بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب معامله‌گر باانضباط | طاقچه
کتاب معامله‌گر باانضباط اثر مارک داگلاس

بریده‌هایی از کتاب معامله‌گر باانضباط

۳٫۰
(۷۱)
بهار سال ۱۹۸۷ روزی درحال تماشای یک برنامهٔ تلویزیونی محلی به نام «گاچا شیکاگو» بودم. در این برنامه، تعدادی از هنرپیشه‌های محلی، برنامه‌های طنز و دوربین مخفی اجرا می‌کردند. در یک قسمت، تهیه‌کنندهٔ برنامه از شخصی خواسته بود تا در کنار پیاده‌رو خیابان میشیگان در شیکاگو بایستد و تابلویی با این عبارت را به عابران نشان دهد: «فقط امروز... رایگان پول بگیرید.»
arash
تصور کنید که فرزند کوچکتان در تلاش برای یادگرفتن شیوهٔ راه رفتن، بارها زمین بخورد. ایمان دارم که او را سرزنش نمی‌کنید یا از تمرین کردن بازنمی‌دارید، بلکه تشویق می‌کنید تا بیشتر تلاش کند و او هم خیلی سریع می‌آموزد. در مورد خود هم چنین استنباط و ملاحظه‌ای داشته باشید.
arash
همیشه فرصت بعدی در راه است و باید منتظر آن بود
Aidin Nikoo
به‌عنوان معامله‌گر منفرد، وقتی خودمان به تنهایی این قدرت را نداشته باشیم که قیمت‌ها را در جهت مطلوب خود تغییر دهیم، بهترین گزینه این است که سمت غالب تغییر را بشناسیم و خود را با جریان آن همسو کنیم، تا زمانی که به نقطهٔ تعادل برسد و مجدداً به سمت دیگر تغییر جهت دهد.
Aidin Nikoo
مشکل در این است که اگر فراگیری چیزهای تازه به معنی تغییر دانسته‌های پیشین ما باشد، ناخواسته از آن دوری می‌کنیم، زیرا انرژی دانسته‌ها، به شکل نیرویی مقاوم راه را بر ورود اطلاعات دیگر می‌بندند، ولو اگر این اطلاعات تازه بتوانند تجربیاتی با خرسندی بیشتر را به همراه بیاورند
arash
اگر مهارت‌های کافی برای نگه‌داشتن پول خود را نداشته باشید، سریع پولدار شدن برای شما، ارمغانی جز اضطراب و هراس ندارد. درواقع اگر مستعد آن باشید که با یک اشتباه معاملاتی، تمام دارایی‌تان را به بازار برگردانید و حتی از جیب هم روی آن بگذارید، سریع پولدار شدن لطفی ندارد
Aidin Nikoo
معامله‌گری کاری است مملو از جنبه‌های روانی. در این شغل، شما مقابل بازار نیستید، بلکه فقط خودتان در برابر خودتان هستید. همهٔ افراد دیگری که در بازار هستند، برای شما فضایی ایجاد می‌کنند تا از اعتقادات متناقض آنها در مورد آینده، ثروت کسب کنید.
Aidin Nikoo
فراگیری همان معنی تغییر را دارد. اگر از تغییر درونی سر باز بزنیم، نمی‌توانیم در محیط بیرون نیز تغییری ایجاد کنیم. پس هیچ زمان از مدار تکرارکنندهٔ درد و نارضایتی خارج نمی‌شویم. این یعنی به رنج‌کشیدن ادامه می‌دهیم تا زمانی که درد به حدی زیاد شود که نشود آن را تحمل کرد و چارهٔ دیگری جز کنترل طریقهٔ مدیریت ذهن خود نداشته باشیم و مجبور به ارزیابی اعتقادات خود شویم و آنها را تغییر دهیم.
arash
انسان به‌طور ذاتی مایل نیست که به جمع‌آوری و کنکاش درمورد اطلاعاتی بپردازد که با دانش‌های پیشینش متناقض باشند. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید، اطلاعاتی را که هنوز بنا به هر دلیلی نیاموخته‌ایم، می‌توانند انتخاب‌های درخورتری برای برآورده‌کردن نیازهای ما ارائه کنند. اما از آن‌رو که نمی‌توانیم چیزهایی که هنوز نیاموخته‌ایم را بشناسیم، و چیزهایی که آموخته‌ایم نیز همیشه بر سر راه گزینه‌های احتمالی بهتر، مانع هستند، در این چرخهٔ مخدوش گرفتار می‌شویم و در نتیجه به این باور می‌رسیم که این تمام چیزی است که دنیا برای ارائه دارد
arash
اگر هدف ما در قالب یک معامله‌گر این است که پول بیشتری از بازار به‌دست بیاوریم، باید بیاموزیم که چطور بیش از پیش به خود ارج بنهیم، به شکلی که به این باور برسیم که ما لایق آنچه به‌دست می‌آوریم یا می‌خواهیم هستیم.
رضا

حجم

۲۱۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

حجم

۲۱۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۴صفحه بعد