بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب انسان در جست و جوی معنا | صفحه ۳۱ | طاقچه
کتاب انسان در جست و جوی معنا اثر ویکتور فرانکل

بریده‌هایی از کتاب انسان در جست و جوی معنا

۴٫۰
(۲۲۱)
به جوان‌هایی فکر می‌کنم که در سراسر دنیا خودشان را نسلی بی‌آتیه می‌دانند و بی‌تردید برای لذت آنی به دنبال کشیدن یک نخ سیگار نیستند. مواد مخدر مصرف می‌کنند. در واقع مواد مخدر یکی از جنبه‌های پدیدهٔ عمومی‌تر و وسیع‌تری به نام احساس بی‌معنا بودن و در نتیجه، ناامیدی است. ناامیدی از نیازهای وجودی انسان که در جوامع بشری ما پدیده‌ای رایج شده است.
گالوا
مطابق معنادرمانی، این تلاش برای یافتن معنای زندگی، نیروی محرکهٔ اولیه در انسان است. به این علت است که من از ارادهٔ معطوف به معنا در تضاد با اصل لذت (یا می‌توانیم بگوییم ارادهٔ معطوف به لذت) که محور روان‌تحلیل‌گری فروید است و همچنین در تضاد با ارادهٔ معطوف به قدرت که در روان‌شناسی آدلر با اصطلاح «تلاش برای برتری» شناخته می‌شود، سخن می‌گویم.
گالوا
کسی که چرایی زندگی‌اش را بیابد، چگونگی‌اش را نیز خواهد یافت
mss
یک واکنش غیرعادی به شرایط غیرعادی، واکنشی عادی محسوب می‌شود.
MohammadAliSP
نخستین بار در طول عمرم، حقیقتی را دیدم که در ترانهٔ شاعران می‌توان دید. حکمتی نهایی را که متفکران درمی‌یابند. این حقیقت را که عشق، والاترین سرانجامی است که بشر در آرزویش است. سپس معنای بزرگ‌ترین راز اشعار و تفکرات و عقاید بشری را دریافتم. رهایی بشر، به دست عشق و عاشقی کردن است. فهمیدم چه‌طور کسی که چیزی در این دنیا برایش نمانده، هنوز به خوشبختی فکر می‌کند. حتی برای یک لحظه. با فکر کردن به معشوقش
shamim
یک بار به یکی از سرکارگرهای خوش‌رفتار گفتم: «اگر در همان زمان کوتاهی که من ساختن جاده را یاد گرفتم، جراحی مغز را از من یاد بگیری، احترام زیادی برایت قائل می‌شوم» و او خندید.
shamim
فقط دیدم با چوبدستی‌اش مرا می‌زند. در چنین لحظاتی این درد جسمی نبود که خیلی به ما صدمه می‌زد (درست مثل تنبیه بچه‌ها)، رنج روحیِ ناشی از نبود استدلال منطقی بود.
shamim
نخستین شب در آشویتس، روی تخت‌هایی خوابیدیم که به صورت ردیفی ساخته شده بودند. در هر ردیف (به ابعاد دو در دو و نیم متر) نه نفر خوابیده بودند. به نه نفر دو پتو داده بودند و البته فقط می‌توانستیم به پهلو بخوابیم و به هم بچسبیم که برای رهایی از سرمای سوزان، خوب بود.
shamim
در صف حمام ایستاده بودیم و برهنگی تنها موجودی‌مان بود. ما هیچ چیز نداشتیم، جز بدن‌های عریان‌مان را. حتی یک تار مو. تمام دارایی و آزادی‌مان وجود برهنه‌مان بود.
shamim
: زیستن یعنی رنج بردن، زنده ماندن یعنی یافتن معنا در رنج.
shamim

حجم

۱۴۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱۴۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان