بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب معجزه توجه‌آگاهی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب معجزه توجه‌آگاهی اثر تیک نات هان

بریده‌هایی از کتاب معجزه توجه‌آگاهی

نویسنده:تیک نات هان
انتشارات:نشر کرگدن
امتیاز:
۳.۹از ۲۶ رأی
۳٫۹
(۲۶)
شاید به چای بعد از آن فکر کنید. پس سعی می‌کنید هرچه زودتر آنها را از سر راه بردارید تا بنشینید و چای بنوشید. اما این یعنی قادر نیستید در طول زمانی که ظرف‌ها را می‌شویید، زندگی کنید. هنگامی که ظرف‌ها را می‌شویید، شستن ظرف‌ها باید مهم‌ترین چیز در زندگی‌تان باشد. همین‌طور وقتی چای می‌نوشید، چای نوشیدن باید مهم‌ترین چیز در زندگی‌تان باشد. وقتی از توالت استفاده می‌کنید، بگذارید این کار مهم‌ترین چیز در زندگی‌تان باشد». سبزی خرد کردن مراقبه است. بیست‌وچهار ساعت شبانه‌روز هشیار باشید، نه فقط یک ساعتی را که ممکن است به مراقبۀ رسمی اختصاص دهید یا متون مرتبط را بخوانید و نیایش کنید. هر عملی باید باهشیاری انجام شود. هر عملی یک مراسم است، یک جشن است.
پرنیان
مرگ و زندگی دو روی سکۀ زندگی هستند و بدون هریک زندگی ممکن نخواهد بود. حالاست که می‌توان به فراسوی مرگ و زندگی رفت، و چگونه زیستن و چگونه مردن را دانست. می‌گویند بودی‌ساتواهایی که واقعیت همبستگی را درک کرده بودند، تمام دیدگاه‌های محدود را شکسته بودند و می‌توانستند آن‌چنان وارد مرگ و زندگی شوند که گویی قایق کوچکی را می‌رانند، بی‌آنکه در امواج مرگ و زندگی فروروند یا غرق شوند.
esrafil aslani
«من انسان‌ام. پس هیچ چیز انسانی با من بیگانه نیست».
Anahid
ا گر حین شستن ظرف‌ها فقط به فنجان چایی که منتظر ماست فکر کنیم، عجله می‌کنیم تا از مانع ظرف‌ها عبور کنیم؛ انگار مایۀ آزار ما هستند. آن‌وقت «ظرف‌ها را برای ظرف شستنْ نمی‌شوییم». و بدتر از آن، در مدتی که ظرف‌ها را می‌شوییم زنده نیستیم. درحقیقت، وقتی مقابل ظرفشویی ایستاده‌ایم قادر نیستیم معجزۀ زندگی را به‌طور کامل درک کنیم.
Hana
وقتی حمام کردید، ذهنتان باید به سبکی و آرامی بدنتان باشد. تنفس خود را دنبال کنید. خودتان را به پا کی و خوش‌بویی برکۀ گل‌های نیلوفر در تابستان تصور کنید.
شهربانو رمضانی
اغلب فراموش می‌کنیم افراد زیادی اطرافمان هستند که باید اول برای آنها زندگی کنیم. ا گر نمی‌توانید به همسر، فرزند یا والدین خود خدمت کنید، چطور می‌خواهید به جامعه خدمت کنید؟
شهربانو رمضانی
به یاد داشته باش که فقط یک زمان مهم وجود دارد و آن ا کنون است. لحظۀ حال تنها زمانی است که ما بر آن تسلط داریم. مهم‌ترین شخص همیشه کسی است که با او هستی، کسی که درست مقابل توست، کسی نمی‌داند در آینده با چه کسی سروکار خواهی داشت. مهم‌ترین کار این است که کسی را که کنارت است خوشحال کنی، ادامۀ زندگی تنها برای این کار است».
شهربانو رمضانی
توجه‌آ گاهی معجزه‌ای است که با آن خود را بازمی‌یابیم و بر خودمان مسلط می‌شویم.
شهربانو رمضانی
هنگام شستن ظرف، فقط باید ظرف شست. یعنی حین ظرف شستن، شخص باید کاملاً از این حقیقت آ گاه باشد که او درحال ظرف شستن است.
🌸zahra🌸
دشمن واقعی نه افراد، بلکه ایدئولوژی، نفرت و نادانی است.
احسان رضاپور

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰
۱۰%
تومان