بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قانون چاقی | صفحه ۳۵ | طاقچه
کتاب قانون چاقی اثر جیسون فانگ

بریده‌هایی از کتاب قانون چاقی

نویسنده:جیسون فانگ
امتیاز:
۴.۴از ۹۲ رأی
۴٫۴
(۹۲)
مسئله میزان کالری نیست، بلکه ترکیب رژیم غذایی است که مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند.
tazi
فواید ورزش محدودند. با ورزشِ بیشتر نمی‌توان تمام مشکلاتی را که با رژیم به وجود آمده جبران کرد. تغذیهٔ اشتباه این‌قدر قوی است که نمی‌توان آثارِ آن را به هیچ ترتیبی محو کرد.
tazi
میزان دریافت و مصرف کالری به هم مرتبط‌اند: افزایش هرکدام باعث افزایش دیگری می‌شود. این یک اصل زیستی به‌نام هموستاز است که می‌گوید بدنِ انسان همیشه سعی می‌کند حالتِ پایدارِ خود را حفظ کند. کاهش و افزایش دریافت کالری با کاهش و افزایش مصرف کالری همراه است.
tazi
چرا کاهش وزن ما همیشه کمتر از میزانی است که انتظار داریم؟ دلیل اصلی آن پدیده‌ای است که «جبران» نام دارد. این کار یکی از مهم‌ترین وظایفِ بدنِ ماست و دو سازوکارِ مهم دارد: ایجاد گرسنگی و کاهش فعالیت.
tazi
کم‌خوری باعث لاغری نمی‌شود. این روش از اساس غلط است.
tazi
کاهش سوخت‌وساز بدن و افزایش احساس گرسنگی دلیل چاقی نیستند، بلکه نتیجهٔ چاقی‌اند. کاهش وزن باعث کاهش سوخت‌وساز و افزایش گرسنگی می‌شود و نه برعکس. میل به غذاخوردن در وضعیت کاهش دریافت کالری به‌اختیار ما نیست
tazi
رژیم‌های سخت غذایی مبتنی بر این فرض‌اند که ما می‌توانیم آگاهانه خوراکمان را کنترل کنیم. اما این فرض تأثیر قدرتمند هورمون‌ها روی بدنمان را نادیده می‌گیرد.
tazi
رژیم غذایی کم‌کالری باعث کاهش وزن پایدار نمی‌شود. انسان نمی‌تواند غذاخوردنش را آگاهانه کنترل کند
tazi
سوخت‌وساز بدن در شرایط کاهش کالری دریافتی بلافاصله کاهش پیدا می‌کند و این کاهش تقریباً تا همیشه ادامه می‌یابد.
tazi
بدن انسان هوشمندانه عمل می‌کند و به همین دلیل، در موارد کاهش دریافت انرژی، با کاهش هزینه‌کردِ انرژی به آن واکنش نشان می‌دهد تا کمبود انرژی باعث مرگ نشود.
tazi

حجم

۶۳۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۱ صفحه

حجم

۶۳۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۱ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان