بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زنان باهوش آخرش پولدار می شوند | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب زنان باهوش آخرش پولدار می شوند اثر دیوید باخ

بریده‌هایی از کتاب زنان باهوش آخرش پولدار می شوند

نویسنده:دیوید باخ
انتشارات:صبح صادق
امتیاز:
۳.۹از ۲۳ رأی
۳٫۹
(۲۳)
آماده به اولین جلسه‌ی ملاقات برو.‌ مشاور حرفه‌ای واقعی از تو می‌خواهد آماده به اولین جلسه‌ی ملاقات با او بروی؛ یعنی به تو می‌گوید یک کپی از اسناد سرمایه‌گذاری‌ات، مدارک مربوط به ارزش خالصت، سیاهه‌ی هزینه‌های فعلی‌ات، و جدیدترین پرداخت‌های مالیاتی‌ات را با خودت ببری ـ در یک کلام، همان اطلاعاتی که در برگه‌های تمرین ضمیمه‌های ۱ و ۲ به آن‌ها نیاز داشتی. آن مشاور حرفه‌ای که از تو نخواهد این اطلاعات را با خودت به دفترش ببری، مشاوری نیست که بخواهی استخدامش کنی.
کاربر ۳۵۳۲۰۳۴
تعهد سهامدار در شرکت سهامی، پرداخت مبلغ سهم است و اگر به این تعهد خود عمل کند، به عنوان صاحب سهم تعهد دیگری ندارد. سهامدار هیچ‌گونه تعهد شخصی در قبال طلبکاران شرکت ندارد و اگر شرکت بنا به دلایلی قادر به پرداخت دیون خود نباشد، نمی‌تواند به سهامداران رجوع کند. همچنین تعهدات سهامداران همان است که قبول کرده‌اند و نمی‌توان با تغییر اساسنامه تعهد جدیدی بر عهده‌ی آنان گذاشت
کاربر ۳۵۳۲۰۳۴
در شرکت سهامی عام، تعداد سهامداران نباید از پنج نفر کم‌تر باشد و مسئولیت سهامداران، محدود به مبلغ اسمی سهام آن‌هاست. حداقل سرمایه‌ی لازم برای تأسیس چنین شرکتی، ۵ میلیون ریال است که ۲۰ درصد آن توسط مؤسسین و باقیمانده‌ی توسط مردم پرداخت می‌‌شود. از کل سرمایه حداقل ۳۵ درصد باید در زمان تأسیس شرکت و مابقی حداکثر ظرف مدت پنج سال و به تصمیم هیئت مدیره پرداخت شود. در این شرکت، عبارت «شرکت سهامی عام» باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن، بدون فاصله با نام شرکت در کلیه‌ی اوراق و اطلاعیه‌ها و آگهی‌های شرکت به‌‌روشنی و خوانا قید شود.
کاربر ۳۵۳۲۰۳۴
یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری بلند‌مدت، سرمایه‌گذاری در بازار سهام به عنوان نوعی از بازار سرمایه است. درست است که ریسک‌پذیری در این بازار در مقایسه با اوراق مشارکت و گواهی سپرده به‌مراتب بیشتر است، ولی در درازمدت سود بالاتری نصیب فرد می‌شود. اگر داری برای یک رؤیای درازمدت پول پس‌انداز می‌کنی، سرمایه‌گذاری در این بازار گزینه‌ی مناسبی است.‌
کاربر ۳۵۳۲۰۳۴
برخی مردها خودهای شکننده‌ای دارند. چطور بگویم؟ ما مردها دوست داریم فکر کنیم در رأس امور هستیم، و این‌که می‌دانیم چه کار داریم می‌کنیم. البته تو خوب می‌دانی که ما در رأس امور نیستیم، و رئیس اصلی تویی. اشکالی هم ندارد ـ فقط نگذار بدانیم که تو این قضیه را می‌دانی!
Mina Moghanni
در رابطه با فرصت‌ها و منابع، نمی‌توانی دوره‌ای بهتر از عصر حاضر برای شروع سفر به آیندهٔ مالی مطمئن پیدا کنی. و قضیه فقط جنبهٔ اقتصادی نیست. به خاطر پیشرفت‌هایی که هم در علم و فناوری و هم در دیدگاه عموم مردم حاصل آمده، زنان نه‌تنها نسبت به قبل بیشتر عمر می‌کنند، مدت‌زمان بیشتری هم فعال هستند. در سمینارهایم اغلب به شوخی می‌گویم که زنان هشتادسالهٔ امروزی «نوشابه»‌ می‌خورند و هر روز صبح ایروبیک کار می‌کنند. می‌دانم که مامان‌بزرگ خودم این‌طوری بود. تا ۸۶ سالگی هر روز پنج مایل پیاده‌روی می‌کرد و سه شب در هفته می‌رقصید!
shima mahdavi
در حقیقت، هرچند که از بسیاری از جهات در عصر تساوی زن و مرد زندگی می‌کنیم، اما تردیدی وجود ندارد که ... چه عادلانه باشد و چه نباشد، زنان بیشتر از مردان نیاز به برنامه‌ریزی مالی دارند.
shima mahdavi
هر آنچه را که باید دربارهٔ برنامه‌ریزی مالیاتی، وصیت‌نامه، بیمه، بازار سهام (از جمله ده اشتباه بزرگی که بیشتر سرمایه‌گذاران مرتکب می‌شوند)، برنامهٔ مستمری بازنشستگی، نحوهٔ خرید خانه، و نحوهٔ استخدام مشاور مالی بدانی، توضیح خواهد داد.
shima mahdavi
طبق گفتهٔ انجمن ملی سرمایه‌گذاران، نه سال از دوازده سال گذشته، انجمن‌های زنان سرمایه‌گذار عملکردشان از انجمن مردان سرمایه‌گذار در امریکا بهتر بوده است.
shima mahdavi
سمیناری ترتیب دادم که در آن دو کار مهم کردم: اول، هم با دل مخاطبانم حرف زدم و هم با عقل‌شان، چون می‌دانستم برنامه‌ریزی مالی همان‌قدر که مسئله‌ای عقلانی است، امری احساسی هم هست. و دوم، راهی ساده اما مؤثر را پیش رویشان گشودم تا هر زنی برای رسیدن به امنیت مالی و استقلال بتواند در آن قدم بگذارد.
shima mahdavi

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۶
۷
صفحه بعد