بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قله ها و دره ها | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب قله ها و دره ها اثر اسپنسر جانسون

بریده‌هایی از کتاب قله ها و دره ها

امتیاز:
۴.۱از ۱۴ رأی
۴٫۱
(۱۴)
مرد جوان که فهمیده بود گفت: «پس وقتی خودخواهی را کنار گذاشتی، احتمال اینکه زودتر از مسیر خارج شوی بیشتر می‌شود.» پیرمرد گفت: «دقیقاً همچنین کمک می‌کند برای مدت بیشتری بر روی قله بمانی.»
☆...○●arty🎓☆
«واقعیت این بود که ما نیازمند تغییر بودیم. اما آن‌ها این موضوع را نمی‌دیدند. زیرا خودبینی آن‌ها مانع از قبول واقعیت شده بود.»
☆...○●arty🎓☆
این بار پیرمرد یک خط صاف کشید. مرد جوان گفت: «فکر می‌کنم به این معنی است که هیچ ضربانی جود ندارد.» «بله. نشان می‌دهد مشکلی وجود دارد. همانند ضربان قلب سالم، قله‌ها و دره‌ها نیز بخشی از طبیعت زندگی هستند. «سعی برای فرار از واقعیت کار اشتباهی است. اما استراحت و اطمینان از اینکه شرایط بهتر خواهد شد بسیار خوب است. زیرا پس از یک خواب راحت و یا چند روز استراحت اغلب شرایط بهتر می‌شود.»
☆...○●arty🎓☆
هنگامی‌که در دره بود، رفتن به کویر ایده خوبی به نظر می‌رسید. اما اکنون در اندیشه بازگشت بود. او فکر می‌کرد کویر همانند زمانی است که نه احساسی شادی و نه احساس غم دارید. پس کویر چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد؟ آیا آنجا محلی برای استراحت بود یا فرار؟ در این صورت فرار از چه؟
☆...○●arty🎓☆
او هیچ‌گاه به کویر نرفته بود. اما ازآنچه دیگران می‌گفتند می‌دانست رسیدن به آنجا چندان دشوار نیست و نسبت به قله فاصله کمتری دارد. و مطمئناً استراحت در کویر از احساس ناتوانی در دره بهتر بود. بنابراین به سمت کویر به راه افتاد.
☆...○●arty🎓☆
اگر در هنگام مشکلات درس نگیری شکست می‌خوری و اگر واقعاً چیز باارزشی یاد بگیری پیروز می‌شوی. اما اگر این موضوع واقعیت داشته باشد چه چیزی باید یاد می‌گرفت.
☆...○●arty🎓☆
«تو می‌توانی با پیدا کردن نکات مثبت در لحظات ناخوشایند دره را به قله تبدیل کنی.
☆...○●arty🎓☆
«حدس می‌زنم برای خارج شدن از دره چنان عجله داشتم، که فکر نکردم، این بالا ممکن است به چه چیزهایی احتیاج پیدا کنم.» پیرمرد گفت: «این مسئله غیرعادی نیست. بسیاری از مردم نمی‌دانند که برای اقامت طولانی بر روی قله باید واقعاً آماده باشند.» مرد جوان متوجه نشد که پیرمرد به مدیریت لحظات خوش اشاره دارد.
☆...○●arty🎓☆
تو بر روی از دست دادن منظره غروب تمرکز کردی و ستاره‌ها را ندیدی.
☆...○●arty🎓☆
«درواقع آن‌گونه که دره را تجربه می‌کنی با مدت‌زمانی که در آن دره باقی خواهد ماند، ارتباط مستقیم دارد.
☆...○●arty🎓☆

حجم

۴۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۴۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
۸,۵۰۰
۵۰%
تومان