بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قله ها و دره ها | طاقچه
کتاب قله ها و دره ها اثر اسپنسر جانسون

بریده‌هایی از کتاب قله ها و دره ها

امتیاز:
۴.۱از ۱۴ رأی
۴٫۱
(۱۴)
«نمی‌دانم، شاید چون نمی‌دانستم چگونه باید تغییر کنم، یا فکر می‌کردم اگر آن را نادیده بگیرم، ممکن است شرایط بهتر شود. یا شاید می‌ترسیدم قبول کنم اشتباه کردم یا به کمک نیاز دارم.» پیرمرد پرسید: «نقطه اشتراک تمام دلایلی که بیان کردی چه بود؟» مرد جوان لحظه‌ای فکر کرد و گفت. «نمی‌دانم، مطمئن نیستم، شاید ترس.»
☆...○●arty🎓☆
دره زمانی است که در آرزوی آنچه از دست داده‌ای هستی ...
☆...○●arty🎓☆
«قله زمانی است که ارزش آنچه راداری می‌دانی.»
☆...○●arty🎓☆
هنگامی‌که واقعاً بدانید چگونه شرایط خوب و بد را مدیریت کنید، احساس تعادل خواهید داشت.
☆...○●arty🎓☆
«خودخواهی باعث می‌شود در قله مغرور و در دره نگران باشی، خودخواهی تو را از دیدن واقعیت بازمی‌دارد و آن را وارونه جلوه می‌دهد.» «خودخواهی وقتی در دره ایستاده‌ای باعث می‌شود شرایط را بهتر ازآنچه در واقعیت است ببینی و وقتی در دره هستی شرایط را بدتر ازآنچه در واقعیت است به تو نشان می‌دهد.» «باعث می‌شود فکر کنی برای همیشه در قله باقی خواهی ماند و یا ترس از رهایی نیافتن از دره را در تو تقویت خواهد کرد.»
☆...○●arty🎓☆
برای تغییر دره به قله باید بتوانی یکی از این دو را تغییر دهی. یا آنچه را اتفاق می‌افتد تغییر دهی و یا احساسی را که درباره آنچه رخ می‌دهد داری.» «اگر می‌توانی موقعیت را تغییر دهی، عالی است. اگر نمی‌شود، می‌توانی انتخاب کنی چه احساسی درباره آن داشته باشی تا به نفع تو باشد.»
☆...○●arty🎓☆
برای اینکه مدت‌زمان بیشتری در قله بمانی، متواضع و سپاسگزار باش. در انجام آنچه باعث موفقیت شده است بیشتر تلاش کن،‌ سعی کن در انجام بهتر کارها تلاش کنی. در یاری‌رساندن به دیگران بکوش و منابعت را برای دره‌هایی که پیش روداری ذخیره کن.
کاربر ۱۹۵۹۹۵۳
مرد جوان مطالب زیادی درباره خودش کشف کرد. یکی از مفیدترین آن‌ها بسیار ساده بود. هر بار که درباره چگونگی خارج شدن از دره سردرگم می‌شد به یاد می‌آورد که قله‌ها و دره‌ها متضاد یکدیگر هستند. بنابراین فکر می‌کرد چه‌کاری انجام داده که باعث شده در دره قرار بگیرد و سپس کاری متضاد آن انجام می‌داد و نتیجه مطلوب پدید می‌آمد. این کار آن‌قدر ساده به نظر می‌رسید که قبول آن دشوار بود. باگذشت زمان بامتانت و آرامش بیشتری دره‌ها را پشت سر می‌گذاشت.
☆...○●arty🎓☆
برای اینکه مدت‌زمان بیشتری در قله بمانی، متواضع و سپاسگزار باش. در انجام آنچه باعث موفقیت شده است بیشتر تلاش کن،‌ سعی کن در انجام بهتر کارها تلاش کنی. در یاری‌رساندن به دیگران بکوش و منابعت را برای دره‌هایی که پیش روداری ذخیره کن. او خندید. می‌دانست، مدیریت لحظات خوب را آموخته است. او تصمیم گرفته بود در آینده کارها را به‌گونه‌ای متفاوت انجام دهد و قسمتی از درآمدهای خود را برای کمک در عبور از دره‌های پیش‌رو پس‌انداز کند.
☆...○●arty🎓☆
می‌دانست اگر این شرایط را به‌خوبی مدیریت نکند به‌راحتی شکست خواهد خورد.
☆...○●arty🎓☆

حجم

۴۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۴۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۷صفحه بعد