بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چرا من فمنیست نیستم؟ | صفحه ۱۰ | طاقچه
کتاب چرا من فمنیست نیستم؟ اثر جسا کریسپین

بریده‌هایی از کتاب چرا من فمنیست نیستم؟

نویسنده:جسا کریسپین
انتشارات:نشر علم
امتیاز:
۳.۱از ۲۲ رأی
۳٫۱
(۲۲)
زنان امروزی قصد بازپس‌گیری واژهٔ فمنیست را دارند؛ چرا که فمنیست‌های نمایشی آن را به مرز ویرانی کشانده‌اند و همین امر سبب عدم ملحق شدن دیگر زنان به این حیطه شده است.
Fereshteh Radmanesh
فمنیسم جهانی هرگز وارد فرهنگ عامه نشده است. تا قبل از این، هزاران چهرهٔ مشهور سعی در فاصله گرفتن از این برند داشتند، چرا که این برند، غیرعمومی و بی‌اهمّیّت به نظر می‌رسید امّا به یکباره این جریان دچار دگرگونی و مانند کالایی مد شده در همه جا دیده شد. به گونه‌ای که حتّی تبدیل به یک استراتژی در بازاریابی گردید. افراد مشهور، بازیگران، نوازندگان و موزیسین‌ها همگی به یکباره فمنیست شدند. حتّی در شوهای تلویزیونی همگی به سمت فمنیسم تغییر گرایش دادند. پس می‌دانیم که اکنون همه باید خود را فمنیست بنامیم. تنها چیزی که مشخّص نیست این است که دقیقاً ماحصل این جریان چه خواهد بود؟
Fereshteh Radmanesh
۴- سیستمی‌ست که از هشدارهای محرّک بهره می‌جوید. در علم سیاست شاید قابل توجیه باشد امّا در بحث فمنیست این هشدارهای تحریک کننده سعی دارد با عدم استدلالهایش، از مرد چهره‌ای اوباش بسازد. ۵- به راه انداختن گفتگوها و مناظره‌هایی که صرفاً برای ایجاد شوآف و شوی تلویزیونی مناسب می‌باشد امّا چه شوی تلویزیونی‌ای؟ شوی تلویزیونی‌ای که حقیر و افتضاح است. ۶- به دنبال ایجاد یک برند و دریافت بودجه‌های آنچنانی همراه با بازاریابی گسترده است، در نهایت تبدیل به هیولاهایی می‌شود که این مردم ساده‌لوح سزاوار آن هستند. ۷- از ساده‌لوحی مردم برای خود بهترین زندگی‌ها و ثروت‌های آنچنانی را رقم می‌زند.
Fereshteh Radmanesh
فمنیست نمایشی: ۱- یک تفکّر نمایشی‌ست که تنها در حال بیان این نکته است که «من فمنیست هستم!» بنابراین به زعم او هر کاری که انجام می‌دهد یک عمل فمنیستی محسوب می‌شود. مهم نیست آن عمل تا چه اندازه پیش پاافتاده و مبهم باشد، مهم این است که «من یک فمنیستم» و مهم این ست که «من یک قهرمانم!» ۲- مبارزه‌ای‌ست در جهت مشارکت زنان در برابری ظلم و ستم با مردان و نوعی چشم و هم‌چشمی با آن‌ها حتّی در میزان ظلم و ستم! و از سویی سعی می‌کند زنان را ناتوان و حقیر جلوه دهد. ۳- روشی‌ست شرم‌آور و احمقانه در جهت اینکه هر گونه اختلاف نظر را به سوءاستفاده تعبیر کند. اگر کسی با فمنیست‌های نمایشی اختلاف نظر داشته باشد آن‌ها قطعاً در حرکتی شرم‌آور آن عدّه‌ای را که دچار اختلاف نظر با آن‌ها هستند به سوءاستفاده متّهم خواهند کرد!
Fereshteh Radmanesh

حجم

۷۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷ صفحه

حجم

۷۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۹
۱۰
صفحه بعد