بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قانون چاقی | صفحه ۳۲ | طاقچه
کتاب قانون چاقی اثر جیسون فانگ

بریده‌هایی از کتاب قانون چاقی

نویسنده:جیسون فانگ
امتیاز:
۴.۴از ۹۲ رأی
۴٫۴
(۹۲)
چاقی محصول برهم‌خوردن نظمِ هورمونیِ بدن است، نه میزان دریافت و مصرف کالری.
کاربر ۱۹۲۳۵۰۳
نظریه‌ای که پزشکان براساس آن عمل می‌کردند کاملاً اشتباه بود و عمل به آن فایده‌ای نداشت، چون دریافت کالری بالا باعث چاقی نمی‌شد، و به همین دلیل کاهش کالریِ مصرفی نمی‌توانست آن را درمان کند. ورزش‌نکردن باعث چاقی نمی‌شود، به همین دلیل افزایش فعالیت‌های ورزشی هم نمی‌تواند چاقی را درمان کند.
محمد جواد اخباری
در بلندمدت، پرهیز از غذاخوردن می‌تواند عملکرد حافظه را نیز بهبود ببخشد، چون نوعی از پاک‌سازیِ سلولی به‌نام اتوفاژی را فعال می‌کند که باعث می‌شود با بالارفتن سن، قدرت حافظه کم نشود.
tazi
خوردن یک وعدهٔ غذایی در روز به‌جای سه وعده، با همان مقدار کالریِ دریافتی، باعث کاهش چربی بدن می‌شود.
tazi
مصرف تمام غذاها انسولینِ خون را افزایش می‌دهد، پس مؤثرترین روش کاهش انسولین پرهیز از مصرفِ همهٔ غذاهاست. با تبدیل چربیِ بدن به انرژی، چربیِ خون درحد طبیعی باقی می‌ماند و برای رسیدن به این هدف، باید ۲۴ تا ۳۶ ساعت غذا نخوریم. گرسنگی طولانی‌ترْ انسولین را بازهم بیشتر کاهش می‌دهد.
tazi
اگر می‌خواهیم چرخهٔ مقاومت بدن دربرابر انسولین را بشکنیم، می‌توانیم از یک سنتِ شفابخشِ باستانی استفاده کنیم. پرهیز از غذاخوردنْ یکی از قدیمی‌ترین راه‌حل‌هایی است که بشر درطول تاریخ برای مبارزه با چاقی استفاده می‌کرده و در هر فرهنگ و مذهبی در جهان مطرح بوده است
tazi
کاهش وزن در بلندمدت دو مرحله دارد که مرحلهٔ دومِ آن نیز به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول مهم است. بالابودن سطح انسولین در بدن دو عامل دارد: یکی از آن‌ها غذاهایی است که می‌خوریم (وبه همین دلیل سعی می‌کنیم خوراکی‌هایمان را عوض کنیم و رژیم می‌گیریم). اما مشکل دیگری هم وجود دارد که مدتِ مقاومتِ بدن دربرابر انسولین است و مشکلی بلندمدت است. برای حل این مشکل چه باید کرد؟ باید زمان‌بندی مصرف مواد غذایی را تغییر بدهیم.
tazi
برای حل مشکل چاقی، درمان فقط یکی از عوامل کارساز نیست و به درمان‌های متعدد نیاز داریم. طرف‌داری و دفاع از یک روش در مقابل روش‌های دیگر کار درستی نیست. به‌جای اینکه بر سر برنامه‌های غذایی، مثلاً برنامهٔ کم‌کالری و کم‌کربوهیدرات باهم بحث و جدل کنیم، می‌توانیم هر دو را باهم ترکیب کنیم.
tazi
چاقی علت مشخص و واحدی ندارد. کالری باعث چاقی می‌شود، کربوهیدرات هم باعث چاقی می‌شود، فیبر ما را از چاقی محافظت می‌کند، مقاومت بدن دربرابر انسولین باعث چاقی می‌شود، قند باعث چاقی می‌شود. تمام این‌ها درست‌اند، ولی هرکدام تا حدی (شکل ۲.۱۷ را ببینید)، و درنهایت همهٔ این عوامل درکنار هورمون‌های مؤثر بر افزایش وزن، بر وضعیتِ ما اثر می‌گذارند، که انسولین مهم‌ترینِ آن‌هاست. تمام رژیم‌ها اعم از رژیم کم‌کربوهیدرات، رژیم کم‌کالری که مصرف تمام غذاها را محدود می‌کند، رژیم پالئو و ال‌سی‌اچ‌اف(قطع مصرف مواد فراوری‌شده) و رژیم سوپ کلم، همهٔ این‌ها، می‌توانند باعث کاهش انسولین شوند.
tazi
فیبر میزان مصرف مواد غذایی را کاهش می‌دهد، جذب غذا را در معده و رودهٔ کوچک کندتر می‌کند و باعث خروجِ سریعِ آن از رودهٔ بزرگ می‌شود. تمام این موارد برای درمانِ چاقی مفیدند.
tazi

حجم

۶۳۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۱ صفحه

حجم

۶۳۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۱ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان