بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مبانی فیلمنامه‌نویسی: راهنمای گام به گام از فکر تا فیلمنامه | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب مبانی فیلمنامه‌نویسی: راهنمای گام به گام از فکر تا فیلمنامه اثر سید  فیلد

بریده‌هایی از کتاب مبانی فیلمنامه‌نویسی: راهنمای گام به گام از فکر تا فیلمنامه

۴٫۳
(۶۳)
دیالوگ، دو وظیفه و هدف اصلی دارد: یا داستان را پیش می‌برد، یا اطلاعاتی دربارۀ شخصیت اصلی به‌دست می‌دهد. اگر دیالوگ یکی از این دو وظیفه را انجام نداد، باید آن را بیرون بکشید.
آنا جمشیدی
«هنر عبارت است از حذف موارد غیرضروری».
آنا جمشیدی
برای ایجاد شخصیت داستانی خوب باید آن‌ها را درنظر داشت: ١. شخصیت‌های داستانی، نیاز نمایشی شدید و مشخصی دارند؛ ٢. دیدگاه فردی و خاصی دارند؛ ٣. تجسم یک شیوۀ تفکر (نگرش) هستند؛ ٤. متحمل نوعی تغییر یا دگرگونی می‌شوند. این چهار عامل یا چهار خصوصیت، باعث
کاربر ۳۱۴۰۰۷۶
یاد گرفته‌ام درطول زندگی، دو یا سه بار، اتفاقی می‌افتد که مسیر زندگی را عوض می‌کند. با کسی ملاقات می‌کنیم، به جایی می‌رویم یا کاری می‌کنیم که قبلاً هرگز نکرده بودیم؛ و این لحظات، فرصت‌هایی هستند که ما را به جایی که قرار است برویم یا کاری که قرار است در زندگی بکنیم، هدایت می‌کنند.
HaleH.Eb
قانون سوم نیوتن دربارۀ حرکت ـ «برای هر عملی، عکس‌العملی هست مساوی با آن و درخلاف جهت آن» ـ قانون طبیعی دنیا است. اصلی مشابه این درمورد داستان شما نیز وجود دارد؛ و آن به موضوع فیلمنامۀ شما مربوط است: موضوع فیلمنامۀ خود را بشناسید!
این دیگه کیه؟!؟
شما فیلمنامه می‌نویسید، زیرا این کاری است که می‌خواهید انجام دهید، نه اینکه با فروش آن پول زیادی به‌دست آورید. از این راه به مقصود نمی‌رسید.
این دیگه کیه؟!؟
هیچ‌کس دوست ندارد ریسک (خطر) کند. و تجارت فیلم، یکی از بزرگ‌ترین قمارها است.
این دیگه کیه؟!؟
حوادثی که برای شخصیت‌های داستانیتان ایجاد می‌کنید، بهترین راه است برای آنکه نشان دهید آن‌ها چه کسانی هستند؛ و به عبارت دیگر، ماهیت واقعی و شخصیت اصلی آن‌ها را آشکار کنید. اینکه دربرابر حادثه یا واقعه‌ای معین چه واکنشی نشان می‌دهند، چگونه عمل و عکس‌العمل می‌کنند، چه می‌گویند و چه می‌کنند، به‌واقع تعیین‌کنندۀ ذات شخصیت آنان است.
آنا جمشیدی
تولستوی گفته است: بدون خدا، بدون یک نظام اخلاقی متضمن درست و غلط، «هر کاری جایز است».
خامنه ای رهبرم💗
بسیار اتفاق می‌افتد که احساس می‌کنید باید بنشینید و نوشتن فیلمنامه را شروع کنید اما واقعاً نمی‌دانید دربارۀ چه بنویسید. در این حالت، دنبال موضوعی بگردید. همین‌قدر بدانید که وقتی دنبال موضوع هستید، موضوع نیز واقعاً درپی شما است؛ و شما آن را در جایی و در زمانی، ‌ احتمالاً در زمانی که کمتر انتظار دارید، پیدا خواهید کرد. به خودتان بستگی دارد که آن را تا آخر دنبال کنید یا نه؛ چرا که انتخاب با شما است.
علیرضا

حجم

۶۶۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۴۱۱ صفحه

حجم

۶۶۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۴۱۱ صفحه

قیمت:
۱۲۳,۰۰۰
۸۶,۱۰۰
۳۰%
تومان