بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قانون چاقی | صفحه ۳۴ | طاقچه
کتاب قانون چاقی اثر جیسون فانگ

بریده‌هایی از کتاب قانون چاقی

نویسنده:جیسون فانگ
امتیاز:
۴.۴از ۹۲ رأی
۴٫۴
(۹۲)
کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده به‌راحتی ایجاد اعتیاد و پرخوری می‌کنند، چون بدنِ ما با دریافتِ این مواد هورمونِ سیری تولید نمی‌کند، چون کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده غذای طبیعی نیستند، بلکه غذاهای تصفیه‌شده یا فراوری‌شده‌اند. به همین دلیل است که سمی‌اند و فاقد ارزش غذایی توصیف می‌شوند.
tazi
دکتر دیوید لودویگ از دانشگاه هاروارد نشان داد رژیم کم‌چربیْ سوخت‌وساز بدن را بیشتر از سایر رژیم‌ها کاهش می‌دهد و بهترین رژیم برای حفظ متابولیسم رژیمی است که مصرف کربوهیدرات را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
tazi
در شرایط استرس مزمن و غیرفیزیکی، سطح گلوکز خون بالا باقی می‌ماند، ولی کاری نمی‌کنیم که عنصرِ استرس‌زا از بین برود. قند خون ما در مواردی حتی چند ماه بالا می‌ماند و این باعث آزادشدن انسولین می‌شود. تحقیقات فراوانی تا به امروز نشان داده‌اند که افزایش بلندمدت کورتیزول به افزایش تولید انسولین منجر می‌شود.
tazi
در وضعیتی که استرسِ جسمیِ کوتاه‌مدتی به بدن وارد شود، انسولین و کورتیزول نقش متضادی ایفا می‌کنند، اما در شرایطی که فشار روانیِ بلندمدت به کسی وارد شود، تأثیر این دو هورمون مثل هم می‌شود.
tazi
ما فقط می‌دانیم وجود انسولینِ بیش‌از حد در بدن باعث چاقی می‌شود، پس باید سطح انسولین بدن را کاهش دهیم. بنابراین نباید در پیِ روش‌های تنظیم کالریِ دریافتی باشیم، بلکه باید به دنبال ایجاد مجدد تعادل هورمون‌ها باشیم.
tazi
بیماری چاقی محصول نوعی اختلال هورمونی است که نتیجهٔ آن تجمع چربی است. تغییر وضعیت کالری بدن شاید در مواردی بر لاغری یا چاقی اثر بگذارد، ولی ارتباط مشخصی با چاقی ندارد.
tazi
گری توبس در کتاب دلیل چاقی و راه‌حل آن چیست می‌گوید «پرخوری دلیلِ چاقیِ ما نیست، بلکه نتیجهٔ آن است».
tazi
گلیکوژن مثل کیف پول ماست که در آن پول می‌گذاریم و از آن پول برمی‌داریم. کیف همیشه در دسترسمان است، اما مبلغ محدودی پول در آن جا می‌گیرد. ولی چربی مثل حساب بانکیِ ماست که در آن پول می‌گذاریم؛ دسترسی به آن سخت‌تر است، اما می‌توانیم هرقدر بخواهیم در آن پول جا بدهیم.
tazi
اشتباه ما اینجاست که روی عوارض مشکل تمرکز می‌کنیم و نه روی علت آن
tazi
پرخوری دلیل افزایش وزن نیست، بلکه نتیجهٔ آن است.
tazi

حجم

۶۳۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۱ صفحه

حجم

۶۳۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۱ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان