بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب عشق و روابط موهوم | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب عشق و روابط موهوم اثر جان ولوود

بریده‌هایی از کتاب عشق و روابط موهوم

نویسنده:جان ولوود
انتشارات:چاپ و نشر نظر
امتیاز:
۴.۵از ۸ رأی
۴٫۵
(۸)
در واقعیت، آدم‌های محدودی در این جهان پیدا می‌شوند که بتوانند خود حقیقی شما را آن طور که هستید ببینند و ستایش کنند.
soltani
احساس نفرت به نوعی فریاد زدن برای کمک است.
soltani
قسمت سخت قضیه آن است که باید با درد دوست نداشته شدن کنار بیایید و بپذیرید
soltani
چیزی که پشت همهٔ شکوه‌ها پنهان شده است، درد عمیق و رنج بزرگی است که از قطع شدن اتصال به‌وجود آمده است.
soltani
دیگری مقصر کسی است که نمی‌تواند مرا آن‌طور که هستم دوست داشته باشد. دیگریِ مقصر کسی است که به من ضربه می‌زند. دیگریِ مقصرکسی است که ابتدا با محبت‌هایش مرا فریب می‌دهد و در نهایت با کوچک‌ترین سرپیچی، مرا ترک می‌کند. در نتیجه قابل اعتماد نیست. به این ترتیب دیگریِ مقصر اعتماد ما را به زندگی سلب کرده و حس ترس را در ما پایدار می‌کند.
soltani
چرا تا این حد دیگران را قضاوت می‌کنیم؟! چون با قضاوت کردن دیگران خودمان را در جایگاه بالاتری از آنها فرض می‌کنیم
soltani
آری گفتن بی‌قید و شرط درک و ظرفیت بالای انسانی را می‌طلبد که معمولاً با تمرین‌های معنوی زیادی امکان‌پذیر است
soltani
کسی در مدرسه به ما یاد نداده بود اگر آگاه نباشید که مورد عشق و پذیرش واقعی او هستید برای درک عبادت او به مشکل بر خواهید خورد.
کاربر ۴۹۳۲۲۹۷
عشق قابل‌اعتماد وقتی در طرفین رشد می‌کند که یاد بگیریم برای تجربیات خودمان و دیگری به‌طور هم‌زمان ارزش قائل باشیم. منکر تفاوت‌ها و تجربیات یکدیگر نشویم و به تفاوت‌ها احترام بگذاریم. واقعیت اجتناب‌ناپذیر آن است که هیچ‌وقت نمی‌توانیم به‌طور کامل بر تنهایی خودمان چیره شویم و دنیای‌مان را در همهٔ ابعاد با دیگری تقسیم کنیم. درک این حقیقت به ما کمک می‌کند واقع‌بین باشیم و از خیالبافی‌های رؤیایی ذهنی دست برداریم. هم‌زمان بگذاریم این خواستهٔ ما برای داشتن روابط انسانی زنده بماند و رشد کند این نیاز به رسیدن، اجازهٔ ورود دادن، لمس کردن و لذت غرق شدن در «محبوب مقدس» برای ما لازم و ضروری است و قلب ما را محیای عشق کامل و حقیقی می‌کند.
کاربر ۴۹۳۲۲۹۷
معمولاً وقتی ما در روابط‌مان دلسرد می‌شویم به این معناست که جراحت‌های احساسی در روابط توانسته است زخم‌های گذشته را در ما دوباره فعال کند و ما نمی‌توانیم با آنها کنار بیاییم. برای مثال خشم همسر من، ممکن است ترس‌ها و پس‌خوردگی‌های گذشته را دوباره در من زنده کند. در نتیجه برای آنکه با همسر خویش در سختی‌ها روابط مثبت و آرامش‌بخشی داشته باشیم، باید قادر باشیم آگاهانه و با درک مهربانانه نقطه‌های تحریک شدهٔ احساسی خودمان و دیگری را که از گذشته در ما باقی مانده، درک و آنها را مدیریت کنیم. اگر من قادر باشم ترس‌های خود را مدیریت کنم می‌توانم خشم دیگری را هم به خوبی درک کنم.
کاربر ۴۹۳۲۲۹۷

حجم

۱۸۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۱۸۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
۷,۰۰۰
۳۰%
تومان