بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نمی توانی روز مرا خراب کنی | صفحه ۱۶ | طاقچه
کتاب نمی توانی روز مرا خراب کنی اثر الن کلین

بریده‌هایی از کتاب نمی توانی روز مرا خراب کنی

نویسنده:الن کلین
انتشارات:نشر البرز
امتیاز:
۴.۱از ۳۷ رأی
۴٫۱
(۳۷)
آیا امروز چیز یا رویداد بی‌اهمیتی شما را ناراحت کرد؟ بسیارخب، شما تنها نیستید. من در اینترنت خواندم که بیش از ششصد اتفاق جزئی و بی‌اهمیت، اعصاب مردم را مختل می‌کند. در اینجا اشاره‌ای به این موضوع نمی‌کنم، زیرا باید هشت صفحه کتاب را به برشمردن این رخدادهای بی‌اهمیت اختصاص دهم. امّا صرفاً نگاه کردن به این فهرست بلند و طویل مرا به خنده انداخت. از جمله برخی از بارزترین این رخدادها می‌توان به سوت زدن بی‌آهنگ باغبان، کند شدن نوک مداد، کاغذ توالت، نانِ تا وسط بریده شده، صرف شام در رستوران و غیره اشاره کرد. شما هم اگر کمی فکر کنید، با فهرست طویلی از این موارد در خود، روبه‌رو می‌شوید.
:)
وقتی در آرامش به‌سر می‌برید و انعطاف دارید، شاد هستید؛ وقتی جدی و سلطه‌جو هستید، ناخشنودید. بنابراین نکوشید دیگران را زیر سلطهٔ خود بگیرید و از آنان با اصرار نخواهید که راه شما را انتخاب کنند. هیو پراتر نویسنده و روحانی
:)
در لحظهٔ تعهد، همهٔ دنیا توطئه می‌کنند تا به شما یاری رسانند. گوته سیاستمدار، شاعر و نویسنده آلمانی
:)
اگر می‌کوشید به هدف خود برسید، بدانید که بر سر راه‌تان موانع و مشکل‌هایی وجود دارد. من با مشکل‌هایی عدیده روبه‌رو شده‌ام؛ همه این مشکلات را از سر گذرانده‌اند. امّا مشکلات لزوماً نباید شما را متوقف کنند. اگر به دیواری برخورد کردید، برنگردید و تسلیم نشوید. بیاموزید که از دیوار بالا بروید. از میان آن عبور کنید و، درغیراین‌صورت، آن‌را دور بزنید. مایکل جُردن بسکتبالیست
:)
موضع بی‌طرفی گرفتن به ما کمک می‌کند تا مسائل را شفاف‌تر ببینیم.
:)
«زندگی ما مجموعه‌ای از راه‌حل‌ها برای مسئله‌ای شده است که آن‌را نداریم».
:)
اکنون که خانه‌ام در آتش سوخته است، ماه را بهتر می‌توانم ببینم. ماساهید شاعر
:)
وقتی برای نخستین‌بار به سالن ورزش می‌روید و وزنه‌برداری می‌کنید، در نوبت اول سنگین‌ترین وزنه‌ها را برنمی‌دارید. ابتدا با وزنه‌های سبک‌تر آغاز می‌کنید تا اینکه عضله‌های شما برای برداشتن وزنه‌های سنگین‌تر به آمادگی برسند. بخشودن شبیه وزنه‌برداری است. در زمینهٔ بخشودن خود و دیگران با رنجش‌های کوچک‌تر آغاز کنید و بعد به بخشودن‌های بزرگ برسید.
:)
خطا کردن انسانی؛ و بخشودن الهی است. الکساندر پوپ شاعر انگلیسی
:)
مجازات کردن دردی را دوا نمی‌کند. تصور می‌کنیم دوا می‌کند، امّا نمی‌کند. اگر پس از سیلی زدن شما به من، من متقابلاً به شما سیلی بزنم از شدت سوزش صورتم چیزی کاسته نمی‌شود. اقدام مقابله به مثل، شما را تنها به‌طور موقت تسکین می‌دهد. تنها راه رسیدن به التیام، بخشودن است.
:)

حجم

۱۸۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۱۸۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان