بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چنین کنند مدیران؛ تمام آنچه نومدیران باید در مورد مدیریت بدانند | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب چنین کنند مدیران؛ تمام آنچه نومدیران باید در مورد مدیریت بدانند اثر حسین علوی لنگرودی

بریده‌هایی از کتاب چنین کنند مدیران؛ تمام آنچه نومدیران باید در مورد مدیریت بدانند

انتشارات:نشر آماره
امتیاز:بدون نظر
حقیق اخیر موسسه رهبری و مدیریت ILM در مورد میزان تاثیرگذاری مشوق‌های پولی بر کارکنان نشان داده است که تنها ۱۳ درصد از ۱۰۰۰ کارمندی که در این تحقیق مورد سوال قرار گرفتند با هدف دریافت مشوق‌های پولی اقدام به کار بیشتر و سخت‌تر می‌کردند و بقیه دارای اهداف و انگیزه‌های دیگری برای کار بیشتر بودند که مهم‌ترین آنها وجود محیط کاری لذت بخش‌تر و شادتر برای آنهاست.
هدی✌
به یاد داشته باشید که پرداخت‌های اضافی و برنامه‌های انگیزشی مالی درون سازمانی اگر به طور کامل با عملکرد و رفتار کاری افراد در ارتباط و وابسته نباشند به طور قطع به شکست خواهند انجامید و اوضاع را بدتر می‌کنند و وجهه و جایگاه سازمان یا شرکت در میان عموم مردم را به عنوان یک سازمان عادل و عدالت محور زیر سوال خواهند برد
هدی✌
همه افراد سازمان به طور مداوم به دریافت محرک‌های جدیدی نیاز دارند که برای یافتن این محرک‌ها باید برنامه ریزی‌های مدیریتی و استراتژیکی صورت پذیرد.
هدی✌
بعضی از مدیران فکر می‌کنند که کارکنان موفق و کاردان، نیازی به دریافت انگیزه و محرک از دیگران ندارند و کارشان را به صورت اتوماتیک به خوبی و در حد کمال انجام می‌دهند. در حالیکه واقعیت آن است که چنین کارکنانی به شدت به تشویق شدن و دریافت انگیزه‌های جدید نیاز دارند و در غیر این صورت دیر یا زود به افرادی ناکارآمد و بی‌انگیزه تبدیل خواهند شد.
هدی✌
و کاردان، نیازی به دریافت انگیزه و محرک از دیگران ندارند و کارشان را به صورت اتوماتیک به خوبی و در حد کمال انجام می‌دهند. در حالیکه واقعیت آن است که چنین کارکنانی به شدت به تشویق شدن و دریافت انگیزه‌های جدید نیاز دارند و در غیر این صورت دیر یا زود به افرادی ناکارآمد و بی‌انگیزه تبدیل خواهند شد.
هدی✌
کارکنان و پرسنل بخش‌های مختلف سازمان به انگیزه‌ها و محرک‌های متفاوتی نیاز دارند و برای موفق شدن در فرایند انگیزه بخشی به کارکنان می‌بایستی در وهله اول از سلایق و توقعات آنها به طور دقیق آگاهی یافت و سپس برای دادن انگیزه به آنها اقدام نمود.
هدی✌
مدیران تازه کار باید بدانند که در شرایط ترس و وحشت از تنبیه شدن، کارکنان فقط ادای کار کردن را در می‌آورند و در بلند مدت نبز با ترفندهای مختلف از زیر بار کار کردن در چنین شرایطی به شکل‌های گوناگون می‌گریزند.
هدی✌
مدیران باید هوشیار باشند که فقط با دادن وعده پاداش‌های مادی و یا افزایش حقوق نمی‌توانند به افرادشان انگیزه کافی برای کار مضاعف بدهند.
هدی✌
پول و مزایای مادی فقط می‌توانند از کاهش انگیزه کارکردن و فعالیت در افراد جلوگیری کنند اما تاثیر چندانی بر افزایش انگیزه آنها نخواهند داشت.
هدی✌
چون که شناخت هر کدام از کارکنان از خود و همکارانشان بسیار بیشتر از شناخت مدیر از آنهاست پس آنها بهتر می‌توانند بهترین روش انگیزه بخشی را پیدا کنند.
هدی✌

حجم

۲۷۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۸۸ صفحه

حجم

۲۷۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۸۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان