بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب من ملاله هستم | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب من ملاله هستم اثر هانیه چوپانی

بریده‌هایی از کتاب من ملاله هستم

۳٫۸
(۷۲)
هیچ مبارزه‌ای بدون همراهی زنان دوشادوش مردان پیروزی به بار نخواهد آورد. دو قدرت در جهان حکمرانی می‌کند؛ یکی شمشیر و دیگری مداد، از این گذشته قدرتی دیگر با نیرویی بیش از آن دو وجود دارد و آن در دست زنان است.
Fatemah Moshref
مدرسه تنها چیزی نبود که عمه‌های من از آن محروم شدند. هنگام صبح که پدرم شیر یا خامه می‌خورد به خواهرانش چای بدون شیر می‌دادند و اگر صبحانه تخم مرغ داشتند فقط برای پسرها بود. وقتی برای شما جوجه می‌پختند بال و گردن برای دخترها بود و پدرم، برادرش و پدربزرگ گوشت لذیذ سینه را صرف می‌کردند.
Fatemah Moshref
من دختر سرزمینی‌ام که تفنگ‌ها را برای جشن تولد یک پسر آتش می‌کنند در حالی که دختران پشت پرده‌ای پنهان می‌شوند و تنها نقش آنان تهیه غذا و مراقبت از فرزندان است.
Fatemah Moshref
پدر شعری از مارتین نیمولر که اهل آلمان نازیبود در جیب خود نگه می‌داشت: «ابتدا سراغ کمونیست‌ها آمدند،      سکوت کردم چرا که کمونیست نبودم سپس سراغ سوسیالیست‌ها آمدند،      بار دیگر سکوت کردم زیرا سوسیالیست نبودم آنگاه سراغ یهودی‌ها آمدند،و من سخن نگفتم چرا که یهودی نبودم سرانجام سراغ خودم آمدند،ولی دیگر کسی نبود که به اعتراض برآید.»
شراره
جناح می‌گوید: «هیچ مبارزه‌ای بدون همراهی زنان دوشادوش مردان پیروزی به بار نخواهد آورد. دو قدرت در جهان حکمرانی می‌کند؛ یکی شمشیر و دیگری مداد، از این گذشته قدرتی دیگر با نیرویی بیش از آن دو وجود دارد و آن در دست زنان است.»
شراره

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۸
۹
صفحه بعد