بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب معامله‌گر باانضباط | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب معامله‌گر باانضباط اثر مارک داگلاس

بریده‌هایی از کتاب معامله‌گر باانضباط

۳٫۰
(۷۱)
معامله‌گران معمولاً به دو دسته تقسیم می‌شود: دستهٔ ماهی و گلهٔ احشام.
mohammad
یکی از این عوامل دست‌کشیدن از این توهم است که با یک یا دو معامله پولدار می‌شوید.
ali
چیزی که از نظاره‌گر بودن عملکرد کلی آدم‌ها به‌دست می‌آورم این است که بسیاری از ما، عمر خود را تماماً در راه شناخت مسائل و اتفاقات پیش‌پاافتاده صرف می‌کنیم، درصورتی‌که کافی است افکار خود را درمورد چیزهایی که پیش‌رویمان قرار دارند تغییر دهیم تا نگرش ما از آنها و کیفیت تجربیاتمان تغییر کند.
Mohsen Asadi
تنها چیزی که قبل از این موضوع آنها را غیرقابل درک و پذیرش می‌کرد، انرژی چیزهایی بود که از پیش می‌دانستیم و راه را بر اطلاعات تازه می‌بستند. مشکل در این است که اگر فراگیری چیزهای تازه به معنی تغییر دانسته‌های پیشین ما باشد، ناخواسته از آن دوری می‌کنیم، زیرا انرژی دانسته‌ها، به شکل نیرویی مقاوم راه را بر ورود اطلاعات دیگر می‌بندند، ولو اگر این اطلاعات تازه بتوانند تجربیاتی با خرسندی بیشتر را به همراه بیاورند؛ هرچند بچه‌ها هم در برابر پذیرش اطلاعاتی که با اعتقادات و دانسته‌های پیشین آنها مغایرت داشته باشد مقاومت می‌کنند، حتی اگر دانسته‌های آنها در عمل ناکارآمد باشد.
Mohsen Asadi
منظم بودن و به‌وجود آوردن ساختاری برای معاملات، از راه‌حل‌های مشخصی است که قادر است بسیاری از مشکلات روانشناسی را که معامله‌گر برای خود به‌وجود می‌آورد را برطرف کند. اما برای این کار لازم است از خط قرمزهای روانشناسی عبور و به قلمرو مسئولیت‌پذیری پا بگذارید و پاسخ‌گوی خود باشید.
sh davar
معامله‌گری را فرض کنید که شناخت درستی از رفتار بازار ندارد و به آن اندازه‌ای که باید برای آن برنامه‌ریزی ندارد و بایدها و نبایدهایی را که باید بنا به هر شرایطی انجام دهد را مشخص نکرده است. اما با این حال می‌داند بازار ظرفیت‌های سودآور بسیاری دارد و هم‌زمان که خیلی به آنها علاقمند است، برای آموختن صبر و حوصلهٔ کافی ندارد. علاقه به سودآوری از یک‌سو و بی‌صبری از سوی دیگر، دلیلی می‌شود تا او احساس کند که باید حتماً «کاری» بکند، بدون آنکه بداند چه کاری! تصور می‌کنید در این شرایط، چگونه موفق به حل این مشکل می‌شود؟
omid
فرصت پرضرر، هم می‌توانید بنشینید و آرزو کنید که بازار بازگردد و هم می‌توانید جلوی ضررکردن خود را بگیرید و انتظار رسیدن فرصت بعد را بکشید.
Aidin Nikoo
معامله‌گری می‌تواند باعث کسب سودهای سریع شود، اما نگه‌داشتن آن سودها نیاز به جنم و تلاش درونی دارد. در حقیقت، این جنم وجود ندارد و همین امر، دستان پشت پردهٔ ماجراهای بسیاری در دنیای معامله‌گری است که حاکی از آن است که خیلی‌ها از هیچ به ثروت‌های بادآورده و بعد از مدتی دوباره به هیچ رسیده‌اند.
Aidin Nikoo
زمانی که فردی بخواهد به عصبانیتش ادامه بدهد، از گوش دادن به هر حرفی که باعث فرونشاندن خشمش شود امتناع می‌کند.
اسماعیل
چطور یک زیان را بدون عواقب منفی آن بپذیرم؛ بدون خشم، سرافکندگی، احساس گناه، و یا تنبیه خود.
کاربر ۴۲۶۴۳۳۴

حجم

۲۱۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

حجم

۲۱۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان