بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فرضیه خوشبختی | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب فرضیه خوشبختی اثر جاناتان هایت

بریده‌هایی از کتاب فرضیه خوشبختی

انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۳.۶از ۴۳ رأی
۳٫۶
(۴۳)
حکمت عامیانهٔ سراسر دنیا هم این را تأیید می‌کند: هفت عیب بقیه را می‌بینیم، اما ده عیب خودمان را نه! (ضرب‌المثل ژاپنی) بز نر خودش متوجه نمی‌شود که بو می‌دهد. (ضرب‌المثل نیجریه‌ای)
مهسا
آدم عاقل "خوشمزه‌ترین غذا را انتخاب می‌کند، نه بیشترین میزان غذا".
سهیل مقدم
شادی هم از درون و هم از بیرون می‌آید.
سهیل مقدم
ذهن رو مثل یه درشکهٔ یک‌اسبه، یه ارابهٔ دورهٔ ویکتوریایی! تصور کنین که درشکه‌چی اون، همون ایگو، دیوانه‌وار تلاش می‌کنه یه اسب گرسنهٔ هولِ سرکش، یعنی اید، رو کنترل کنه. هم‌زمان هم پدر درشکه‌چی، یعنی همون سوپرایگو، اون پشت نشسته و داره یه‌ریز دربارهٔ اشتباه‌های او وِر می‌زنه. از نظر فروید هدف روان‌کاوی این بوده که با قدرت‌بخشیدن به ایگو و کنترل بیش‌تر اون روی اید و مستقل‌شدنش از سوپرایگو، از چنین مخمصه‌ای رها بشیم.
manijeh komeili
جهان سرتاپا تغییر است؛ خود زندگی هم چیزی نیست به‌جز آنچه تو گمان می‌کنی. مارکوس ائورلیوس
Alireza
اگر می‌خواهیم بدبختی بیشترین میزان سودمندی را داشته باشد، باید در زمان مناسبی اتفاق بیفتد (جوانی) و برای انسان‌های مناسب پیش بیاید (یعنی آن‌هایی که با منابع روان‌شناسی و اجتماعی بزرگ شده‌اند تا مبارزه کنند و بهره‌مند شوند) و به‌میزان مناسب رخ دهد (یعنی نه آن‌قدر شدید که اختلال استرس پس از سانحه ایجاد کند).
shahram naseri
وابستگی‌ها درد را به‌همراه دارند، اما بهترین لذت‌های ما را هم به‌همراه می‌آورند و در همین تنوع، ارزشی وجود دارد که فلاسفه سعی می‌کنند از آن دوری کنند.
Martha'e Dark
تعداد کمی از مردم این فرصت را دارند که از عامل کشتار جمعی به حامی بشریت تبدیل شوند، اما تعداد زیادی از افرادی که با مرگ روبه‌رو می‌شوند تغییر در ارزش‌ها و زاویه‌دیدشان را تأیید می‌کنند.
مهسا
زیگموند فروید هم ۲۳۰۰ سال بعد از افلاطون مدل مشابهی را پیشنهاد کرد. او گفت ذهن به سه بخش تقسیم شده است: ایگو (یعنی ضمیر خودآگاه و منطقی)، سوپرایگو (وجدان که تعهد بسیاری به قوانین اجتماعی دارد) و اید (خواستن لذت، هرچه بیشتر و هرچه زودتر هم بهتر).
Mahdy
شادی از کجا می‌آید؟ فرضیه‌های خوشبختی متفاوتی وجود دارد. یکی این‌که خوشبختی و شادی وقتی حاصل می‌شود که به خواسته‌تان دست پیدا کنید، ولی همه می‌دانیم و تحقیقات هم ثابت کرده که این شادی زودگذر است.
reza

حجم

۳۶۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۳۶۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۳۴,۵۰۰
۵۰%
تومان