بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بیشعوری | صفحه ۱۷ | طاقچه
کتاب بیشعوری اثر خاویر  کرمنت

بریده‌هایی از کتاب بیشعوری

۲٫۸
(۴۱۷)
بی‌شعوری یک نوع اعتیاد به قدرت، تحقیر و سرکوب دیگران، وظیفه‌نشناسی بی‌حد و شهوت تسلط بر دیگران است.
zohreh
خصوصیات مشترک بی‌شعورها را برای‌تون بگویم: - خودپسندی مفتضح. - تنفرانگیزی در حد بسیار. - تکبر حتا در خیرخواهی. - وجدانی که با میخ هم نمی‌شود به‌ا‌ش نفوذ کرد. - میل به کسب قدرت حتا با خوارکردن دیگران. - تلاش برای کسب‌نکردن ویژگی‌های انسانی. - سواستفاده از آدم‌های ساده.
zohreh
اگر هر بی‌شعوری سعی کند خودش را تغییر بدهد، دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم به طرز قابل ملاحظه‌یی عوض می‌شود.
zohreh
البته شاید ما رغبتی به پذیرفتن این واقعیت که سناتورها، نمایندگان مجلس و قانون‌گذاران محلی‌مان بی‌شعورند نداشته باشیم، به‌ویژه اگر خودمان به آن‌ها رأی داده باشیم، اما در بیش‌ترِ انتخابات‌ها، انتخاب واقعی ناممکن یا غیرممکن است. در انتخابات فقط این امکان پابرجاست که به نامزدی که خطرش را کم‌تر احساس می‌کنیم، رأی بدهیم.
bahareh zolfaghar
دو تا از عجایب بزرگ دنیا مجسمه‌ی ابوالهول و اهرام ثلاثه نیستند، آن‌ها: ۱. چرا بی‌شعورها به خود اجازه می‌دهند که رفتاری نفر‌ت‌انگیز داشته باشند. ۲. چرا وقتی مشت‌شان باز می‌شود که رفتارشان نفرت‌انگیز است، می‌رنجند.
sahar
یکی از بیمارانم که قبلا مرید کشیشی به نام بیلی ویلی بوده، درباره‌ا‌ش به ما می‌گفت: «اون از کلمات مثل گلوله کار می‌کشید. طوری رفتار می‌کرد که انگار خداوند برای انجام تموم کاراش از او اجازه می‌گرفت. »
mahdi
«بزرگ‌ترین راز آفرینش این نیست که خدا چرا جهان را آفریده، بلکه این است که چرا بی‌شعورها را این‌طوری خلق کرده است.
Fatemeh Modir
به همین دلیل است که در قرن گذشته پیشرفت بی‌شعوری حرکتی مخفی و توطئه‌یی بین‌المللی بوده است. ما آدمیان بر این باوریم که تمامی مشکلات اجتماعی ریشه در فقر، جهل و استثمار دارد، اما اشتباه می‌کردیم. تمامی این مشکلات به خاطر وجود آدم‌های بی‌شعوری است که به جاه و مقامی رسیده‌اند و جامعه را در وضعیتی سردرگم و شلم‌شوربا اداره می‌کنند.
کاربر ۱۱۴۶۷۲۶
به عنوان نمونه، فردی بی‌شعور اگر پدر باشد می‌تواند فرزندش را وادار به انجام هر کاری بکند مثل زیاد درس‌خواندن، درحالی‌که خودش این کار را نمی‌کرده؛ راننده‌یی بی‌شعور که بی‌دقت و خطرآفرین برای دیگران رانندگی می‌کند، اما این رفتار را وقتی از راننده‌یی دیگر سر می‌زند نمی‌تواند تحمل کند و عکس‌العمل نشان می‌دهد. مثال‌های دیگری از این دست در کتاب یافت می‌شود.
کاربر ۱۱۴۶۷۲۶
در این کتاب گفته می‌شود که باهوش‌بودن و تحصیل‌کردن هیچ ربطی به بی‌شعور نبودن ندارد ـ همان‌طوری که خیلی از این نوابغ دقیقا می‌دانند چه بلایی بر سر مردم می‌آورند، مثل هیتلر. نکته‌ی شوکه‌کننده در این‌باره چنین است که متوجه می‌شویم بی‌شعوری مشکلی ذهنی نیست و به این دلیل با هیچ دارو و دوایی قابل درمان نیست. آنان حتا خبر ندارند که برای اعضای خانواده و دوستان‌شان تا چه اندازه مخاطره‌آمیزند؛ در نظر بگیرید که آنان بدون توجه به ارزش‌های اخلاقی و احساسات افراد دیگر دست به هرکاری که دل‌شان بخواهد می‌زنند.
کاربر ۱۱۴۶۷۲۶

حجم

۱۵۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

حجم

۱۵۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
۱۱,۰۰۰
۵۰%
تومان