بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ماجرای فکر آوینی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب ماجرای فکر آوینی اثر وحید یامین‌پور

بریده‌هایی از کتاب ماجرای فکر آوینی

انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۴.۷از ۱۱۳ رأی
۴٫۷
(۱۱۳)
امام راحل در جایی فرمودند: حالا با انقلاب اسلامی ما بیگانگان را بیرون کردیم، ولی با مغزهای غرب‌زده چه باید کرد؟
•سیب•
در مؤمنین چهار مرتبه از این ارواح، روح ایمان، روح شهوت، روح قوّت و روح حیات وجود دارد و کفار فاقد روح ایمان هستند. روحِ ایمان مادامی که انسان به گناه کبیره‌ای آلوده نشده، ملازم با اوست و چون کبیره‌ای مرتکب شود، از او جدایی حاصل می‌کند.
m.m.attarian
انسان قبلهٔ بشر جدید است و آن‌هم نه آن انسانی که ما می‌شناسیم. این انسانی که قبلهٔ دنیای جدید است، تعریفی متناسب با همین تفکر نیز دارد. او حیوانی است بسیار پیچیده
Ali Ali
در مفاهیم دینی، انسانِ حقیقی کسی است که اهل ذکر است. حتی در فقه هر چیزی که ارمغانش فراموشی باشد، مورد مذمت قرار گرفته و یا حتی حرام دانسته شده است؛ از مسکرات (مست‌کننده‌ها) گرفته تا موسیقی‌هایی که حالت تفکر و وقار انسان را خدشه‌دار کنند. مفهوم «خلوت» که نزدیک‌ترین مفاهیم به «ذکر» است در مدرنیته حذف می‌شود، چون خلوت برای انسان مدرن دلهره می‌آورد و موجب یادآوری می‌شود. حتی معماری مدرن هم خلوت‌گریز است. برخلاف آن در معماری و شهرسازی اسلامی، معانی ویژهٔ حریم، حیا و خلوت قابل رؤیت است.
فرزانه
شهوت‌پرستی چه در تمدن ایران باستان و چه تمدن اسلامی هیچ‌وقت رسمیت نداشته است.
زهرا
مستند «اکسپلد» فهرستی از استادان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا را نشان می‌دهد که وقتی از آن‌ها پرسیدند برای چه اخراج شده‌اند، گفتند که در حال تحقیق دربارهٔ داروینیسم بوده‌اند. تخصصشان نه الهیات، بلکه فیزیک یا شیمی و یا زیست‌شناسی بوده است. این‌ها را از دانشگاه اخراج کرده‌اند، چون دربارهٔ داروینیسم کسی نباید فکر کند، بلکه عموم مردم باید به تاریخ بشر آن‌طور نگاه کنند.
سیدعلی فرمانده ام
آنچه ما با حواسمان در این عالم می‌بینیم، حقیقت اشیا نیست؛ یک تجلی از این اشیاست که تجلی حقیقی و واقع‌بینانه‌ای نیست. حقیقتِ اشیا متعلق به عالم ملکوت است.
سیدعلی فرمانده ام
نقطهٔ مقابل فراموشی «یادآوری» است که مفهوم دینی آن «ذکر» است، و ذکر همان است که به انسان یادآوری کرده و متذکر حقایق می‌شود؛ چه بودن و چگونه بودن را یادآوری می‌کند.
رعنا
نگرش دولت آقای خاتمی واقعاً سکولار بود؛ برخی افراد در آن دوران صراحتاً از ساختن یک‌شبهٔ واتیکان در قم سخن می‌گفتند؛ یعنی جدا کردن ساحت دین از دنیا.
Ali Ali
در گزارشی آمده است: درصدِ بالایی از خانم‌های بالای ۳۵ سال دچار افسردگی می‌شوند، چون خانم متوجه می‌شود که از زیبایی جسمی‌اش کاسته شده و دیگر جذابیت‌های بیست‌سالگی و بیست‌وپنج‌سالگی‌اش را از دست داده است. طبیعی است؛ کسی نمی‌تواند مانع شود. چون تعریف این زن از خودش، تعریفی صرفاً غریزی و جسمانی است، دچار افسردگی می‌شود.
Ali Ali

حجم

۲۵۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۲۵۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۵۸,۵۰۰
تومان