بریده‌های کتاب دلسوزی
کتاب دلسوزی اثر کریستین نف

کتاب دلسوزی

کیست که بخواهد در چهارچوب همیشه خوب بودن گیر کند؟ آیا بهتر نیست که همه ابعاد انسانی را تجربه کنیم؟
کاربر ۱۳۸۷۳۹۰
بررسیها نشان می‌دهند کسانی که دلسوزی بیشتری به حال خود می‌کنند، در مقایسه با کسانی که نسبت به خود دلسوزی نمی‌کنند با درصد بسیار کمتری اندیشه‌ها و احساسات ناخواسته را سرکوب می‌کنند. آنها آمادگی بیشتری دارند که احساسات دشوار خود را تجربه کنند و تصدیق نمایند که احساسات و عواطف آنها مهم و معتبر است.
Golnaz Javaheri
چیست این ضمیر درون ما، این ناظر ساکت، این منتقد جدی و بی‌سخن که می‌تواند ما را به وحشت اندازد و وادارمان کند که فعالیتهای بیهوده بکنیم و در پایان به شکلی حتی جدی‌تر به داوریمان بنشیند، به خاطر اشتباهاتی که به توصیه او بروز دادیم. ــ تی. اس. الیوت
Golnaz Javaheri
دوست داشتن خود به ظرفیت انعطاف‌پذیری، دلسوزی و درک خویشتن اشاره دارد که صرفآ بخشی از زنده بودن هستند.
HeLeN
هر چه اندوه عمیق‌تر به وجود شما رخنه کند، شادی بیشتری می‌توانید در خود نگه دارید. آیا فنجانی که نوشابه شما را در خود نگه می‌دارد، همان فنجانی نیست که در کوره کوزه‌گر دفن شده بود؟ ــ خلیل جبران
کتاب‌خوان ناشناس
نشخوار کردن حوادث منفی گذشته منجر به افسردگی می‌شود، درحالی‌که نشخوار کردن درباره حوادث منفی احتمالی در آینده تولید اضطراب می‌کند.
کتاب‌خوان ناشناس
اغلب وقتی به جنبه‌های نامطلوب خودمان و زندگیمان توجه می‌کنیم، هراسان و خشمگین می‌شویم. وقتی می‌بینیم که نمی‌توانیم همه‌چیز را کنترل کنیم، ناراحت می‌شویم. وقتی می‌بینیم که نمی‌توانیم به همه آن چیزهایی که می‌خواهیم برسیم و نمی‌توانیم آن شخصی بشویم که می‌خواهیم، ناراحت می‌شویم.
کاربر ۴۹۳۲۲۹۷
وقتی با کلیت انسانی خود ارتباط برقرار می‌کنیم، به یاد می‌آوریم که احساس نابسندگی و نومیدی در همه وجود دارد ــ عاملی که تفاوت میان دلسوزی به حال خود و ترحم به حال خود را رقم می‌زند. درحالی‌که ترحم به حال خود می‌گوید «من بیچاره»، دلسوزی به حال خود به این توجه دارد که همه انسانها رنج می‌برند و این عامل تولید احساس آرامش و راحتی می‌کند زیرا همه ما انسان هستیم. دردی که من در اوقات دشوار تجربه می‌کنم همان دردی است که شما در اوقات دشوار تجربه می‌کنید. البته دلایل مختلف هستند، شرایط هم متفاوت هستند، میزان درد هم متفاوت است، اما فرایند کار یکی است. شما همیشه به خواسته‌تان نمی‌رسید. این مطلبی است که درباره همه صدق می‌کند.
کاربر ۴۹۳۲۲۹۷
مجبور نیستیم آنقدر صبر کنیم تا زندگی دقیقآ به آنچه می‌خواهیم تبدیل شود. مجبور نیستیم منتظر مهر و عشق دیگران بمانیم تا خود را سزاوار عشق بدانیم. مجبور نیستیم برای دریافت مهر و عشق به بیرون از خود توجه کنیم. این بدان معنا نیست که به دیگران احتیاج نداریم، البته که احتیاج داریم. اما بهتر از هر کس این خود ماییم که می‌توانیم به خودمان برسیم. کسی بهتر از ما نمی‌داند که چه رنج و مشقتی را تحمل می‌کنیم. کسی بهتر از خود ما نمی‌داند که چه نیازی داریم. چه‌کسی بهتر از شما می‌تواند در تمام ۲۴ ساعت و ۷ روز هفته به شما رسیدگی کند؟ تنها خود شما.
کاربر ۴۹۳۲۲۹۷
به جای اینکه وقتی به زمین می‌خوریم بی‌رحمانه خود را به باد انتقاد بگیریم، می‌توانیم کار دیگری بکنیم. می‌توانیم به خود بگوییم هر کس در مواقعی به زمین می‌خورد. باید با خود رفتاری مهرانگیز داشته باشیم. شاید نتوانستیم پایمان را در جای محکمی بگذاریم، اما گهگاه به زمین افتادن یکی از واقعیات زندگی ماست. باید به این وضع احترام بگذاریم. متأسفانه بسیاری از ما فکر می‌کنیم که نباید با خود مهربان باشیم، به خصوص اگر در کودکی این پیام را دریافت کرده باشیم. بسیاری از اشخاص از خود انتقاد می‌کنند و مدعی هستند که تغییر کردن امکان‌پذیر نیست. آنها فکر نمی‌کنند که بتوانند با خود مهربان باشند. اما خوشبختانه مهربان بودن با خویشتن ساده‌تر از آن است که می‌پندارید.
کاربر ۴۹۳۲۲۹۷

حجم

۱۸۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۱۸۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان