بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چنین کنند مدیران؛ تمام آنچه نومدیران باید در مورد مدیریت بدانند | صفحه ۸ | طاقچه
کتاب چنین کنند مدیران؛ تمام آنچه نومدیران باید در مورد مدیریت بدانند اثر حسین علوی لنگرودی

بریده‌هایی از کتاب چنین کنند مدیران؛ تمام آنچه نومدیران باید در مورد مدیریت بدانند

انتشارات:نشر آماره
امتیاز:بدون نظر
مدیران هنگامی می‌توانند به شکل ساده‌تر و آسان‌تری کارکنان را به مسیرهای شغلی جایگزین هدایت کنند که آن مسیرها دربردارنده افزایش حقوق و مزایای مالی نیز باشد.
هدی✌
دامنه گسترده پرداخت‌ها یکی از تکنیک‌های متداول برای تشویق کارکنان به کار بهتر بدون نیاز به ارتقا دادن به آنهاست.
هدی✌
مدیران بزرگ معمولا می‌کوشند تا به جای اصرار بی‌مورد و بیش از اندازه برای ارتقا دادن کارکنان توانمندشان به پست‌های مدیریتی و در نتیجه کاسته شدن از کارآمدی و اثربخشی آنها به دنبال راه‌های دیگری برای قدردانی از عملکرد درخشان کارکنان و جلوگیری از کاهش انگیزه کار کردن و پیشرفت در کارکنان توانمندشان می‌گردند.
هدی✌
مدیران بزرگ، صحنه شرکت را به گونه‌ای می‌چینند که در آن مسیرهای متعددی برای کسب احترام و منزلت بیشتر و کیفیت کاری مطلوب‌تر وجود دارد
هدی✌
خواسته یا ناخواسته کارکنان میل به ترقی و پیشرفت دارند و سیگنال‌های ارسالی از سوی شرکت بدین گونه از سوی آنها تعبیر می‌شود: «هر چه بالاتر، بهتر».
هدی✌
قبل از هر گونه ارتقای کارکنان باید با دقت به این مساله اندیشید که آیا افراد دارای استعداد پست و مقامی که قرار است به آن ارتقا یابند، هستند یا نه و در صورتی که پاسخ این سوال مثبت بود، با در نظر گرفتن سایر جوانب نسبت به این کار اقدام نمود، چرا که ارتقا ندادن افراد به خاطر عدم برخورداری از استعدادهای لازم بسیار بهتر از ارتقای کورکورانه و چالش‌برانگیز آنها به خاطر انگیزه‌بخشی و لیاقت در نقش کنونی است.
هدی✌
این طور نیست که هر کس یک استعداد را داشت، لزوماً استعداد دیگر را هم داشته باشد.
هدی✌
به تکامل رسیدن در هر نقشی نیازمند برخورداری از استعدادهای خاص و متفاوتی است.
هدی✌
خیلی از مدیران به اشتباه فکر می‌کنند چون یک فرد کارمند خوب یا فروشنده قابلی است، پس حتماً می‌تواند مدیر خوبی باشد و با آموزش مواردی همچون تفکر استراتژیک می‌توان او را به رهبری بزرگ تبدیل کرد.
هدی✌
برخورداری کارکنان از تجربیات بیشتر و متنوع‌تر موجب جذاب‌تر به نظر رسیدن آنها از نظر دیگران خواهد شد و سایر بخش‌ها یا سایر شرکت‌ها برای تصاحب و به کارگیری این افراد سر و دست خواهند شکست
هدی✌

حجم

۲۷۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۸۸ صفحه

حجم

۲۷۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۸۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان