنینی پرداختند و چیز تازه ای نبوده که البته به سطح مطالعه ی مخاطب ربط داره... متاسفانه نتونستید از این شاهکار استفاده ببرین...
fahimosh
داستان خوب بود و آدم رو با خودش میکشوند ولی جملات بی سر و ته زیادی داشت و خیلی بد از یک زمان به یک زمان دیگه میرفت که قابل تشخیص و مطلوب نبود و در انتها خیلی موارد تموم نشده و روی هوا ول شد، در کل احساس کردم وقت و پولم رو تلف کردم!
بهناز
من کلا خوشم نیومد، قصه می تونست روون تر از این پیش بره، هی از این شاخه به اون شاخه پریدن ادم رو خسته می کنه، یه دفعه به فاصله سه پاراگراف سه پاراگراف راوی عوض میشه، کتاب سنگین فلسفی نیس که ادم فسفر مغزشو بخواد بسوزونه، ی رمان دیگه این همه پیچ و تاب دادن نداره که، بی خودی داستان رو کش دادن هی یه ماجرا رو از دهن همه شخصیت ها توصیف کردن و شرح دادن، قصه رو من پسندیدم ولی سبک نویسندگی رو نه، چون به نظر من اصلا سبک جذابی نیست این سبک
راهله غفاری
روح رو افسرده میکنه یه من کتاب رو شروع میکنی ده من تموم .از معدود کتابایی هست که پشیمونم خوندمش
❤️Bibliophilia,عشق کتاب:))❤️
چرا کتابی به این معروفی باید اینقدر مسخره باشه. کجاش عاشقانه بود دقیقا؟؟ حیف وقت
sepide
کتابی بسیار مرده و قاطی پاتی اصلا وقتتون نگذارید یک خانواده بدبخت در ۶۰۰ صفحه زندگینامه شان به نمایش می کشه

حجم

۲۵۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۰ صفحه

حجم

۲۵۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۰ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۵
۶
صفحه بعد